// پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

بررسی ماوس گیمینگ Strix Claw ایسوس

ابزار‌های گیمینگ در رایانه‌های شخصی بر خلاف کنسول‌ها از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و گستره‌ی انتخاب آنها از آماتور گرفته تا حرفه‌ای، شامل برند‌ها و محصولات متنوع می‌شود. در ادامه با بررسی ماوس گیمینگ اپتیکال استریکس کلاو ایسوس همراه زومجی باشید.

مطمئنا بسیاری از ما گیمرها تجربه‌ی استفاده از ماوس و صفحه‌کلید برای بازی را داشتیم. چه ارزان و چه گران، این وسایل کنترلی جز اصلی تجربه‌ی گیمینگ در رایانه‌های شخصی یا همان پی‌سی‌ها را شامل می‌شوند. حال این تجربه با وجود ماوس و صفحه‌کلیدهای حرفه‌ای‌تر، می‌تواند به مراتب حرفه‌ای‌تر، با دقت‌تر و هیجان‌انگیزتر شود. در این قسمت از بررسی محصول زومجی می‌خواهیم در مورد یکی از ماوس‌های گیمینگ نسبتا خوب که نقطه قوت‌های جالب‌ توجهی با خود به همراه دارد، صحبت کنیم و ببینیم آیا ماوس گیمینگ اپتیکال استریکس کلاو ایسوس می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک ماوس گیمینگ نسبتا معمولی‌ اما با دقت هستند یا خیر.

برند استریکس یکی از برند‌ها و شاخه‌های محصولات ایسوس است که شامل انواع مختلفی از سخت‌افزارها و گجت‌ها مانند کارت گرافیک، ماوس، صفحه کلید و هدست می‌شود که اغلب مخصوص گیمرها طراحی شده و از ظاهر و مشخصات فنی وسوسه‌انگیزی برخوردار هستند.

پس از بازکردن جعبه‌ی استریکس کلاو، با یک ماوس که ظاهری نسبتا معمولی را دارد روبه رو می‌شویم. شاید در نگاه اول، استریکس نتواند از نظر ظاهری مخاطب را جذب خود کند، اما به محض به دست گرفتن آن، متوجه می‌شوید که ارگونومی بدنه‌ی استریکس به خوبی با جای انگشت‌ها هماهنگ و راحت است. قبل از هر چیزی باید بگوییم که این ماوس فقط برای افراد راست دست طراحی شده و مهندسی خاصی برای جای‌گیری در دست راست صورت گرفته که بتوان آن را به راحتی استفاده کرد.

Strix Claw Gaming Mouse ZoomG (7)

جای‌‌گیری تمام انگشت‌ها به ویژه انگشت حلقه مناسب کار شده و خستگی خاصی را در طولانی مدت به دنبال ندارد. دو انگشت اشاره و میانه هم که نقش اصلی را در کلیک چپ و راست دارند، جای‌گیری مناسبی دارند و ضربه زدن به کلیدها به راحتی انجام می‌شود و می‌توان سرعت بالایی را در زدن کلید‌ها با ماوس استریکس داشت.

Strix Claw Gaming Mouse ZoomG (2)

جدا از دکمه‌های رایج، دو دکمه پایین اسکرول وجود دارد که میزان سرعت ماوس را می‌توان در سه سرعت  و دقت مختلف بین ۵۰ تا ۵۰۰۰ هزار DPI (نقطه بر اینچ) مختلف تنظیم کرد. در طراحی جالب این موضوع، وقتی سرعت ماوس را زیاد یا کم می‌کنید، سه چراغ روی کلیک سمت راست قرار دارد که مانند جای خراش چنگال گرگ طراحی شده و بسته به انتخاب سرعت، آنها روشن می‌شوند. خود دکمه‌‌ی چرخان اسکرول اندازه‌ای نسبتا بزرگ دارند و به نحوی طراحی شده که می‌توان آن را با دقت چرخاند. این خصوصیت در بازی‌ها باعث می‌شود تا با دقت بسیار بیشتری مثلا بین اسلحه سوییچ کرد یا انتخاب انجام داد.

Strix Claw

در سمت چپ ماوس سه دکمه قابل برنامه‌ریزی تعبیه شده که کاربر می‌تواند به انتخاب خود وظایف آنها را مشخص کند. جای‌گیری این دکمه‌ها هم مناسب بوده و انگشت شصت به راحتی می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن روی هر کدام از این دکمه‌ها ضربه بزند.

Strix Claw Gaming Mouse ZoomG (5)

یکی از ویژگی‌های ماوس استریکس کلاو، استفاده از سویچ‌های ژاپنی (Japan-Made Omron D2F-01F) با کیفیت است که عمر عملکرد صحیح دکمه‌ها را در طولانی مدت تضمین می‌کند.

اما حالا به کیفیت ظاهری ماوس بهتر است نگاهی بیاندازیم. جنس پلاستیکی که در استریکس کلاو به کار رفته تقریبا قابل قبول است، اما پلاستیک به شدت لک‌پذیر روی سطح ماوس می‌تواند استریکس کلاو را که آنچنان ظاهر خوش‌قیافه‌ای ندارد، بعد از مدتی زشت کند. اثر انگشت‌ها کاملا مشخص روی سطح می‌ماند و می‌توان تشخیص داد پس از مدتی به هیچ وجه از بین نمی‌روند. اما جنس پلاستیک کناره‌های ماوس را می‌توان بسیار بهتر ارزیابی کرد. 

Strix Claw Gaming Mouse ZoomG (11)

سیم Strix Claw برخلاف بیشتر ماوس‌های دیگر از پارچه‌ای فشرده‌ شده ساخته شده که استحکام به مراتب بیشتری را نسبت به سیم‌های پلاستیکی دارد. این یکی از نکات مثبت ماوس استریکس کلاو است که عمر مفید این ماوس را تضمین می‌کند.

پد Strix Glide Control

شاید داشتن یک ماوس گیمینگ راه‌کاری مناسب برای بازی بهتر است، اما مطمئنا داشتن پدی مناسب که ماوس را بتوان روی آن به راحتی حرکت داد از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. یک پد استاندارد و مناسب در واقع کمک می‌کند تا بهترین بازدهی ممکن و البته واقعی یک ماوس مناسب را برای کاربر به ارمغان بیاورد. پد Strix Glide Control را می‌توان مکمل ماوس استریکس کلاو دانست. وزن دقیق این پد ۲۰۸ گرم است و وسعت آن ۴۰۰ در ۳۰۰ میلی‌متر است که ضخامتی معادل ۳ میلی‌متر دارد که نسبتا بزرگ و البته دارای وزنی مناسب است که مانع به حرکت در آمدن آن در هنگام استفاده‌ می‌شود.

Strix Claw Gaming Mouse ZoomG (3)

پد ماوس استریکس گلاید کنترل از جنس پارچه است و همین مسئله می‌تواند یکی از مزیت‌های آن نیز باشد. استفاده‌ی طولانی مدت از ماوس برای بیشتر کاربران باعث ایجاد عرق در کف دست می‌شود و اینجا است که پد استریکس گلاید کنترل می‌تواند این خیسی را کاملا در خود جذب کند. البته شاید مرطوب شدن آن مقداری آزار دهنده شود اما با این حال وضعیت به مراتب بهتری را نسبت به پدهای کاملا پلاستیکی از خود نشان می‌دهد. جنس پارچه‌ای این پد آنچنان ظاهر خوبی ندارد و رنگ‌ روی آن از غلظت مناسبی برخوردار نیست پس انتظار زیبایی آنچنانی از این پد نداشته باشید. با این حال، پد استریکس گلاید کنترل آنقدر بزرگ و راحت است که کاربر می‌تواند با خیال آسوده روی آن مانور دهد.

جمع‌بندی

استریکس کلاو برای بازی‌های تیراندازی اول شخص مناسب است و از دقت و سرعت خوبی برخوردار است. البته با اینکه هنوز قیمت این ماوس ۶۹ دلاری در ایران مشخص نیست نمی‌توان با قاطعیت گفت که این ماوس می‌تواند انتخاب برتر برای گیمرها باشد. این در حالی است که با قیمت پایین‌تر از استریکس کلاو می‌توان ماوس‌هایی مانند جی ۴۰۰ لاجیتک یا ماوس حرفه‌ای‌تر جی ۶۰۰ لاجیتک را خریداری کرد. استریکس کلاو ظاهری کاملا ساده نسبت به دیگر ماوس‌های گیمینگ دارد و حتی چراغ چشمک‌زن لوگوی استریکس آنچنان کمکی به زیبا نشان دادن آن نمی‌کند. تنها سه دکمه‌ی قابل تنظیم روی این ماوس وجود دارد که نسبت به بیشتر ماوس‌های گیمینگ دیگر می‌تواند ناامیدکننده باشد. با این حال اگر دنبال ماوس اپتیکالی هستید که کارایی مناسب داشته باشد، استریکس کلاو ایسوس می‌تواند یکی از گزینه‌‌های خوب باشد.

همچنین برای مشاهده لیست قیمت ماوس های مختلف گمینگ و اداری و همچنین مشخصات آن‌ها می‌توانید از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع ماوس لاجیتک، ماوس تسکو، ماوس ریزر و ماوس های A4Tech و دیگر برندها را در این بخش مشاهده خواهید کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده