// شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

نگاهی به تمامی اطلاعات منتشر شده از Dishonored 2

یکی از خوش‌آیندترین معرفی‌های E3 امسال، نمایش Dishonored 2، ادامه اثر قبلی استودیو آرکین بود. بازی‌ای که در سال ۲۰۱۲ به شدت مورد استقبال قرار گرفت. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به تمامی اطلاعات منتشر شده از Dishonored 2 داشته باشیم.

پس از معرفی نسخه دوم بازی Dishonored که در کنفرانس بتسدا انجام شد، تریلری مرموز به نمایش درآمد که سوالات بسیاری در ذهن طرفداران بازی ایجاد شد. بر اساس مصاحبه‌ای با هاروی اسمیت و رافایل کولانتونیو جواب‌های بسیاری را تا به امروز به دست آوردیم.

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

  • Dishonored 2 چیزی حدود ۱۵ سال بعد از حوادث و اتفاقات شماره اول بازی رخ می‌دهد.
  • بازی در یکی از روزهای زندگی شهبانو امیلی کالدوین «Emily Kaldwin» آغاز می‌شود. شخصیتی که پس از حوادث شماره اول پتانسیل بالایی در جهت ادامه داستان دنیای بازی داشت. به گفته کولانتونیو بعد از اتمام شماره اول و در نقطه پایانی داستان، امیلی شخصیت بسیار جالب توجه‌ای برای آن‌ها به حساب می‌آمد. او تنها شخصی در دنیای بازی بود که ارزش نجات دادن را داشت. به گونه‌ای، او یک انعکاس از حرکات شخصیت اصلی یعنی کُروُ بود، که البته بعضی از بازیکنان امیلی را دختر او می‌دانستند.
نمایی از شهبانو امیلی کالدوین نمایی از شهبانو امیلی کالدوین
  • پس از اتفاقات و خیانت‌هایی که حول محور تخت پادشاهی صورت گرفت، امیلی از شهر Dunwall خارج و به یک یاغی و قانون شکن تبدیل شد. در یک سلسله مراتب دراماتیک، این اختیار به بازیکنان داده می‌شود که یا به عنوان امیلی یا به عنوان کُروُ آتونو که داستان قسمت اول را دنبال می‌کرد، بازی را انجام دهند.
  • بازی در Karnaca، یکی از شهرهای بزرگ Serkonos رخ می‌دهد؛ شهری که به جواهر جنوب مشهور است. این شهر که در حقیقت زادگاه کُروُ است، دارای آب و هوایی گرم، بوم ساحلی و غذاهایی تند و پُر ادویه است.
  • همانند آن چیزی که در Dunwall دیدیم، Karnaca نیز درگیر بیماری واگیردار و کشنده است. این بیماری بر اثر حوادث طبیعی رخ داده است، درست مثل بیماری شماره اول که توسط طاعون موش‌ها فراگیر شد. این نوع بیماری در حشراتی وجود دارد که در میان لاشه حیوانات و دریچه‌های دیوارها و فاضلاب‌ها نهفته‌اند. اگر تعداد زیادی از این حشرات در یک نقطه وجود داشته باشند، به شدت دشمنانی خطرناک و سهمگین خواهند بود. هرچه جنازه بیشتری پشت سر خود جای بگذارید، شانس شیوع و طغیان این دشمنان مرگ‌آور بیشتر خواهد شد که البته می‌توان از این امر به عنوان یک سلاح مثبت در برابر نگهبانان استفاده کرد.
Dishonored 2 Karnaca، منطقه‌ای که بازی در آن دنبال می‌شود
  • هر دو شخصیت بازی از یک سری ماموریت‌ها پیروی می‌کنند و برای هر کدام خط عملیات متفاوت طراحی نشده است، اما هر کدام از آن‌ها، دیدگاه و زاویه‌ای متفاوت نسبت به این دنیا دارند. هنگامی که با هر دو شخصیت بخش داستانی بازی را پیش ببرید، چیزهای بیشتری را خواهید آموخت. هیچ‌گاه در بازی بین این دو شخصیت سوییچ نخواهید کرد؛ هنگامی که یک شخصیت را انتخاب کردید، باید با او تا انتها پیش بروید.
  • امیلی و کُروُ هر کدام قدرت‌های منحصر به فرد خود را دارند که توسط The Outsider به آن‌ها اهدا شده است.
  • قدرت‌های امیلی شامل Far Reach، Shadow Walk و Mesmerize می‌شود. توسط قدرت Far Reach به طور مثال او می‌تواند خود را از یک ساختمان به ساختمان دیگر منتقل کند یا چیزی را به سمت خود بکشاند و با قدرت Mesmerize قادر است دشمن را هیپنوتیزم کند. همچنین او می‌تواند طلسم‌های مختلفی را خلق کند و لازم به ذکر است که بیش از ۴۰۰.۰۰۰ اشیا قابل ترکیب در بازی وجود دارد.
  • قابلیت‌های گذشته کُروُ مانند Devouring Swarm، Bend Time، Possession و Blink در بازی حضور دارند.
  • برای Dishonored 2، استودیو آرکین راهی جدید برای سیستم ارتقا در بازی ایجاد کرده است. در شماره قبل تنها قادر به افزایش و ارتقا قدرت بودیم، اما در شماره جدید علاوه بر افزایش قدرت، سیستم ارتقا شاخه‌ای وجود دارد تا توسط آن به طور نامتقارن، مهارت‌های بسیار زیاد دیگری را نیز افزایش دهید. به طور مثال می‌توانید با ارتقا قدرت Far Reach دشمن را به سمت خود پرتاب کنید و او را در هوا به قتل برسانید.
گوشه‌ای از شهر مریض و تاریک گوشه‌ای از شهر مریض و تاریک
  • تمامی قدرت‌ها و قابلیت‌ها دارای شاخه‌های الحاقی برای ارتقا هستند تا بتوان از آن‌ها به شکل‌های گوناگون استفاده کرد.
  • استودیو آرکین بر این باور است که سیستم جدید ارتقا باعث شده تا ارزش تکرار بازی بیشتر شود. می‌توان برای بار اول از سه قدرت استفاده کرد و برای بار دوم از سه قابلیت و قدرت دیگر.
  • در شماره قبل، بازیکن‌های باهوشی وجود داشتند که توسط روش‌های مبتکرانه‌ای توانستند با استفاده از چندین قدرت به صورت همزمان، شخصیت بازی را به یک ماشین قاتل غیر قابل توقف تبدیل کنند. استودیو آرکین اعلام کرده که این سیستم را برای خلق چنین قابلیت‌ها و تجاربی در این شماره باقی گذاشته است.
  • هر کاری که شخصیت بازی در تریلر به نمایش درآمده انجام داد، شما قادر هستید در بازی نیز آن را انجام دهید.
  • به قول سازنده بازی، اساس تکنولوژی به شکل قابل توجه‌ای بهبود یافته است. اسمیت در این باره می‌گوید که در بازی قبلی، آن‌ها یک طراح هنری بسیار قوی با یک تکنولوژی قابل قبول داشتند، اما حال آن‌ها یک طراح هنری بسیار قوی در کنار تکنولوژی بسیار قوی دارند تا هر چیزی که در ذهن طراح می‌گذرد را بتوان در بازی اصلی پیاده کرد.
  • استودیو آریکن در Dishonored 2، هوش مصنوعی بازی را به چندین روش بالاتر برده است. برای مثال نگهبانان برای یافتن آثار جرم شما، در مکان مورد نظر پخش می‌شوند. هر نگهبانی که گوشه‌ای را گشته باشد، نگهبان دیگر آن گوشه را نمی‌گردد و مکان‌های دیگر را چک می‌کند.
نگاهی به ماسک معروف بازی Dishonored نگاهی به ماسک معروف بازی Dishonored
  • هوش مصنوعی به هنگام موقعیت خطر و درگیری نیز بهبود یافته است. به طور مثال، اگر سه نگهبان وجود داشته باشد و یکی از آن‌ها اسلحه‌ای با توان شلیک از راه دور را دارد، دو نفر دیگر می‌دانند که او می‌تواند از دور مراقب آن‌ها باشند و آن‌ها باید به سمت جلو حرکت کنند.
  • Dishonored 2 دارای سیستم متغیر کم و زیاد کردن درگیری‌ها و هرج و مرج است.
  • بعضی از بازیکنان از آسان بودن شماره اول بازی شکایت داشتند. بنابر چنین امری، استودیو آرکین برای این دست از بازیکنان چالش‌های بیشتری ایجاد کرده است. مانند درجه سختی بالاتر.
  • هر دو استودیو آرکین یعنی لیون فرانسه و آستین تگزاس مشغول به ساخت Dishonored 2 هستند.
  • به گفته استودیو آرکین، یک حالت جدید برای بازی در نظر گرفته شده که جزییات آن در آینده منتشر خواهد شد.

منبع: Gameinformer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده