نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

سازنده بازی Crossy Road در حال ساخت یک پَک-مَن جدید است

بندای نامکو، ناشر بازی پَک-مَن اعلام کرد که استودیو ونکوور این شرکت به همراه سازنده بازی موبایل Crossy Road در حال ساخت یک بازی پَک-مَن جدبد هستند، این بازی درباره مرحله ۲۵۶ روی دستگاه‌های آرکید خواهد بود. مرحله‌ای که به دلیل خطا نرم‌افزاری هیچگاه قابل بازی نبود.

استودیو هیپستِر وال سازنده بازی موبایل Crossy Road یکی از استودیوهای خوش‌ذوق در زمینه بازی‌های موبایل است. حالا سازنده این بازی به همراه استودیو ونکوور بندای نامکو در حال ساخت یک بازی موبایل بر اساس سری پَک-مَن با نام Pac-Man 256 هستند.

این بازی به خاطر خطای نرم‌افزاری در مرحله ۲۵۶ نسخه آرکید بازی نامگذاری شده است. پَک-مَن طوری طراحی شده بود تا هیچ پایانی نداشته باشد و بازیکن می‌توانست تا جایی که حداقل یک جان داشته باشد، به بازی ادامه دهد اگرچه یک خطای برنامه‌نویسی در بازی باعث شد تا این‌گونه نشود. در حالت عادی، بیشتر از هفت میوه‌ای که در بازی وجود داشت در قسمت پایین صفحه نمایش نشان داده نمی‌شد اما وقتی شمارنده مراحل به عدد ۲۵۵ می‌رسید – که این عدد درون یک بایت (هشت بیت) ذخیره می‌شد، دستوری که تعداد میوه‌ها را شمارش می‌کرد با خطا مواجه می‌شد و وقتی می‌خواست تعداد میوه‌ها را نمایش دهد، عدد میوه‌ها را صفر نشان می‌داد. در حالت معمولی، وقتی شمارنده تعداد میوه‌ها زیر عدد ۸ را نشان می‌داد، دستور نمایش تعداد میوه‌ها، هر میوه را به یک مرحله اختصاص می‌داد تا این عدد به صفر برسد. وقتی شمارنده به صفر رسید، برنامه با خطا مواجه می‌شد و به جای اینکه عدد حداکثری ۷ را برای میوه‌ها نشان دهد، عدد ۲۵۶ را نشان می‌داد.

این خطا باعث می‌شد تا نیمه سمت راست صفحه نمایش با نشان‌های عجیب و غریب پر شود و همین موضوع انجام و رد کردن مرحله ۲۵۶ بازی را غیر ممکن می‌کرد. به همین دلیل این خطا در برنامه‌نویسی باعث می‌شد تا بازی به پایان برسد، بازی که قرار بود هیچ پایانی نداشته باشد! این خطا بعدها به مرحله Split Screen  و حتی به نام صفحه مرگ معروف شد.

در ادامه شما را به تماشای  تریلر معرفی این بازی دعوت می‌کنیم:

دانلود ویدیو

بندای نامکو و استودیو هیپستِر وال اعلام کردند که در این نسخه از بازی، بازیکنان در هزارتوی معروف سری بازی پَک-مَن باید از این خطای نرم‌افزاری فرار کنند. به طور خلاصه بازی پَک-مَن ۲۵۶ از نظر موسیقی و ظاهر مخلوطی از پَک-مَن و Crossy Road خواهد بود.

کارگردان استودیو هیپستِر وال در‌این‌باره گفت:

انجام بازی پَک-مَن روی دستگاه‌های آرکید در سال ۱۹۸۰ یکی از اولین خاطرات کودکی من به حساب می‌آید. این یک افتخار بزرگ برای من است تا بتوانم در دنیای پَک-مَن و ساخت یک نسخه از آن سهمی داشته باشم. بازی ما یعنی پَک-مَن ۲۵۶، بر اساس خطای نرم‌افزاری معروف این بازی بنیان شده است و همین موضوع می‌تواند این بازی را منحصر به فرد کرده و خاطرات قدیمی را زنده کند.

اگر Crossy Road را تجربه نکرده‌اید می‌توانید معرفی این بازی در زومجی را مطالعه کرده و آن را تجربه کنید، بازی در سبک بی‌پایان که توانست به موفقیت‌های بزرگی نیز دست پیدا کند. پک-مَن ۲۵۶ تابستان امسال برای تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها عرضه خواهد شد.

دیروز زومجی تولد ۳۵ سالگی پَک-مَن را جشن گرفت و به همین منظور یک ویدیو اختصاصی را برای این بازی پرخاطره و پرطرفدار منتشر کرد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده و دانلود کنید. همچنین می‌توانید مقاله همه چیز در باره پَک-مَن را نیز مطالعه کرده و بیشتر با تاریخچه و اولین نسخه این بازی آشنا شوید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

نظر شما درباره ساخت یک نسخه از سری پَک-مَن توسط سازندگان Crossy Road چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده