نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵

ناسا از هدست هولولنز در ایستگاه فضایی بین المللی استفاده می‌کند

هنگامی که مایکروسافت هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد، روی ظرفیت‌های بالقوه‌ی آن در زمینه‌‌های گوناگون از جمله علوم مختلف تأکید خاصی کرد. امروز ناسا اعلام کرد دو دستگاه هولولنز را برای کمک به فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد فرستاد.

ناسا برنامه‌ای مخصوص برای هولولنز تهیه کرده که Sidekick نام دارد و در تمرینات مختلف فضانوردان به آن‌ها کمک خواهد کرد. این برنامه برای کارهای روزانه‌ای که باید در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شود، روی هدست اطلاعات و راهنمایی‌های مختلفی را به نمایش می‌آورد.

طبق گفته‌های ناسا، Sidekick دو حالت اصلی دارد: حالت کارشناس از راه دور و حالت فرایند. مورد اول این امکان را به یک تکنسین یا اپراتور در زمین می‌دهد که به وسیله‌ی اسکایپ، با فضانورد مکالمه کند. هدست تصویری را که فضانورد می‌بیند به زمین مخابره می‌کند و به این ترتیب اپراتور می‌تواند در موقعیت‌های مختلف به او کمک کند. به لطف فناوری‌های واقعیت افزوده‌ی هولولنز، اپراتور همچنین می‌تواند اَشکال و دستورات مختلفی را هم در مقابل فضانورد به نمایش درآورد.

در حالت فرایند، تصاویر آموزشی و متن‌ها روی اجزای مختلف ایستگاه فضایی نقش می‌بندند و به فضانورد کمک می‌کنند بدون نیاز به گذراندن تمرین‌ها و آموزش‌های خاص و وقت‌گیر، عملیات مختلفی را به کمک واقعیت افزوده به انجام برساند.

هدست‌های هولولنز دو روز دیگر به وسیله‌ی موشک شرکت اسپیس‌ایکس همراه با مواد غذایی به ایستگاه فرستاده می‌شوند. این پرواز اسپیس‌ایکس از لحاظ دیگری نیز حائز اهمیت است، چرا که این شرکت برای دومین بار است که تلاش می‌کند موشک خود را بعد رساندن محموله‌اش به ایستگاه، روی یک کشتی فرود بیاورد.

اما مایکروسافت در مورد هولولنز، برنامه‌های بلندمدتی هم برای بازی‌ها دارد. در کنفرانس E3 این شرکت دیدیم که چه کارهای فوق‌العاده‌ای می‌توان در بازی Minecraft انجام  داد حتی گوشه‌ای از استفاده‌های این هدست در Halo را هم دیدیم. باید ببینیم بالاخره مایکروسافت یا شرکت‌های دیگر چگونه می‌توانند عادت دیرینه‌ی گیمرها را تغییر دهند و هدستی بر سر آن‌ها بگذارند.

دانلود ویدیو

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده