// سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷

جمع‌بندی کنفرانس مایکروسافت در E3 2015: از رستاخیر Gears 4 تا شگفتی های هولولنز

بعد از یک سال انتظار در کنار شایعات و اخبار مختلف، مایکروسافت کنفرانس خود را در نمایشگاه سالانه E3 برگزار کرد و بازی‌های مختلفی را از Halo تا Gears of War و Forza به نمایش گذاشت. با زومجی همراه باشید.

سرانجام E3 رسید و مایکروسافت با کوله باری از قول و قرارهایی که برای طرفداران کنسول ایکس‌باکس وان به همراه داشت، کنفرانس خود را برگزار کرد. کنفرانسی که می‌توان گفت بعد از مدت‌ها مایکروسافت توانسته در آن تمام سلیقه‌ها را پوشش دهد. آن قدر اخبار و شایعه در مورد کارهای بزرگ مایکروسافت برای این E3 شنیدیم که سطح انتظارات ما تا حدی بالا رفته بود که کمتر از شاهکار را قبول نمی‌کردیم. به هر حال پشت سر این کنفرانس با قدرت‌نمایی فیل اسپنسر، غول‌های بزرگی مانند Gears of War، Halo، Tomb Raider، Forza Motorsport و خیلی چیزهای دیگر نشسته بودند. حال کنفرانس برگزار شد و تمام شایعات پشت سر آن نیز به آخر خط رسید.

halo-5

بر خلاف سال‌های گذشته در شروع کنفرانس، این فیل اسپنسر نبود که همه چیز را آغاز کرد، بلکه ملکه استودیو 343 اینداستری یعنی بانی راس پا بر روی سن گذاشت و همراه با Halo 5، کنفرانس مایکروسافت را کلید زد. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که باز هم Call of Duty سهم شروع کنفرانس را از آن خود کند، اما خوب مطئمنا این بازی قدرت رویارویی با Halo را نداشت. به هر حال این نماینده بزرگ مایکروسافت بود که در شروع کنفرانس پا بر روی صحنه گذاشت. نمایش Halo بسیار هیجان‌اگیز بود و این‌بار از شخصیت لاک برای نمایش بازی استفاده شده بود. گرافیک فوق‌العاده در کنار فضاهای بزرگ و شخصیت پردازی عالی بازی اولین چیزی‌هایی بود که به چشم می‌خورد. در کل بخش داستانی بازی Halo بسیار بزرگ‌تر از قبل دنبال می‌شود و می‌توان به صورت ۴ نفره بازی را دنبال کرد. اما دیگر بخش بزرگ Halo 5، اضافه شدن Warzone است. یک قسمت جدید در قسمت چند نفره بازی که توسط ۲۴ بازیکن دنبال می‌شود. نقشه‌های بسیار بزرگ که علاوه بر بازیکنان اصلی، دشمنان بخش داستانی را نیز در خود جای داده است باعث شده تا یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های چند نفره سری Halo را شاهد باشیم. باید گفت که Warzone درست همان چیزی است که بازیکنان کهنه کار سری Halo می‌خواستند؛ بزرگ، شلوغ و نفس‌گیر.

recore

بلافاصله بعد از اتمام نمایش Halo 5، شاهد معرفی انحصاری جدیدی به نام Recore بودیم. یک بازی با عطر و بویی کاملا جدید از خالق بازی‌های Onimusha، Lost Planet و Dead Rising یعنی کیجی اینافونه که البته با همکاری خالق بازی پرطرفدار Metroid ساخته خواهد شد. بازی در فضایی آخرالزمانی رخ می‌دهد که شخصیت اصلی آن مونث است. اطلاعات کاملی از این بازی به غیر از یک تریلر بسیار زیبا منتشر نشده است. در این تریلر شاهد دختری هستیم که می‌تواند توسط گوی‌های آبی عجیبی که درون بازی وجود دارد، روبات‌های بی‌جان و البته متنوع بازی را احیا کند و در نبردها همراه داشته باشد. با توجه به تریلر منتشر شده باید انتظار یک بازی فانتزی و ماجراجویی را داشته باشیم.

Xbox-One-Elite-controller

بعد از معرفی بازی فیل اسپنسر بر روی سن آمد و یکی از پرکاردترین و بزرگ‌ترین قابلیت‌های کنسول ایکس‌باکس را معرفی کرد. این قابلیت که Backward Compatibility نام دارد، به شما این اجازه را می‌دهد تا بازی‌های کنسول ایکس‌باکس 360 خود را به راحتی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان اجرا کنید. آن‌ها برای معرفی این امر بازی Mass effect را به راحتی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان اجرا کردند. سپس شاهد تحولی دیگر در نحوه بازی کردن با کنسول ایکس‌باکس وان بودیم؛ مایکروسافت از کنترل جدید و منحصر به فرد ایکس‌باکس وان به نام Elite پرده برداری کرد. باید گفت که قابلیت‌های این کنترل جدید شگفت‌انگیز است، زیرا قادر خواهید بود آن را شخصی‌سازی کنید، دکمه‌های آن را تعویض کنید، 4 پدال مختلف بر روی آن جاسازی کنید و خلاصه برای هر سبکی می‌توان کنترل را برای آن بازی شخصی‌سازی کرد و از آن لذت برد.

game preview

بعد از معرفی این دو قابلیت جدید، تاد هاوارد بازی‌ساز بزرگ کمپانی بتسدا که روز قبل در کنفرانس خود غوغا به پا کرد بر روی صحنه آمد و بخش‌هایی از بازی Fallout 4 را به نمایش گذاشت. اما حضور او در کنفرانس مایکروسافت فقط به نمایش بازی ختم نمی‌شد، بلکه دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان ویژگی‌های بسیار شگفت‌انگیزی را در انحصار خواهند داشت. خریداران بازی Fallout 4 در کنسول ایکس‌باکس وان می‌توانند از هدیه ویژه بتسدا یعنی Fallout 3 همراه با بازی خود بهرمند شوند. همچنین دارندگان ایکس‌باکس وان می‌توانند از قابلیت ساخت و ساز Snapmap در Fallout 4 به صورت انحصاری در کنسول خود لذت ببرند.

بعد از تاد هاوارد این‌بار نوبت الکترونیک آرتز و پیتر مور بود که بر روی صحنه حاضر شود. بعد از صحبت‌های او در مورد قابلیت انحصاری EA Access و معرفی بازی‌های مختلف رایگان، بازی Planet Vs. Zombies جدید معرفی شد. بازی چند نفره و فانتزی که در این سال‌ها شهرت زیادی به خود اختصاص داده است. البته باید گفت الکترونیک آرتز خسته کننده‌ترین بخش کنفرانس را به خود اختصاص داده بود.

Plants vs. Zombies Garden Warfare 2

سپس نوبت به Forza Motorsport 6 می‌رسد. حضور یک فورد بر روی صحنه در کنار سازنده بازی دن گرینوالت. این بازی توسط یک تریلر بسیار زیبا به دید عموم گذاشته شد و در خود اطلاعات مختلفی نظیر چرخه شبانه روزی، چرخه آب و هوا در کنار بیش از ۴۵۰ماشین مختلف و ۲۶ پیست باز طراحی شده به نمایش درآورد. همچنین بازی با وضوح ۱۰۸۰ و نرخ ۶۰ فریم اجرا خواهد شد و در بخش چند نفره می‌توان با ۲۴ رقیب مختلف رو به رو شد.

بعد از معرفی ریسینگ انحصاری مایکروسافت، نوبت به تریلری مرموز و درگیر کننده رسید و آن هم چیزی نبود جز Dark Souls 3. به گفته سازنده بازی، Dark Souls 3 آخرین قسمت از این نام خواهد بود و داستان‌های گنگ و تاریک آن پایان خواهد یافت.

the divison

سپس زمان The Division فرا می‌رسد تا بخش بازی‌های ثانویه را به پایان برساند. با نمایش یک تریلر از این بازی بر روی صحنه مایکروسافت و همچنین در ادامه با نمایش تریلری دیگر از بازی Rainbow Six Siege کار یوبی‌سافت در کنفرانس مایکروسافت خاتمه می‌آید. دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان با خرید بازی Rainbow Six siege می‌توانند دو بازی Rainbow Six Vegas 1 و Vegas 2 را به رایگان دریافت کنند.

حال نوبت به بازی‌های مستقل و ID@Xbox می‌رسد. زمانی مایکروسافت به دلیل کمبود بازی‌های مسنقل مورد شکایت بسیاری قرار گرفت. حال مایکروسافت با نمایشی رنگارنگ از بازی‌های بسیار مختلف مستقل، قدرت خود را در این زمینه نشان داد. Cuphead، Rise & Shine، Mean Greens، Phantasmal و بسیاری از بازی‌های دیگر بخش سرگرمی‌های مستقل کنسول ایکس‌باکس وان را تشکیل دادند. در این بین بازی Ashen نمایش مختص به خود را داشت که جز انحصاری‌های کنسول ایکس‌باکس نیز محسوب می‌شود. یک بازی با جوی غرق کننده و تاریک که با وجود فانتزی بودن خود بسیار خشن به نظر می‌رسید.

rise of tomb raider 2

زمان نمایش Tomb Raider فرا رسید. این‌بار شاهد یک گیم‌پلی سراسر هیجان‌انگیز از بازی هستیم. جایی که لارا کرفت مشغول بالا رفتن از کوه یخی می‌شود. در کنار هیجان بالای بازی، گرافیک بسیار عالی آن به شکل محسوسی به چشم می‌خورد. بعد از نمایش تومب رایدر، شاهد سورپرایزی بزرگ از سوی استودیو ریر هستیم. ۳۰ بازی بزرگ از سوی استودیو ریر در یک کالکشن ارزشمند با قیمت ۳۰ دلار برای دوست داران این استودیو و آثار آن‌ها تدارک دیده شده و به صورت فیزیکی قابل خرید است.

بعد از معرفی کالکشن بزرگ ریر، حال نوبت به معرفی پروژه آن‌ها می‌شود. این‌بار نه خبری از کینکت خواهد بود و نه خبری از بازی‌های کودکانه ورزشی. در بازی جدید ریر به دنیایی رنگارنگ سفر خواهیم کرد و نقش یک دزد دریایی را بازی می‌کنیم. یک بازی فانتزی با طعم ریر. اطلاعات زیادی از بازی داده نشد اما می‌توان به طور حتم گفت که این بازی، درست همان چیزی است که ریر باید بسازد.

294014-sea of thieves xbox one

طبق معمول نیز Fable Legends در کنفرانس حضور داشت اما این‌باز سازندگان بازی تنها با یک تریلر راضی شدند و شاهد گیم‌پلی تکراری از بازی نبودیم. اما در عوض کنفرانس شاهد بخشی هیجان انگیز و فوق‌العاده از هولولنز بود. این‌بار با کمک تصویر برداری قدرتمند بدون نیاز به عینک هولولنز می‌توانستیم از تمامی حرکات این عینک واقعیت افزوده با خبر شویم. نمایش هولولنز با بازی بسیار معروف Minecraft همراه بود و به شکل بسیار عجیبی هولولنز قدرت خود را با آن به نمایش گذاشت. می‌توانستید پیکسل‌های رنگارنگ خود را هرجایی که می‌خواهید بریزید و شروع به ساختن کنید، حتی می‌توانید به درون سازه خود بروید و از بعدهای مختلف به آن نگاه کنید.

gears 4

و اما در آخر کنفرانس نوبت به راد فرگوسن سرپرست استودیو کالیشن رسید و این Gears of War بود که باید به نمایش مایکروسافت پایان می‌داد. در ابتدا شاهد نسخه ریمستر شده بازی Gears of War بودیم که به نام Ultimate Edition در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد. سپس Gears of War جدید بر روی صفحه نمایش ظاهر شد؛ شخصیت جدید و غیبت مارکوس فنیکس اولین چیزی بود که به چشم خورد. فردی مو طلایی همراه با یک شخصیت مونث دیگر. اما به دور از شخصیت‌پردازی بازی که شاید خیلی‌ها را ناامید کرد، فضای تاریک با گرافیکی خیره کننده چیزی بود که Gears of War جدید ما را به خود جذب کرد. جو بازی بسیار تاریک و سنگین بود و خاطرات Gears of War 1 را به خوبی در ذهن ما تداعدی کرد. البته با توجه به تاریخ عرضه Gears 4 در تعطیلات سال ۲۰۱۶ کاملا مشخص بود که بازی همچنان جای کار دارد باید برای زمان عرضه پیشرفت بیشتری در خود ببیند.

با تمام شور و هیجانات، کنفرانس مایکروسافت نیز به پایان رسید و باید بگویم که در کنار E3 سال ۲۰۱۴، E3 امسال نیز جز برترین‌های مایکروسافت نام می‌گیرد. کنفرانسی پر از بازی‌های انحصاری ریز و درشت که تمام سلایق را به خود اختصاص داده بود.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به E3 2015 به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert] تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده