نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۶

فروش هفتگی انگلستان: The Witcher 3 قدرتمندترین شروع را در بین بازی‌های امسال تجربه کرد

نامکو بندای، ناشر ژاپنی بازی‌های ویدئویی طی ماه گذشته موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. این شرکت با بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای سومین هفته‌ی متوالی صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان را تجربه کرد.

بازی نقش‌آفرینی استودیوی سی‌دی پراجکت رد توانست رکورد فروش هفته‌ی اول بازی Battlefield Hardline را بشکند و با ۵۳ درصد فروش بیشتر نسبت به این بازی، قدرتمندترین آغاز در سال ۲۰۱۵ را به نام خود ثبت کند.

در سال ۲۰۱۲ نیز بازی The Witcher 2: Assassins of Kings در هفته‌ی اول انتشارش به عنوان پرفروش‌ترین بازی شناخته شد، اما میزان فروش The Witcher 3 نسبت به شماره‌ی قبلی‌اش ۶۰۸ درصد بیشتر است؛ البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شماره‌ی دوم مجموعه ابتدا فقط روی رایانه‌های شخصی منتشر شده بود و پس از یک سال برای کنسول ایکس‌باکس 360 نیز عرضه شد. همچنین جالب است بدانید که حدود ۶۳ درصد از فروش این بازی مربوط به نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 است و این کنسول بیشترین سهم را در میزان فروش بازی دارد.

بازی دیگر نامکو بندای یعنی Project CARS که هفته‌ی گذشته صدرنشین بود، این هفته ۵۶ درصد کاهش فروش داشت و به مکان چهارم جدول سقوط کرد.

بازی شبیه‌ساز مزرعه‌داری Farming Simulator 15 کارش را با قرار گرفتن در مکان دوم جدول فروش آغاز کرد. این بازی ابتدا در سال ۲۰۱۴ برای رایانه‌های شخصی منتشر شده بود، اما اخیرا برای سایر پلتفرم‌ها از جمله پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نیز عرضه شده است.

بازی‌های Grand Theft Auto V و FIFA 15 که همچنان جزو پرفروش‌های جدول هستند، به ترتیب با ۲۳ و ۴۹ درصد افزایش در میزان فروش، در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

در ادامه فهرست ۱۰ بازی پرفروش هفته‌ی گذشته در انگلستان را مشاهده می‌کنید.

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

تازه وارد
The Witcher 3: Wild Hunt
قدرتمندترین شروع در بین بازی‌های ۲۰۱۵

۲

تازه وارد
Farming Simulator 15
-

۳

۳
Grand Theft Auto V
افزایش فروش ۲۳ درصدی نسبت به هفته‌ی قبل

۴

۶
FIFA 15
افزایش فروش ۴۹ درصدی نسبت به هفته‌ی قبل

۵

۱
Project CARS
سقوط چهارپله‌ای پس از دو هفته‌ی پیاپی صدرنشینی

۶

۲
Wolfenstein: The Old Blood
-

۷

۱۰
Battlefield Hardline
-

۸

۴
Mortal Kombat X
-

۹

۷
Call of Duty: Advanced Warfare
-

۱۰

۹
Destiny
-

 

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده