نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

بازی Red Dead Redemption در صدر بازی های ایکس باکس 360 برای اجرا در ایکس باکس وان از سوی هواداران است

در لیست رای‌گیری برای بازی‌های ایکس‌باکس 360 ای که هواداران می‌خواهند آنها را بر روی ایکس‌باکس‌وان بازی کنند، بازی بسیار موفق و تحسین شده‌ی شرکت راک‌استار گیمز یعنی Red Dead Redemption در صدر جای گرفته است. در ادامه با جزئیات این خبر و لینک رای‌گیری با زومجی همراه باشید.

بازی جهان باز و بسیار محبوب Red Dead Redemtion با فاصله، بازی‌های دیگری چون Call of Duty: Black Ops II، The Elder Scrolls V: Skyrim و Halo: Reach را پشت سر گذاشته و در صدر لیست این رای گیری قرار گرفته است.

مایکروسافت در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه E3 2015 از قابلیت جدید اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس‌وان (Backwards Compatibility) که قرار است به زودی برای کنسول نسل جدید خود ارائه کند، رونمایی کرد. این شرکت همچنین تایید کرد که کنسول ایکس‌باکس‌وان از بیش از صد بازی برای این قابلیت در این تابستان پشتیبانی خواهد کرد.

بازی‌هایی که به صورت دیجیتال خریداری می‌شوند، به صورت خودکار در game library ظاهر خواهند شد. دیسک‌های بازی ایکس‌باکس 360 به همان صورتی بر روی این کنسول استفاده می‌شدند بر روی ایکس‌باکس‌وان قابل اجرا نیستند، بلکه فقط به شما اجازه خواهند داد تا یک نسخه‌ی سازگار با ایکس‌باکس‌وان از بازی خود را دانلود کنید. مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در این موضوع، سازندگان و منتشر‌کنندگان تنها باید تایید کنند که چه بازی‌هایی با این قابلیت سازگار هستند و خود شرکت مایکروسافت بقیه‌ی مراحل آن را انجام خواهد داد. بنابراین برای اجرای بازی Red Dead Redemption، پیش از آنکه مایکروسافت بتواند مراحل تطبیق‌سازی آن را انجام دهد، شرکت راک‌استار باید تطبیق‌پذیری آن را مشخص کند.

مایکروسافت همچنین اضافه کرد که صاحبان ایکس‌باکس‌وان می‌توانند این بازی‌ها را با کسانی که 360 دارند به صورت آنلاین بازی کنند، اما این قابلیت برای بازی‌های ایکس‌باکس 360 کینکت و بازی‌هایی که به تجهیزات جانبی 360 وابسته هستند، پیاده‌سازی نخواهد شد.

مایکروسافت همچنین با راه‌اندازی یک نظرسنجی، از هواداران برای محبوب‌ترین بازی‌هایی که دوست دارند بر روی ایکس‌باکس‌وان بازی کنند نظر‌خواهی کرده است. برای شرکت در این نظر سنجی می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. هر ماه بازی‌های جدیدی به این لیست اضافه می‌شود و کاربران برای استفاده از این بازی‌ها لازم نیست هزینه‌ی اضافی‌ای بپردازند.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده