// پنجشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

مایکروسافت و ایکس‌باکس با دستان پر به کنفرانس پی‌سی E3 2015 می‌ آیند

امسال در حالی برای اولین بار شاهد کنفرانس ویژه پلتفرم پی‌سی در E3 2015 هستیم که نه تنها کمپانی‌های بازی‌سازی برتر این پلتفرم، بلکه مایکروسافت و تیم ایکس‌باکس هم به این جمع اضافه شدند و سورپرایزهایی برای هواداران پلتفرم پی‌سی دارند.

روز گذشته مشخص شد که مایکروسافت به عنوان یکی از حاضران اصلی کنفرانس پی‌سی E3 2015 حضور پیدا می‌کند و افراد بالا رتبه و مهمی مانند فیل اسپنسر صحبت‌هایی راجع به بازی‌های ویدیویی روی ویندوز ۱۰ ارائه خواهند داد.

وب‌سایت رسمی Xbox Wire در خبری عنوان کرد که مایکروسافت سورپرایز ویژه‌ای با خود به کنفرانس پی‌سی E3 می‌آورد، اما هیچ اطلاعاتی در مورد این سورپرایز فعلا وجود ندارد. مایکروسافت همچنین یکی از اسپانسرهای اصلی کنفرانس پی‌سی در کنار کمپانی ای‌ام‌دی خواهد بود.

اگر پیگیر خبرهای مربوط به فیل اسپنسر و مایکروسافت پیرامون بازی در ویندوز ۱۰ بوده باشید، حتما می‌دانید که یکی از اهداف فیل اسپنسر جدا از مسائل رشد و توسعه‌ی کنسول ایکس‌باکس وان، بازگرداندن ویندوز به دوران اوجش به عنوان یک پلتفرم بازی فوق‌العاده بر روی پی‌سی‌ها است. اسپنسر قبلا با صراحت به این مسئله اشاره کرده بود که مایکروسافت راه خود را در مورد پی‌سی گیمینگ گم کرده است و از آن چیزی که باید باشد فاصله‌ی زیادی دارد.

windows10-crossplay

 

اسپنسر معتقد است رویداد E3 و مهم‌تر از همه، کنفرانس اختصاصی پلتفرم پی‌سی، فرصت مناسبی برای نشان دادن حسن نیت مایکروسافت نسبت به گیمرهای پی‌سی است. البته نزدیک شدن به عرضه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ در مرداد ماه سال جاری، اهمیت حضور مایکروسافت و ایکس‌باکس را در کنفرانس پی‌سی E3 2015 دو چنداد می‌کند. اسپنسر در صحبت‌های خود می‌گوید:

برای ما، این یک شروع برای آغاز یک بحث و گفتگو با اجتماع (پی‌سی بازها) است و کمک می‌کند تا بازخوردهایی دریافت کنیم که باعث می‌شود در مراحل تولید و توسعه به ما کمک کند و نشان دهد که باید روی چه چیزهایی کار کنیم. به طور مشخص، ما چشم‌اندازی ار گیمینگ در ویندوز ۱۰ را در این کنفرانس به اشتراک عموم می‌گذاریم و می‌گوییم که چرا این نسخه‌ از ویندوز، بهترین نسخه‌ای است که برای گیمرها و توسعه‌دهندگان تولید شده است.

ما جاه‌طلبی‌های بارزی از خود نشان می‌دهیم، اما ما می‌خوایم انتظارات اولیه‌ای که اغلب گیمرها و توسعه دهندگان از ما دارند را محیا کنیم. در ضمن، ما این مسئله را روشن می‌کنیم که وقتی صحبت از توسعه و پیشرفت ایکس‌باکس می‌شود، یعنی گیمینگ در همه‌ی پلتفرم‌هایی مانند دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ شامل رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، گوشی‌ها، ایکس‌باکس وان و هولولنز توسعه پیدا می‌کند. ما در این کنفرانس از بازی‌هایی صحبت می‌کنیم که امسال برای پی‌سی عرضه خواهند شد.

این طور که مشخص است، مایکروسافت سعی دارد تا هر چه سریع‌تر تخت پادشاهی پی‌سی، پرجمعیت‌ترین پلتفرم بازی‌های ویدیویی را با ویندوز ۱۰ تصاحب کند و فیل اسپنسر که تا این لحظه، سیاست‌های نسبتا خوبی را در مورد بخش ایکس‌باکس و به کل، سرگرمی‌های ویدیویی مایکروسافت به کار برده، قصد پیروزی در این جبهه را دارد.

نظر شما در مورد حرکت‌های مایکروسافت پیرامون پلتفرم‌ پی‌سی و سیستم عامل ویندوز ۱۰ چیست؟ آیا از این مسئله که قرار است مایکروسافت حمایت ویژه‌ای از این پلتفرم کند و بازی‌های با کیفیت و بهتری برای آن عرضه کند خوشحال هستید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده