// پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰

سونی در برابر پشتیبانی ایکس‌باکس وان از بازی های نسل قبل واکنش نشان داد

یکی از سر و صداهایی که مایکروسافت در کنفرانس E3 2015 خود به راه انداخت، پشتیبانی ایکس‌باکس وان از بازی‌های ایکس‌باکس 360 بود. حالا سونی نسبت به این حرکت ردموندی‌ها واکنش نشان داده است. با زومجی همراه باشید.

شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای بخش سرگرمی‌های سونی در مصاحبه‌ای که با پالیگان انجام داد، این حرکت مایکروسافت را «جالب» ارزیابی کرد، اما گفت که سونی هیچ عجله‌ای برای انجام این کار در کنسول پلی‌استیشن 4 ندارد.

تکنولوژی که (مایکروسافت) درگیر آن شده بسیار چالش‌برانگیز است. من بسیار کنجکاوم تا لیست بازی‌هایی را که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند ببینم.

قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل هم‌اکنون برای کاربران Preview ایکس‌باکس در دسترس است و در تعطیلات سال جاری میلادی در دسترس همگان قرار می‌گیرد. در حال حاضر مایکروسافت لیست ابتدایی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 را اعلام کرده و قرار است این مقدار به صدها بازی دیجیتالی و فیزیکی برسد. سیستم‌هایی مانند DVR و استریم برای همه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس 360 پشتیبانی شونده در ایکس‌باکس وان، قابل استفاده خواهند بود.

پلی‌استیشن 4 با اینکه چیزی مثل ایکس‌باکس وان را ندارد، اما سیستم استریم بازی PlayStation Now، تقریبا همان‌کاری را البته با استفاده از اینترنت و به صورت استریم انجام می‌دهد. با این وجود سوال پیش می‌آید که آیا قابلیتی که مایکروسافت برای ارائه‌ی بازی‌های نسل قبل به کار برده بهتر است یا PlayStation Now که بازی‌‌های پلی‌استیشن 3 را به صورت استریم به پلی‌استیشن 4،تلویزیون‌های سونی و سامسونگ و بیشتر دستگاه‌های سونی می‌آورد؟

یوشیدا در انتها به این موضوع اشاره داشت که تکنولوژی پشتیبانی از نسل قبل کار سختی است:

ما نمی‌گوییم که هیچ‌وقت این کار را انجام نخواهیم داد، اما باید بگوییم که اصلا کار راحتی نیست، اگر راحت بود، حتما این کار را قبلا انجام داده بودیم.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده