نویسنده: علی معصومی
// سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۴

معرفی بازی موبایل: Jungle Heat: نبردی استراتژیک و داغ!

نبردی استراتژیک را در میان جنگل‌ها تجربه کنید و تلفیقی از شهرسازی و تاکتیک‌های نظامی را با هم انجام دهید. در ادامه با معرفی Jungle Heat با زومجی همراه باشید.

معرفی بازی موبایل: Jungle Heat: نبردی استراتژیک و داغ!

به جنگلی آشنا خوش آمدید!

در نگاه اول، شاید این بازی برای استراتژیک بازها بسیار آشنا به نظر برسد. در واقع شباهت این بازی به کلش در شکل و شمایل آن است و باید گفت اکثر بازی‌های استراتژیکی مانند Clash of Clans، Backyard Monsters، Edgeworld و... در این موضوع، شباهت بسیار دارند. در نتیجه اگر این بازی‌ها را انجام داده‌اید، می‌دانید کلیات این بازی چیست.

در این بازی قواعد استراتژیک نبرد در کنار قوانین شهرسازی قرار می‌گیرد و می‌توان گفت به شکلی استادانه در هم ادغام شده‌اند. در ابتدای بازی آموزش‌هایی در نظر گرفته شده است تا توسط آنها بتوانید قواعد اصلی بازی را بیاموزید و مابقی مسائل را در حین انجام بازی خواهید آموخت. در این بازی لیستی از دستاوردهایتان وجود دارد که چگونگی پیشرفتتان را به خوبی نشان می‌دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تاکنون سراغ بازی‌های استراتژیکی از این دست نرفته و برای نخستین بار می‌خواهید آن را امتحان کنید، پس بهتر است به دقت به راهنمای ابتدای بازی گوش فرا دهید. بازی‌هایی از این دست دارای نکات ریزی است که دانستن آنها می‌تواند به موفقیت‌های زودتر در حین بازی منجر شود.

یکی از مهمترین هدف‌های این بازی، ساختن مقر است که پس از آن بتوانید از منابعی که در اطرافتان است (نظیر طلا و نفت)، بهره برداری کنید تا بتوانید با ساخت نیروهای جنگی، از مقر فرماندهی خود در مقابل حملات دیگران دفاع کنید. وقتی زیر چتر حفاظتی قرار نداشته باشید، در نتیجه اجازه می‌دهید دیگر بازیکن‌ها به مقر شما ورود پیدا کرده و حمله‌ای را تدارک ببینند. اگر آنها بتوانند مرکز فرماندهی را از بین ببرند، جنگ را پیروز خواهند شد. حتی اگر نتوانند مقر را تصاحب کنند، خرابی‌هایی را به بار خواهند آورد که آنها هم دردسر ساز است. مانند دیگر بازی‌ها در این ژانر، بازی در زمان حال (Real Time) اتفاق می‌افتد. اگر ساختمانی قرار است طی ۲ ساعت ساخته شود، شما نیز باید ۲ ساعت واقعی صبر کنید، یا این که از الماس‌هایتان خرج کرده و در واقع زمان را بخرید. انتظار، چیز جالبی نیست، پس بسیار پیش می‌آید که سر کیسه را شل کنید و الماس‌ها را برای مصارف مختلف خرج کنید. اینجاست که وسوسه می‌شوید پول واقعی را نیز وارد بازی کرده و الماس بخرید و اینگونه است که سازنده بازی را نیز خوشحال می‌کنید.

معرفی بازی موبایل: Jungle Heat: نبردی استراتژیک و داغ!
بازی یک یا چند نفره

در این بازی می‌توانید از سربازان در دسته‌های مختلف بهره ببرید. هر دسته از نقاط قوت و نقاط ضعف بخصوصی برخوردار هستند و باید بدانید که از هرکدام در چه موقعیتی استفاده کنید. بازی در حالت یک نفره بهترین حالت برای رسیدن به مراحل (Level) بالاتر است. هر مرحله دارای مقر مخصوص به خود است که با پیشرفت در هر مرحله، مقرها نیز قوی‌تر شده و تخریب آنها سخت‌تر می‌شود. با پیشرفت در بازی، دشواری مراحل نیز افزایش یافته و سه‌ ستاره کردن آنها نیز دشوارتر می‌شود، چرا که دیگر برخلاف مراحل اولیه بازی، راهنمایی‌ها کمتر می‌شوند و باید متکی به دانسته‌های خودتان باشید.

در حالت چند نفره، زمانی که بخواهید به دشمنتان حمله کنید، می‌توانید در ازای دادن مقداری طلا، مقر دشمن را مشاهده کنید و اگر تمایل داشتید، حمله کنید. اگر شکست خوردید، می‌توانید دوباره با پرداخت طلا، شانس خود را مجددا امتحان کنید. این که ملزم به حمله کردن نیستید و انتخاب با خودتان است، خوب است.

شاید نتوان این بازی را از دیگر نمونه‌های مشابه‌اش خیلی متمایز دانست. گرافیک خوب و هیجان پیشرفت و بازی چند نفره چیزی است که در بازی‌هایی از این دست تقریبا یکسان است. اما برای آنهایی که اولین بار می‌خواهند یک بازی از این دست را آغاز کنند، شاید تلفیق استراتژیک شهرسازی در کنار ساخت ساختمان‌های نظامی بتواند از ویژگی‌های این بازی باشد.

تهیه شده در زومجی

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده