// دوشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

بازی Burnout Paradise در چند قدمی عرضه بر روی کنسول ایکس‌باکس وان قرار دارد

به گفته‌ی استودیوی کرایتریون گیمز سازنده‌ی بازی Burnout Paradise تیم آن‌ها درحال مذاکره با مایکروسافت بوده تا بتواند این بازی مسابقه‌ای و دنیای باز خود را از طریق قابلیت «پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی» بر روی کنسول ایکس‌باکس وان نیز عرضه کند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

استودیوی کرایتریون با ارسال پستی در شبکه اجتماعی تویتر گفت که به زودی اطلاعات بیشتری از پیشرفت‌شان در مذاکرات با مایکروسافت در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد.

بله، ما در حقیقت درحال مذاکره با مایکروسافت هستیم تا بتوانیم بازی Burnout Paradise را از طریق قابلیت «پشتیبانی از بازی‌های نسل قبلی» از کنسول ایکس‌باکس 360 به ایکس‌باکس وان انتقال دهیم. اطلاعات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد.

کمپانی مایکروسافت در کنفرانس E3 امسال خود اعلام کرد که از این به بعد سازندگان می‌توانند به وسیله‌ی یک نرم افزار شبیه ساز بازی‌های نسل قبلی خود را از کنسول ایکس‌باکس 360 به ایکس‌باکس وان انتقال دهند.

با توجه به صحبت‌های این کمپانی اکثر بازی‌های نسل قبلی که بازیکنان به صورت دیجتالی از شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو خریداری کردند یا به صورت فیزیکی در اختیار دارند، به مرور زمانی بر روی کنسول ایکس‌باکس وان به صورت رایگان قابل بازی خواهند بود.

مایک ایبارا یکی از مدیران اجرای کمپانی مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی حداقل صد عدد از بازی‌های نسل گذشته بر روی کنسول ایکس‌باکس وان قابل اجرا خواهند بود و پس از آن صدها بازی دیگر نیز اضافه خواهند شد. از میان موج اول بازی‌های نسل قبلی می‌توان به بازی‌های Super Meat Boy، Halo Reach، Perfect Dark Zero و سه گانه‌ی سری Mass Effect اشاره کرد.

ایکارا در ادامه تایید کرد که ممکن است برخی از بازی‌های نسل قبلی هنگامی که بر روی ایکس‌باکس وان اجرا می‌شوند از لحاظ فنی و گرافیکی بهتر از گذشته به نظر برسند. او همچنین در کنایه‌ای واضح به سونی و سیستم پلی‌استیشن ناو گفت که:

ما در کمپانی مایکروسافت از شما برای بازی‌هایی که پیش از این صاحب آن‌‌ها بودید پولی دریافت نخواهیم کرد.

به علاوه این‌ها ویژگی‌های پرطرفدار کنسول ایکس‌باکس وان مانند ضبط ویدئوها یا استریم مستقیم‌شان به وب‌سایت‌هایی مانند تویچ بر روی تمامی بازی‌های ایکس‌باکس 360 نیز قابل اجرا هستند.

فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس در مصاحبه دیگری اعلام کرده بود که تصمیم ارائه‌ی قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 به این دلیل گرفته شد که به دارندگان کنسول نسل قبلی مایکروسافت این اطمینان داده شود که کنسول ایکس‎‌باکس وان امن‌ترین مکان موجود برای اجرای بازی‌های نسل بعدی است.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده