نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

۲۰ حقیقت شگفت انگیز درباره سوپرمن

سوپرمن شاید شناخته‌شده‌ترین ابرقهرمان دنیای امروزی باشد اما با این حال، باز هم نکاتی در مورد او وجود دارد که طرفدارانش را شگفت‌زده می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا ۲۰ حقیقت شگفت‌انگیز در مورد این قهرمان را برشماریم.

شخصیت سوپرمن شاید آنقدر شناخته شده و معروف باشد که حتی کسانی که هیچ چیزی از کمیک بوک‌ها نمی‌دانند، با اسم و شکل ظاهری سوپرمن آشنا هستند. سوپرمن مردی قوی‌ هیکل با قدرتی بی‌نهایت است که نمادی از امید و نجات برای نسل بشر و کره‌ی زمین محسوب می‌شود. اما شما تا چه حد در مورد این شخصیت کمیک‌های دی‌سی می‌دانید؟

۱- کریپتونایت، ماده‌ای اگر سوپرمن در نزدیکی آن قرار بگیرد باعث ضعف و از دست رفتن قوای جسمی‌اش می‌شود، به این دلیل اختراع شد که صداپیشه‌ی اصلی او مدتی به مرخصی رفته بود و تنها راهی که می‌توانستند مدتی سوپرمن را از سریال‌ کارتونی دور کنند این بود که نشان دهند او مریض است.

می‌بینید؟ همه به مرخصی احتیاج دارند، حتی سوپرمن!

۲- در یکی از داستان‌های سوپرمن، او در خانه‌ی توماس و مارتا وین (والدین حقیقی بروس وین در تمام داستان‌های دیگر) سقوط می‌کند. آن دو تصمیم می‌گیرند این کودک را بزرگ کنند و نام او را بروس بگذارند. به این ترتیب، بتمنی به وجود می‌آید که قدرت‌های سوپرمن را دارد. بهتر از این هم می‌شود؟

superman speeding bullets

۳- دراکولا در یکی از کمیک‌ها سوپرمن را گاز می‌گیرد، اما به خاطر اینکه سوپرمن توسط خورشید انرژی‌اش را کسب می‌کند، دراکولا بلافاصله منفجر می‌شد. گاز گرفتن یک فضایی که توسط خورشید شارژ می‌شود احتمالاً ایده‌ی بدی برای یک خون‌‌آشام است.

۴- یک نوجوان بریتانیایی به طور قانونی اسم خود را به «کاپیتان شگفت‌انگیز سریع‌تر از سوپرمن اسپایدرمن بتمن وولورین هالک و فلش» تغییر داده است. بله، تمام این‌ها یک اسم است. به هر حال دوران نوجوانی است و پیچیدگی‌های خاص خودش!

۵- سوپرمن هرساله تولد خود را در روز ۲۹ فوریه جشن می‌گیرد. او الان ۷۴ سال دارد. من و شما در این سن دیگر بازنشسته شده‌ایم اما قدرت‌های سوپرمن سن و سال نمی‌شناسد!

۶- در دنیای کمیکهای دی‌سی، بروس وین صاحب ساختمانی است که کلارک کنت (سوپرمن) در آن زندگی می‌کند. روزنامه‌ی دیلی پلنِت، جایی که کلارک به عنوان روزنامه‌نگار کار می‌کند هم جزو دارایی‌های بتمن است.

۷-  در تمام قسمت‌های سریال ساینفیلد (سریال کمدی بسیار معروفی که پخش آن در دهه‌ی ۸۰ شروع شد) ارجاعی به سوپرمن وجود دارد. یک عکس، مجسمه یا صحبتی از سوپرمن را می‌توانید در تمام این سریال پیدا کنید.

superman sinefield

۸- هنری کَویل تقریباً پیشنهاد بازی در فیلم Man of Steel به عنوان سوپرمن را رد کرده بود چرا که مشغول بازی در فیلم Warcraft بود. هنگامی که اهمیت این نقش را درک کرد، به سرعت تصمیمش عوض شد.

۹- بِری آلن یا فلش، قهرمانی که این روزها سریال او سر و صدای زیادی به پا کرده سریع‌تر از سوپرمن است. گرچه، قدرت او هرگز به پای این کریپتونی نمی‌رسد.

۱۰- بتمن چندین بار سوپرمن را کتک زده است. با این حال، آن‌ها همچنان (حداقل در بخش زیادی از داستان‌های مشترکشان) دوست باقی مانده‌اند.

۱۱- نیکولاس کیج نام یکی از پسران خود را کال-اِل، اسم اصلی سوپرمن گذاشته است. به نظر شما این کار باحال است یا بی‌مزه؟

۱۲- تیم برتون زمانی قصد داشت فیلم سوپرمن را با نیکلاس کیج بسازد که قبل از شروع مراحل پیش‌تولید لغو شد. کیج قصد داشت تصویری شجاع و نترس از سوپرمن ارائه کند. دیلی اصلی لغو شدن این پروژه مشکلات مالی بود.

superman tim burton

۱۳- شاید بر خلاف چیزی که فکر می‌کردید، حرف S روی لباس سوپرمن حرف اول به نام او برنمی‌گردد. این یک نماد کریپتونی به معنای «امید» است.

۱۴- سوپرمن در زمان سفر کرده است. او با لشکری از ابرقهرمان‌ها از قرن ۳۰ام به زمان حاضر سفر کرده اما خاطرات او از آن سفر گنگ و مبهم است.

۱۵- نسخه‌ای از داستان‌های سوپرمن وجود دارد که در آن، او در شوروی سابق فرود می‌آید و آنجا بزرگ می‌شود. این کمیک که یک مینی سری است، «سوپرمن: فرزند سرخ» نام دارد و در سال ۲۰۰۴ نامزد بهترین کمیک در مراسم جوایز اِینسِر شد.

superman red son

۱۶- تکنیکی در ورزش موای تای، ورزش مشت‌زنی تایلندی وجود دارد که «مشت سوپرمن» نام دارد. این حرکت شامل یک ضربه‌ی کاذب پا است که به وسیله‌ی آن ورزشکار قدرت لازم برای ضربه‌ی مشت را به دست می‌‌آورد.

۱۷- سوپرمن ابتدا قرار بود شخصیت شرور و طاسی باشد که با هوش بسیار بالا، دنیا را از آن خود می‌کند. این ویژگی‌ها بعداً در شخصیت لِکس لوثور دیده شد.

۱۸- در دنیای مارول هم شخصیت به نام کلارک کنت داریم که تنها یک خبرنگار ساده است، البته این داستان کلارک چندان هم جذاب نیست.

۱۹- ضرابخانه‌ی سلطنتی کانادا سکه‌های رسمی با طرح سوپرمن ضرب می‌کند. آن‌ها قصد دارند هفتاد و پنجمین سالگرد خلق این شخصیت را با سکه‌های مخصوص گرامی دارند.

superman coins

۲۰- در سال ۱۹۴۵، دولت آمریکا سعی کرد یکی از داستان‌های سوپرمن را لاپوشانی کند. این داستان درمورد دانشمندانی بود که سعی می‌کردند هسته‌ی اتم را برای ساخت بمب اتم بشکافند. در همان زمان دانشمندان در حال کار روی پروژه‌ی سرّی منهتن بودند که دقیقاً همین هدف را دنبال می‌کرد.

آیا هنوز هم به کمیک‌ها تنها به عنوان یک سرگرمی صرف نگاه می‌کنید؟ بهتر است جور دیگری فکر کنید.

منبع: ویکی‌پدیا


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده