// سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۶

کمپین کیک‌استارتر بازی Shenmue III در کمتر از ۱۰ ساعت، ۲ میلیون دلار جمع کرد

وقتی سونی در جریان کنفرانسش، پای بازی نقش‌آفرینی Shenmue را وسط کشید تا به آن برای ادامه دادن داستان حماسی‌ِ انتقام‌جویانه‌‌اش بعد از ۱۴ سال فراموشی کمک کند، کسی فکرش را نمی‌کرد که کمپین کیک‌استارتر بازی به این زودی و به این بزرگی، اینقدر پول نصیب سازندگانش کند.

ماجرا از این قرار است که کمپین کمک‌های مردمی برای ساخت Shenmue III در کمتر از ۱۰ ساعت به هدفش رسیده است و با کمک از بیش از ۲۶ هزار نفر، ۲.۱ میلیون دلار جمع کرده است.

یو سوزوکی، کارگردان این مجموعه در جریان کنفرانس سونی در همایش E3 2015 برای مدتی روی استیج رفت و استارت کمپین‌شان را زد. چیزی که به سرعت به سیلی از کمک‌های مردمی انجامید و در کمتر از یک ساعت، مرز ۲ میلیون دلار را رد کرد.

به این ترتیب، کمپین Shenmue نیز به قافله‌ی موفقیت‌آمیزترین بازی‌های کیک‌استارتری تاریخ می‌پیوندد. از موفق‌ترین پروژه‌های مردمی می‌توان به کنسول اندرویدی اویا اشاره کرد که در کمتر از ۸ ساعت به هدف یک میلیون دلاریش رسید و درنهایت با مجموع ۸.۶ میلیون دلار به کارش خاتمه داد. بعد از آن، پروژه‌ی بازی ماجرایی استودیوی دابل‌فاین را داشتیم که بیش از ۳ میلیون دلار جمع کرد. عددی که اگر Shenmue III همینطوری تا پایان E3 به حرکتش ادامه دهد، می‌تواند از آن عبور کند. البته، باید در نظر گرفت که در طول یک ماهی که کمپین بازی فعال است، جمع‌آوری کمک در نوسان خواهد بود. تازه، کمک‌کنندگان می‌تواند در این مدت پول‌شان را پس بگیرند. ولی ما شدیدا مطمئنیم که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و بازی خواهد توانست دست‌کم به فراتر از حداقل مبلغی که تعیین کرده‌اند، دست یابند.

در حال حاضر مشخص نیست Shenmue III چه زمانی برای پلی‌استیشن۴ و پی‌سی منتشر می‌‌شود. فعلا سوزوکی اول باید بازی را بسازد و قبل از آن، بدون‌شک باید چند نفری را برای شمردن پول‌ها استخدام کند!

منبع: venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده