نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

مشکلات بسیار بازی Batman: Arkham Knight روی پی سی و واکنش راک‌استدی

بتمن بالاخره از راه رسید اما ظاهراً کاربران رایانه‌های شخصی چندان از حضور او خوشحال نشدند،‌ چرا که شوالیه‌ی آرکام با کلکسیونی از باگ‌ها و ایرادات روی این پلتفرم اجرا می‌شود. همراه زومجی باشید تا ببینیم این مشکلات چه هستند و پاسخ راک‌استدی چیست.

ظاهراً باز هم تبدیل نسخه‌ی کنسولی بازی‌ها به پی‌سی دچار مشکل شده و سازندگان هنوز هم از موارد مشابه گذشته درس نگرفته‌اند. ایرادات نسخه‌ی پی‌سی Batman: Arkham Knight به صورت گسترده‌ای در وبسایت ردیت و انجمن‌های استیم گزارش شده و حتی اکثر نقدها و نظرات کاربران در مورد این بازی در استیم، منفی هستند.

مشکلات بازی می‌تواند به دو دسته تقسیم شود: ایرادات فایل‌های بازی و مشکلات فنی در نحوه‌ی اجرا و عملکرد آن.

فایل‌های بازی برای کسانی که هنگام دانلود، شروع به بازی کرده‌اند (Pre-Load) ناقص دانلود شده‌اند و کاربر هنگام اجرای بازی با فریز شدن و هنگ کردن مواجه می‌شود. معمولاً برای رفع این مشکل، صحت فایل‌های دانلودی دوباره بررسی می‌شود که البته این کار هم منجر به دانلود کل بازی از استیم یا قسمت زیادی از آن خواهد شد.

اما در مورد عملکرد بازی، کاربران کارت‌های گرافیک اِی‌ام‌دی اوقات سختی را می‌گذارنند. بر اساس گزارش‌های این کاربران، نرخ فرم بازی تا زیر ۵ فریم بر ثانیه هم افت می‌کند. در واکنش به این مورد، مشخصات حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی درست قبل از انتشار آن توسط وارنر برادرز تغییر یافت. در مشخصات جدید ذکر شده که کاربران کارت‌های ای‌ام‌دی نیاز به مدل رادئون 7950 یا بهتر با حداقل ۳ گیگابایت حافظه خواهند داشت.

افت فریم زمانی رخ می‌دهد که بتمن در حال پرواز است یا هنگامی که بت‌موبیل را فرامی‌خواند و سوار آن می‌شود. در این مواقع نرخ فریم حدود ۱۰ فریم بر ثانیه خواهد بود و البته این مختص کارت‌های ای‌ام‌دی نیست. حتی کارت‌های قدرمتند انویدیا مانند GTX 980 ،GTX 970 و حتی در بعضی موارد، تایتان ایکس هم این مشکل را تجربه‌ کرده‌اند. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که هنگام اجرای مجدد بازی، نرخ فریم روی ۳۰ فریم بر ثانیه قفل می‌شود که احتمالاً به خاطر وجود یک باگ در بازی است.

Batman Arkham Knight (3)

فعلاً برای حل مشکل قفل شدن نرخ فریم می‌توانید در محل نصب بازی روی سیستم خود، به دنبال فایلی به نام BMSystemSettings.ini بگردید و داخل آن عبارت maxfps را جستجو کنید. مقدار این دستور را باید از عدد ۳۰ به ۶۰ یا ۰ تغییر دهید.

متأسفانه کسانی هم که مشکلات شدید هنگام اجرای بازی ندارند باز هم نرخ فریم ثابتی را دریافت نمی‌کنند. نرخ فریم بازی بدون اینکه به میزان شلوغی صحنه ارتباطی داشته باشد، بالا و پایین می‌رود و آخرین نسخه‌ی درایورهای کارت گرافیک نیز کمکی به این مسئله نمی‌کنند.

اما بعد از همه‌ی این گزارش‌ها، راک‌استدی به مسئله واکنش نشان داده است و اعلام کرده از مشکلات نسخه‌ی پی‌سی آگاه است و با یک همکار توسعه‌دهنده‌ی پی‌سی، مشغول رسیدگی به مشکلات است. غیر از این اطلاعات دیگری مانند زمان رفع ایرادات ارائه نشده است. اعلامیه‌ی رسمی راک‌استدی به شرح زیر است:

ما مطلع هستیم که بعضی کاربران مشکلاتی را در عملکرد نسخه‌ی پی‌سی Batman: Arkham Knight تجربه کرده‌اند. این مسئله‌ای است که راک‌استدی آن را بسیار جدی می‌گیرد. ما همکاری نزدیکی با همکار توسعه‌دهنده‌ی پی‌سی خود داریم تا مطمئن شویم این ایرادات هرچه سریع‌تر رفع شوند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده