نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

کونامی: ما همچنان به کنسول‌ها اعتقاد داریم

کمپانی کونامی در پی انتشار اخبار اخیر مبنی بر فاصله گرفتنش از دنیای کنسول‌های بازی و تمرکز روی بازی‌های موبایلی اعلام کرد که هنوز هم به کنسول‌ها ایمان دارد و آنها را رها نخواهد کرد. برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

هیدکی کایاکاوا، مدیر عامل کونامی، در گفتگو با نشریه‌ی تجاری Nikkei که در ژاپن منتشر می‌شود گفت که تمرکز روی بازی‌های موبایلی «فاقد زمینه‌‌ی لازم» است. او تاکید کرد که کونامی هم‌زمان با پلتفرم‌های موبایل، به ساخت بازی برای کنسول‌ها نیز ادامه خواهد داد. کایاکاوا گفت:

کونامی به پذیرش چالش ساخت محتوای سرگرم‌کننده برای پلتفرم‌های مختلف ادامه می‌دهد. نه‌ تنها برای پلتفرم‌های موبایل، بلکه برای کنسول‌های خانگی، دستگاه‌های آرکید و کارت‌ها، تا بتواند نیازهای متغیر در طول زمان را رفع کند.

کایاکاوا در خصوص تغییرات سازمانی کمپانی‌اش گفت که یک «سیستم تقسیم تولید متمرکز» در شرکت تصویب شده است که باعث می‌شود واکنش‌ها به تغییرات بازار راحت‌تر صورت گیرد. او توضیح داد:

هدف از این اصلاحات، تضمین این نکته است که در تغییرات سریع صنعت سرگرمی دیجیتالی، که طراحی‌ها و پلتفرم‌های جدید بازی به طور پیوسته بازار را تغییر می‌دهند، ما بتوانیم درخواست‌های جدید مشتریان و همچنین روند بازار را با دقت مشاهده کنیم و تکنولوژی و دانش فنی باسابقه‌ی خود را به سرعت و به طور موثر با طیفی از پاسخ‌های هدفمند اِعمال کنیم.

kojima

در مورد مسائل مربوط به هیدئو کوجیما، کایاکاوا فقط اعلام کرد که کارگردان بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به همراه تیمش به سختی مشغول کار روی این بازی هستند و جدایی این بازیساز بزرگ از کونامی هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

در ماه مارس بود که اعلام شد به دلیل اختلافات به وجود آمده میان کوجیما پروداکشنز و کونامی،دسترسی بسیاری از اعضای استودیوی کوجیما به اینترنت، ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی کونامی محدود شده است. پس از این ماجرا کونامی نام هیدئو کوجیما را از توییتر و وبسایت Metal Gear حذف کرد. همچنین نام این بازیساز از روی تبلیغات بازی The Phantom Pain و عناوین قدیمی‌تر مجموعه‌ی Metal Gear Solid نیز برداشته شد.

کایاکاوا در صحبت‌هایش اشاره‌ای به این موضوع نکرد که آیا کوجیما پس از پایان ساخت The Phantom Pain در کونامی باقی خواهد ماند یا خیر.

کونامی در ماه آپریل اعلام کرد بازی Silent Hills که قرار بود به طور مشترک توسط کوجیما و گیلرمر دل‌تورو کارگردانی شود و حتی یک دموی کوتاه از آن با عنوان P.T. نیز منتشر شده بود، لغو شده است؛ اما کایاکاوا بار دیگر تاکید کرد که کونامی همچنان به ساخت بازی‌های مختلف برای مجموعه‌های Silent Hill و Metal Gear ادامه می‌دهد. وی گفت:

مجموعه‌های Metal Gear و Silent Hill طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان دارند و همچنین به شدت برای کونامی مهم هستند. ما از ابتدا و در طول سال‌ها آنها را بزرگ کردیم و به تولید محصولاتی برای هر دو مجموعه ادامه می‌دهیم؛ ولی ما اکنون در مرحله‌ای نیستیم که بتوانیم مسیر آینده‌ی این عناوین را روشن کنیم. حمایت شما از تلاش‌های فعلی ما و همچنین تشویق‌های شما برای رسیدن ما به درجات بالاتر مثل همیشه به طور عمیق مورد قدردانی قرار خواهد گرفت.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain که پیش‌بینی می‌شود آخرین بازی هیدئو کوجیما از این سری افسانه‌ای باشد در ماه سپتامبر برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده