نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

یوشیدا: بازیکنان در استفاده از دستگاه‌ های واقعیت‌ مجازی بهتر خواهند شد

پلی‌استیشن در حال کار برروی مورفیوس‌، هدست واقعیت‌مجازی خود است و در این میان یوشیدا‌، رئیس بخش استودیوهای جهانی سرگرمی‌های سونی نگرانی راجع به اینکه بازیکنان چگونه با حس عجیبی‌ که با استفاده از هدست‌های واقعیت‌مجازی به آنها دست می‌دهد ندارد.

با اینکه در بعضی از کاربران اینگونه هدست‌ها حتی گزارشاتی مبنی بر دست دادن حالتی مثل دریا زدگی گزارش شده وی اخیرا در مصاحبه‌ای که با گیم اینداستری انجام داده گفت:

نکته مثبت در این موضوع این است که بازیکنان با بیشتر استفاده کردن از دستگاه‌های واقعیت‌مجازی در استفاده از آنها بهتر می‌شوند.

در ادامه یوشیدا افزود:

به طور مثال خود من در ابتدا نمی‌توانستم بازی دووم را بازی کنم اما در حال حاضر با بازی کردن بازی‌های تیراندازی اول شخص مشکلی‌ ندارم. بازیکنان عادت می‌کنند. حساس‌ترین زمان برای بازیکنان زمانی‌ است که برای اولین بار از این دستگاه‌ها استفاده کنند. سازندگان بازی نیز مهمترین کاری که باید انجام بدهند این است که بازی‌هایشان را روی کسانی‌ که تابه حال تجربه استفاده از واقعیت‌مجازی را نداشته‌اند امتحان کنند.

صحبت‌های یوشیدا این سوال را به وجود آورد که سونی چگونه و چه نوع پشتیبانی را برای کسانی‌ که برای دستگاه واقعیت‌مجازی آنها بازی تولید می‌کنند خواهد داشت. وی در رابطه با این مساله گفت که برای سونی فوق‌العاده مهم است که بازی‌هایی که برای مورفیوس ساخته می‌‍شوند حال بازیکنان را بد نکنند و به آنها حالتی مانند حالت تهوع دست ندهد.

این مهمترین مساله‌ایی‌ است که ما باید با سازندگان بر رویش کار کنیم تا این اتفاق نیافتد. هر کسی‌ که بخواهد از این تکنولوژی استفاده کند باید پروسه یاد گیری را بگذراند. حتی اعضای تیم ما هم چنین پروسه‌ایی را گذراندند. ممکن است ساده‌ترین چیزی که سازندگان در بازی خود قرار بدهند مثل حرکت ناگهانی دوربین حال شما را بد کند. حتی سازندگانی که سال‌ها است بر روی واقعیت‌مجازی کار می‌کنند بعضی اوقات این مشکل را دارند. خطر دیگری که وجود دارد این است که سازندگان نمی‌دانند محتوایی که تولید می‌کنند حال دیگر بازیکنان را بد خواهد کرد یا نه چون آنها به کار با مورفیوس و واقعیت‌مجازی عادت کرده‌اند.

علاوه بر هدست مورفیوس شرکت سونی که قرار است در سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه شود چند محصول واقعیت‌مجازی دیگر نیز به زودی برای مصرف کنندگان در دسترس قرار خواهد گرفت. آکیولس ریفت اوایل سال آینده عرضه خواهد شد. همچنین شرکت سامسونگ با همکاری آکیولس در حال کار برروی هدست گیر است. اچ‌تی‌سی ولو نیز که شریک رسمی استیم است نیز دستگاه خود را بزودی عرضه خواهد کرد.

باید تا عرضه این محصولات منتظر بمانیم تا ببینیم عکس‌العمل کاربران نسبت به این هدست‌های واقعیت‌مجازی چیست.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده