نویسنده: سعید نیکبخت
// چهار شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰

با خصوصیات جدید ایکس باکس که در راه ویندوز ۱۰ است آشنا شوید

مایکروسافت با معرفی ویندوز ۱۰ اعلام کرد با برنامه‌های خود قصد دارد تعاملی میان ایکس‌باکس و این نسخه از ویندوز اجرا کند. حال دراجرای اقدامات انجام شده برای عملی‌کردن این وعده، از لیست خصوصیات جدید ایکس‌باکس که در راه ویندوز ۱۰ هستند رونمایی شده است. با زومجی همراه باشید.

با بروزرسانی جدید نسخه پیشنمایش ویندوز ۱۰، یک بخش جدید با نام «My Games» که لیست بازی‌های نصب شده از فروشگاه ویندوز را نشان می‌دهد به ویندوز ۱۰ اضافه شده است. این بروزرسانی همچنین با اضافه‌کردن یک صفحه جدید، به کاربران اجازه می‌دهد در ویندوز ۱۰ به استریم بازی‌های ایکس‌باکس وان بپردازند.

کاربران از این پس می‌توانند از گیم‌پلی بازی‌های خود تصویر و ویدیو بگیرند. همچنین با استفاده از قابلیت «Take a photo» می‌توانید از آواتار خود هم عکس بگیرید و آن را به دیگران نشان دهید.

درادامه می‌توانید لیست کامل خصوصیات جدید ایکس‌باکس که در راه ویندوز ۱۰ هستند را مشاهده و نظرات خود را در رابطه با آن با ما درمیان بگذارید:

  • My Games: زمانی که بازی‌های خود را از فروشگاه ویندوز نصب می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را در این بخش مشاهده کنید. علاوه براین، شما می‌توانید به صورت دستی با رفتن به بخش My games > Add a game به کالکشن بازی‌های خود محصولات انتخابی خود را اضافه کنید. همچنین از این پس شاهد یک بخش جداگانه برای بازی‌های خود هستید.
  • Game hubs: با این بروزرسانی می‌توانید بازی خود را اجرا، جزئیات مربوط به آن را در فروشگاه ویندوز تماشا و کاربران دیگر را برای دیدن نمایش گیم‌پلی آن‌ها دنبال کنید. علاوه براین، از این پس می‌توانید بازی‌های کنسول ایکس‌باکس وان را به صورت استریم در ویندوز ۱۰ بازی کنید.

Xbox-One-Windows-10

  • Share with your friends: از این پس می‌توانید مانند ایکس‌باکس وان، اچیومنت‌های خود را در بخش مربوط به فعالیت‌ها به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید کلیپ و تصاویر بازی‌های خود که در قسمت پایین بخش «Game DVR» قرار دارند را در قسمت فعالیت‌های خود به اشتراک بگذارید.
  • Xbox avatars: نام اپلیکیشن آواتار در ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس آواتار تغییر پیدا کرده و با تغییراتی که در ظاهر آن ایجاد شده، شاهد مدل نهایی آن خواهید بود. در بروزرسانی این ماه اعضای انتخابی برای آزمایش ویندوز ۱۰، خصوصیت جدیدی با نام «Take a photo» اضافه می‌شود که با آن می‌توانید در حالت‌های مختلف با آواتار خود عکس بگیرید.
  • Xbox account: اعضای انتخابی با بروزرسانی این ماه می‌توانند در ویندوز ۱۰ با هرکدام از حساب‌های کاربری ایکس‌باکس به ویندوز ۱۰ متصل شوند. اگر تا به حال در ایکس‌باکس موفق به ساخت حساب‌کاربری نشدید، می‌توانید در ویندوز ۱۰ این کار را انجام دهید.

این لیست همچنین شامل دو خصوصیت جدید برای اعضای پیشنمایش کنسول ایکس‌باکس وان است. کاربران این کنسول هم‌اکنون می‌توانند قابلیت پشتیبانی ایکس‌وان از بازی‌های ایکس‌باکس 360 و همچنین استریم بازی‌های این کنسول روی ویندوز ۱۰ را آزمایش کنند.

کسانی که از اعضای preview ویندوز نیستند، در تاریخ ۲۹ جولای (هفتم مرداد) می‌توانند این خصوصیات را آزمایش کنند. ویندوز ۱۰ با قیمت ۱۱۹ دلار عرضه خواهد شد و کسانی که هم‌اکنون درحال استفاده از ویندوز ۷ یا ۸ هستند، یک سال می‌توانند از نسخه جدید ویندوز به صورت رایگان استفاده کنند.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده