نویسنده: فرشید معتمد
// پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

تراشه های گرافیکی Fiji از HDMI 2.0 پشتیبانی نمی‌کنند

تراشه‌های قدرتمندِ Fiji محصولِ اِی‌اِم‌دی روی کارت‌های سری Fury و Nano معرفی شدند. اما حالا گزارش‌ها تایید می‌کنند که این سیلیکون از HDMI 2.0 پشتیبانی نمی‌کند. با زومجی همراه باشید.

نماینده‌ای از شرکت اِی‌اِم‌دی در انجمنِ سایتِ OCUK تایید کرده که این تراشه از پشتیبانی کاملِ استانداردِ HDMI بی بهره است که بر محدود بودن آن به HDMI 1.4a دلالت می‌کند. استانداردِ HDMI 2.0 پهنای باندِ موردِ نیاز برای رزولوشنِ 4K در فرکانسِ ۶۰ هرتز را فرآهم می‌کند. اما در حالی که گزینه‌ی دیگرِ اتصال در این تراشه، یعنی DisplayPort 1.2a می‌تواند در رزولوشنِ 4K از ۶۰ هرتز پشتیبانی کند ( چرا که تمامِ مانیتورهای 4K Ultra HD از این استانداردِ ورودی برخوردار هستند)، عدمِ وجودِ پشتیبانی از HDMI 2.0 به ایده‌ی استفاده از این کارتِ گرافیکی در اتاقِ نشینمن و در کنارِ تلویزیون لطمه می‌زند، به ویژه که محصولی مانندِ Radeon R9 Nano، که مدیرِعامل اِی‌اِم‌دی، لیزا سو، عنوان کرد که آن را برای استفاده در فضای اصلی منزل طراحی کرده‌‌اند.

AMD Fury Radeons

شما برای تلویزیونِ 1080p به کارتِ گرافیکِ قدرتمندی مثل Fury نیازِ مبرمی نخواهید داشت ( یک کارت با ابعادِ ITX  از سری GTX 960 یا R9 270X هم می‌تواند به خوبی از پسِ آن  برآید)، اما اگر این محصولات برای تلویزیون‌های 4K Ultra HD در نظر گرفته شده‌اند، تنها می‌توانند فرکانسِ پایین ۳۰ هرتزی را روی خروجی HDMI تامین کنند که کیفیتِ نمایشِ تصویر در آن شبیه کنسول‌ها خواهد بود.

منبع: techpowerup


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده