نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۱

یوشیدا از نگرانی‌های خود در مراحل ساخت بازی Horizon: Zero Dawn می‌گوید

Horizon: Zero Dawn، بازی کاملا جدید استودیو گوریلا گیمز، محصولی بوده است که شوهی یوشیدا، رئیس استودیوهای سرگرمی سونی را در گذشته بسیار نگران و مضطرب کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

اگرچه یوشیدا افتخار معرفی مجدد بازی The Last Guardian را بدست آورد، اما معرفی بازی کاملا جدید گوریلا گیمز بزرگ‌ترین خبری بود که در کنفرانس E3 سونی منتشر کرد. وی در این رابطه می‌گوید:

The Last Guardian از نظر شخصی یک معرفی «احساسی» و مهم بود، اما معرفی Horizon: Zero Dawn از سوی گوریلا گیمز به دلیل این‌که یک بازی کاملا جدید و پروژه‌ای بسیار بزرگ است  بزرگ‌ترین خبری بود که من به اطلاع مردم رساندم.

برای دیدن عکس‌العمل مردم نگران و مضطرب بودم.

همان‌طور که در تریلر رونمایی بازی مشاهده کردیم، شخصیت اصلی این بازی «مونث» است و همین مسئله یکی دیگر از نگرانی‌های مدیر استودیوهای سرگرمی سونی بوده است:

شخصیت اصلی بازی مونث است. سازندگان در زمان تولید بازی همیشه این مسئله را درنظر داشتند. اما در بحث‌ها و گفتگوهایی که داشتیم، از خود پرسیدیم آیا انتخاب شخصیت اصلی مونث کاری ریسکی نیست؟

درواقع زمانی که روند تولید Horizon: Zero Dawn به صورت جدی آغاز شد، سوال‌های زیادی در رابطه با شخصیت اصلی بازی در استودیو پرسیده شد و سونی هم مامورانی را برای آزمایش عکس‌العمل مردم نسبت به شخصیت اصلی مونث انتخاب کرد:

نگران اصلی ما زمانی که بازی در دست تولید قرار داشت ایجاد شد. ما بازی را به صورت داخلی به کارمندان دیگر خود نشان دادیم و پس از آزمایش بازی، سوال‌های زیادی از سوی آن‌ها از ما پرسیده شد. به همین دلیل برای آزمایش عکس‌العمل مردم نسبت به بازی شروع به کار با تیم تبلیغات خود کردیم.

هدف اصلی ما دیدن عکس‌العمل مردم نسبت به برخی از عناصر بازی مانند: جهان‌آزاد و نقش‌‌آفرینی بودن آن، روبات‌ها و سلاح‌های بازی و شخصیت اصلی آن بود.

HorizonsZeroDawn-4

درحالی که عکس‌العمل کسانی که بازی را دیدند مثبت بود، اما باز هم یوشیدا نگرانی‌های خود را نسبت به اولین رونمایی بازی داشت:

عکس‌العمل مردم نسبت به بازی خوب بود و این مسئله احساس خوبی داشت، اما بازهم اشخاص محدودی بازی را آزمایش کرده بودند.

اکثر سازندگان احساس می‌کنند شخصیت اصلی مونث به فروش بازی آن‌ها صدمه می‌زند، اما ظاهرا وجود شخصیت مونث اصلی در بازی‌ها درحال جا افتادن است:

زمانی که به کنفرانس خود و دیگران نگاه می‌کنیم، می‌بینم که سازندگان بیشتری درحال انجام این کار هستند. به عنوان مثال در نسخه جدید Assassin's Creed یک شخصیت مونث وجود دارد و فِیث هم با Mirror's Edge بازگشته است. از این‌که در شخصیت‌ها و دنیاهایی که در این صنعت تولید می‌کنیم تنوع ایجاد کردیم احساس خوبی دارم.

یوشیدا همچنین احساس می‌کند وجود کارمندان مونث در استودیوهای بازیسازی به نفع بازی‌ها است:

به عنوان یک صنعت، احساس می‌کنم برای دریافت دیدگاه‌های متنوع باید کارمندان مونث بیشتری را در استودیوها داشته باشیم. بازی‌ها و مخصوصا بازی‌های موبایل،  از نظر کسانی که آن‌ها را تجربه می‌کنند بسیار مهم هستند. در پلی‌استیشن، ما این فرصت را داریم که مخاطبان بیشتر و متنوعی را به سمت بازی‌های خود بکشانیم.

برای انجام این کار، بازی‌های که ما تولید می‌کنیم باید به شکلی باشد که نظر مخاطبان بیشتری را به خود جلب کنند.

Horizon: Zero Dawn

اگرچه یوشیدا به عنوان مدیر استودیوهای بازیسازی سونی باید نگرانی‌های خود را داشته باشد، اما ظاهرا این نگرانی و خطر از سَرِ بازی جدید گوریلا گذشته و در نگاه اول، Horizon: Zero Dawn و اِلوی، شخصیت اصلی مونث بازی، با استقبا گرم گیمرها و جامعه‌ی پلی‌استیشن مواجه شدند.

بازی Horizon: Zero Down، جدیدترین ساخته گوریلا گیمز، در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده