// سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

فروش هفتگی انگستان: صدرنشینی The Witcher 3 برای سومین هفته متوالی

بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای سومین هفته‌ی متوالی توانسته در صدر جدول قرار بگیره و از سوی دیگر، بازی پرطرفدار GTA 5 که بیش از ۹۰ هفته در ده برتر حضور دارد، این هفته به جایگاه دوم صعود کرده است. با زومجی همراه باشید.

The Witcher 3: Wild Hunt، جدیدترین محصول استودیو محبوب لهستانی سی‌دی پروجکت که نظر مساعد منتقدین را در زمان عرضه به همراه داشت، تبدیل به ماشین پول‌ساز سازندگانش شده و توانسته برای سومین هفته‌ی متوالی صدرنشینی خود را حفظ کند. اما شاید جالب‌ترین بخش جدول مربوط به بازی جهان باز GTA 5 باشد. این بازی که نودمین هفته‌ی خود را در جدول ۱۰ برتر فروش انگلستان تجربه می‌کند، با یک پله صعود نسبت به هفته‌ی گذشته در جایگاه دوم ایستاده است تا تبدیل به یک رقیب جدی برای ویچر باشد. البته جالب است بگوییم GTA 5 در این نود هفته جایگاهی کمتر از رتبه پنجم نداشته است.

FIFA 15  که مهمان همیشگی اخبار فروش هفتگی انگلستان است، این هفته با یک پله صعود جایگاه قبلی GTA 5 را از آن خود کرده و در پله‌ی سوم خودنمایی می‌کند. بازی انحصاری Splatoon برای کنسول Wii U سخت در حال تقلا است اما این هفته با دو پله سقوط، رتبه‌ی چهارم جدول را از آن خود کرده است. بازی اسپلاتون قوی‌ترین شروع میان تمام بازی‌های عرضه‌ شده برای کنسول Wii U را در اختیار دارد.

با اینکه تا هفته‌ی پیش بازی مبارزه‌ای و خوش فروش Mortal Kombat X را در جدول می‌دیدیم، اما این هفته جزو ده برتر نیست و بازی Call of Duty: Advanced Warfare توانست خود را باز بین برترین‌ها بیاورد.

احتمال دارد The Witcher 3: Wild Hunt یک هفته‌ی دیگر در صدر جدول باقی بماند و بازی  Batman: Arkham Knight که چیزی به انتشارش نمانده، به صدر نشینی جدیدترین محصول سی‌ی پروجاکت خاتمه دهد.

The Witcher 3: Wild Hunt توانست در وب سایت زومجی هم امتیاز عالی ۹.۵/۱۰ را کسب کند و رضا حاج محمدی که وظیفه‌ی بررسی موشکافانه این بازی را برعهده داشت، در گوشه‌ای از نقد خود نوشت:

سازندگان فقط یک گام نسبت به بازی پیشین‌شان پیشرفت نکرده‌اند، بلکه طوری کیلومترها در تمام زمینه‌ها «هنر بازیسازی» را رشد داده‌اند که فقط می‌توان بهت‌زده، تشویق‌شان کرد. وقتی می‌گویم «وایلد هانت»، بازی غافلگیری‌ها و شگفتی‌ها است، اصلا شوخی نمی‌کنم. مهم نیست چقدر برای این بازی لحظه‌شماری کرده‌اید، این بازی نه تنها در آغاز به‌شکل شیرینی سورپرایزتان می‌کند، بلکه اینقدر پرجزییات، پرمحتوا، طولانی و عمیق است که بعد از ۱۰۰ ساعت کماکان شگفتی‌آفرین و تازه احساس شود. سی‌دی پراجکت هرگز ناامیدتان نمی‌کند و باری دیگر ثابت می‌کند که چرا باید آنها را قطب مهمی در رشد این ژانر بدانیم. چون «وایلد هانت» فقط شامل پیشرفت‌ها و بهبودهایی فراوان، دنیایی بزرگ‌تر با انتخاب‌هایی گوناگون که در سطح‌های مختلفی تزیین شده‌اند، نیست. این بازی اتفاق کاملا جدیدی است که بدون‌شک مثل آن را تاکنون تجربه نکرده‌اید. «وایلد هانت» سرآغاز ورود استودیوی تحسین‌برانگیز و کمیابی به نام سی‌دی پراجکت در فضای جریان اصلی را ثبت می‌کند. بازی‌های قبلی این استودیو هیچ‌وقت به طور وسیع به دست عموم نرسید، اما «وایلد هانت» همان‌قدر که مثل یک بلاک‌باستر درجه‌ی یک هالیوودی، بزرگ و پرسر و صدا است، به همان اندازه عمیق، انسانی و شخصی هم است. چیزی که ما به ندرت در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی می‌بینیم: سفری حماسی با روح و عشق که نه تنها به محض خاموش کردن کنسول‌هایمان فراموش نمی‌شود، بلکه قلبش، ذهن‌تان را در همه حال به اشغال خود درمی‌آورد

در ادامه فهرست ۱۰ بازی پرفروش هفته‌ی اخیر در انگلستان را مشاهده می‌کنید:

 

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
The Witcher 3: Wild Hunt
صدرنشینی برای سومین هفته‌ی پیاپی

۲

۳
Grand Theft Auto 5
یک پله صعود نسبت به هفته گذشته

۳

۴
FIFA 15
یک پله صعود نسبت به هفته گذشته

۴

۲
Splatoon

قدرتمندترین شروع در بین بازی‌های جدیدی که تاکنون برای Wii U منتشر شده‌اند

۵

۶
Battlefield Hardline
یک پله صعود نسبت به هفته گذشته

۶

۷
Project Cars

۷

-
Farming Simulator
-

۸

-
Destiny
-

۹

-
Minecraft: Xbox Edition
-

۱۰

-
Call of Duty: Advanced Warfare
بازگشت به لیست ده برتر هفته

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده