// دوشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

بهترین فیلم های باکس آفیس: خرس بی‌ادب جلوی «دنیای ژوراسیک» کم آورد!

این هفته شاید «تد ۲» شروع ناامیدکننده‌ای در باکس آفیس داشت. اما درعوض «دنیای ژوراسیک» رکورد شکست. در این شماره از باکس آفیس، علاوه‌بر ۱۰ فیلم برتر جدول، نگاهی هم به تازه‌واردها می‌اندازیم. با زومجی باشید.

هفته‌ی پیش، انیمیشن جدید پیکسار، «پشت رو» با آن همه قدرت و محبوبیت نتوانست جلوی «دنیای ژوراسیک» را از باقی ماندن در صدر جدول باکس آفیس بگیرد. پس اصلا انتظار نداشته باشید این هفته ساخته‌ی جدید سث مک‌فارلین، «تد ۲» با ۳۹ میلیون دلارِ ناقابلی که فروش کرده و نقدهای ضعیفش موفق شود دایناسورها را پایین بکشد. پس، هنوز همه‌ی خبرها به همان دو فیلم اول ختم می‌شود. درحالی که «دنیای ژوراسیک» برای سومین هفته‌ی پیاپی در رده‌ی اول جدول قرار گرفته و رکوردشکنی می‌کند، «پشت رو» نیز شدیدا در تلاش است تا رتبه‌‌ی دوم را به سوی مقامی بالاتر، پشت سر بگذارد.

«دنیای ژوراسیک» نهایتا این هفته از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کرد و تبدیل به پنجمین فیلم پردرآمد خانگی تمام دوران‌ها شد. در رده‌ی چهارم فیلم «شوالیه‌ی تاریکی» با ۵۳۴.۸ میلیون دلار قرار دارد که در سال ۲۰۰۸ اکران شده بود. اما گزارش کمپانی یونیورسال نشان می‌دهد که «دنیای ژوراسیک» یک رکورد قابل‌ملاحظه را شکسته است. فیلم با عبور از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش خانگی در طول ۱۷ روز، در این زمینه در جایگاه اول قرار گرفت. رکورددار قبلی، قسمت اول «اونجرز» بود که در طول ۲۳ روز، این مقدار فروش کرده بود.

Ted-2-poster-new

در بازار بین‌المللی نیز «دنیای ژوراسیک» از ۶۶ منقطه‌ای که در آنها اکران شده، ۷۳۷.۵ میلیون دلار کسب کرده است. بازارهای برتر فیلم به ترتیب شامل چین (۲۰۲ میلیون)، بریتانیا و ایرلند (۷۶.۱ میلیون)، مکزیک (۳۶.۹ میلیون)، کره (۳۵.۳ میلیون)، آلمان (۳۵.۳ میلیون)، استرالیا (۲۹.۴ میلیون)، فرانسه (۲۹ میلیون) و روسیه (۲۱.۹ میلیون) می‌شوند. مجموع درآمد «دنیای ژوراسیک» از سراسر دنیا، به‌علاوه‌ی ۵۰۰ میلیون دلار خانگی‌اش، یک میلیارد و ۲۴ میلیون دلار است.

کمدی «تد ۲» اکران دیگری از سوی یونیورسال پیکچرز است که با فروش ۳۲.۹ میلیون دلاریش در ۳ هزار و ۴۴۲ سینما، در جایگاه سوم جدول قرار گرفت. این مقدار فروش وقتی حالتی بد و ناامیدکننده به خودش می‌گیرد که بدانید «تد ۲» در برآورده‌کردن بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها هم شکست خورده است. تخمین‌های خودِ یونیورسال نشان می‌دهد که آنها روی افتتاحیه‌ی ۴۵ تا ۵۰ میلیون دلاری فیلم حساب باز کرده بودند، اما اتفاق نیافتن این پیش‌بینی‌ها «تد ۲» را تبدیل به دومین فیلمی از سوی سث مک‌فارلین کرده است که در حد انتظارات ظاهر نشده است. فیلم قبلی کمدی/وسترس «یک میلیون راه برای مردن در غرب» بود که سال پیش اکرانش را به‌طرز متعجب‌کننده‌ای با ۱۶.۸ میلیون دلار شروع کرد.

با اینکه عملکرد این یکی در مقایسه با افتتاحیه‌ی ۵۴ میلیون دلاری قسمت اول «تد»، پایین‌تر است، اما یونیورسال باور دارد که کمدی‌شان با توجه به دو رقیب سرسخت و جدی حاضر در گیشه، شروع مستحکمی داشته است.

همانند قسمت اول، این دنباله هم اکثر مخاطبان مرد را به سمت خودش جذب کرده است. تخمین زده می‌شود ۵۱ درصد از تماشاگران بزرگتر از ۲۵ سال و ۵۹ درصدشان نیز مرد بوده‌اند. فیلم میانگین نمره‌ی Bمثبت را از سوی سینماروها دریافت کرده و نمره‌ی آن هم بر روی سایت راتن تومیتوز، ۴۷ درصد مثبت است. البته، با توجه به این که تا چند هفته‌ی آینده، خبری از کمدی بزرگسالانه‌ی دیگری نیست، یونیورسال انتظار دارد «تد ۲» به حضورش در جدول ادامه دهد و به مرور وضعیتش بهتر شود.

«تد ۲» در آن سوی آب‌ها هم ۲۰.۳ میلیون دلار از مناطقی که شامل آلمان، روسیه، استرالیا و تایوان می‌شوند، درآمد داشته است. فیلم در هفته‌ی آتی در ۳۸ منطقه‌ی جدید اکران می‌شود.

Max-600x895

ساخته‌ی ستایش‌شده‌ی جدید پیکسار، «پشت رو» با فاصله‌ی اندکی پشت سر «دنیای ژوراسیک» با ۵۲.۱ میلیون دلار فروش و ۴۲ درصد افت فروش نسبت به افتتاحیه‌اش، در جایگاه دوم قرار گرفته است. این انیمیشن تاکنون ۱۸۴.۹ میلیون دلار در خانه فروخته است.

فیلم این هفته در بازار بین‌المللی نیز ۸۱.۵ میلیون دلار فروخت و مجموع درآمد جهانی‌اش را به ۲۶۶.۴ میلیون دلار رساند. «پشت رو» بعد از «داستان اسباب‌بازی ۳» (۱۱۰.۳ میلیون)، هفته‌ی قبل با آغازی ۹۰ میلیون دلاری، دومین افتتاحیه‌ی بزرگ پیکسار بعد از پیوستن به دیزنی نام گرفت.

فیلم «مکس»، تازه‌وارد باکس آفیس این هفته، با ۱۲.۲ میلیون دلار در جایگاه چهارم چارت قرار گرفت. فیلم میانگین امتیاز عالی A را از سوی تماشاگران دریافت کرده است. «مکس» که توسط استودیوی مترو گولدن‌ مه‌یر تهیه شده و توسط برادران وارنر پخش می‌شود، اکثرا مخاطبان بزرگسال و خانم را جذب کرده است: تخمین زده می‌شود ۵۷ درصد از تماشاگران بیش از ۲۵ سال سن داشته‌اند و ۵۵ درصدشان هم خانم بود‌ه‌اند.

در همین حین، مستند «بت‌کید آغاز می‌کند» (Batkid Begins) نیز اکران محدودش را کلید زد و از چهار سالن سینما، ۲۳ هزار دلار کسب کرد.

کمدی «جاسوس» همینطوری دارد به حرکت در سرازیری ادامه می‌دهد. فیلم با ۲۵ درصد افت فروش، ۷.۸ میلیون دلار (فروش هفته‌ی پیش‌اش ۱۰.۴ میلیون بود) کسب کرده است. درآمد خانگی فیلم، ۸۸.۳ میلیون دلار است.

در طرف دیگر، «سن آندریس» با ۵۹ درصد افت فروش نسبت به هفته‌ی قبل، ۳.۴ میلیون دلار (فروش هفته‌ی پیش‌اش ۸.۲ میلیون بود) فروخت. مجموع درآمد خانگی فیلم، ۱۴۱.۹ میلیون دلار است.

درام/کمدی «هروئین» نسبت به افتتاحیه‌ی ۶ میلیون دلاریش، با ۵۲.۳ درصد افت مواجه شد و از نمایش در یک هزار و ۵۴۵ منطقه، ۲.۸۶ میلیون دلار کسب کرد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته

۱

Jurassic World

۵۴.۲ میلیون دلار

۲

Inside Out

۵۲.۱ میلیون دلار

۳

Ted 2

۳۹.۲ میلیون دلار

۴

Max

۱۲.۲ میلیون دلار

۵

Spy

۷.۸ میلیون دلار

۶

San Andreas

۵.۳ میلیون دلار

۷

Dope

۲.۹ میلیون دلار

۸

Insidious Chapter 3

۲ میلیون دلار

۹

Mad Max: Fury Road

۱.۷ میلیون دلار

۱۰

Avengers: Age of Ultron

۱.۶ میلیون دلار

 

نگاهی به برخی فیلم‌های تازه‌اکرا‌ن‌شده‌ی این هفته:

tedd

Ted 2

قسمت اول «تد» فیلم کاملی نبود، اما همین که یک خرس سخنگوی بی‌ادب و وراج در مرکز داستانش قرار داشت، کافی بود تا حسابی موردتوجه قرار بگیرد و طرفداران زیادی را دست و پا کند. طبق نظر منتقدان، «تد ۲» هم عنصر ویژه‌ای نسبت به قسمت اول ندارد و ظاهرا ایرادات فیلم اول را هم برطرف نکرده است. در یک کلام، اگر از شوخی‌های حال‌به‌هم‌زن فیلم اول و دیوانه‌بازی‌های تد خوشتان آمده بود، این یکی هم راضی‌تان می‌کند. ماجرا درباره‌ی تلاش تد برای بدست آوردن حقوق برابر با انسان‌ها است. ربکا کیگان از لس ‌آنجلس‌تایمز که کم و بیش از فیلم راضی بوده، در نقدش می‌نویسد:«با اینکه تد ۲ پوچ و هر از گاهی منزجرکننده است، اما فیلم به‌طرز شرورانه‌ای بامزه هم است.» جیمز براردینلی از ریل‌ویوز که دو ستاره به فیلم داده، می‌‌آورد:«این دنباله شدیدا در اکثر اوقات ناامیدکننده است. چون چیز جدیدی برای عرضه ندارد...بله، فیلم خنده‌هایی از تماشاگر می‌گیرد، اما مک‌فارلین باز موفق نشده تا جنبشِ کمیکِ داستان را در تمام طول فیلم حفظ کند.» امتیاز متاکریتیک این فیلم تا این لحظه ۴۹ است.

max

Max

درام خانوادگی «مکس» درباره‌ی سگِ نظامی آموزش‌دیده و بااستعدادی به نام مکس است که در جبهه‌‌های جنگ عراق همراه با صاحبش، سرباز کایل وین‌کات حضور دارد. اما در جریان اتفاقات بدی، کایل زخمی می‌شود و مکس به خاطر از دست دادن بهترین دوستش قادر به ادامه‌ی خدمت نیست. درنهایت، مکس به خانه و پیش برادر نوجوان کایل، جاستین فرستاده می‌شود. اما جاستین هم مشکلات خودش را دارد. آیا آنها می‌توانند دوستان خوبی برای هم باشند و به حل کردن مشکلاتِ یکدیگر کمک کنند؟

کیتی والش از لس آنجلس‌تایمز می‌نویسد:«مکس در اکثر زمانش، فیلم میهن‌پرستانه‌ی متوسطی است، اما با این حال، فیلم موفق می‌شود کار کند و در این میان، چند قطره‌ای اشک هم جاری می‌کند.» سایت سن فرانسیسکو کرانیکل هم در نقدش می‌آورد:«در این فیلم خانوادگی، اتفاقات زیادی می‌افتد. بخشی از مکس داستان احیای یک پسر مشکل‌دار و سگش است، اما بخشی دیگر یک تریلر جنایی با عناصر اکشن و یک داستان کاراگاهی است. هدف فیلم به چالش کشیدن مخاطب نیست. در اینجا فقط با ملودرامی طرف هستیم که قصد دارد ارزش‌ها را یادآور شود و فیلم در این امر و بازی با احساساتِ بیننده تاثیرگذار است.» امتیاز متاکریتیک این فیلم تا این لحظه ۴۷ است.

گزارش باکس‌آفیس هفته‌ی پیش

منبع: Boxoffice Mojo

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده