نویسنده: علی معصومی
// پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل Radiant Defence: دفاع از قلعه!

در ژانر بازی‌های Tower Defence، بازی‌های بسیاری ساخته شده اند که می‌توان گفت کمتر موفقیتی کسب کرده اند. اما این بازی توانسته برای خود شهرتی دست و پا کند. در ادامه با معرفی بازی Radiant Defence همراه زومجی باشید.

net.hexage.defense11

دفاع از قلمرو با چنگ و دندان!

بازی Radiant Defence از جمله بازی‌ها در ژانر استراتژیک Tower Defence است که در آن باید از قلعه دفاع کنید. بازی‌های موفق در این ژانر که آن را Tower Defence می‌نامند، کم هستند و به نظر می‌رسد این بازی توانسته آبروی این ژانر را تا اندازه‌ای بخرد!

به آن دسته از کاربرانی که با این ژانر (Tower Defence) آشنا نیستند باید گفت که در بازی‌های ژانر Tower Defence در هر مرحله تعدادی دشمن قصد عبور از مسیری مشخص را دارند. شما باید با چیدن سلاح‌های دفاعی به بهترین شکل، مانع از رسیدن دشمنان به هدف یا عبور آنها از مسیر مشخص شوید. در این بین، سلاح‌های مختلف با قابلیت‌های مختلف وجود دارند که با کسب امتیاز و پول، می‌توان آنها را به‌روزرسانی کرده و بر قدرت آنها افزود.

اولین چیزی که در این بازی مشاهده می‌کنید، زیبایی بصری و رنگ‌های جذاب و گرافیک مبهوت کننده بازی است. از ابتدای شروع بازی تا انتهای آخرین مرحله آن، شما همواره با تصاویر خوش رنگ و لعاب این بازی روبرو هستید و البته طراحی ساده آن باعث شده است که سی‌پی‌یوی موبایل شما نیز از آن لذت برده و در اجرای آن، خسته نشود!

البته گول ظاهر زیبای آن را نخورید! درون آن جهنمی برپا است! چالشی که در پیش دارید شما را از هر نظر می‌آزماید تا بتوانید قدرت خود را در تصمیم‌گیری و اجرا نشان دهید. با راهنماهای اولیه بازی مشخص می‌شود که چند مرده حلاج هستید. در این بازی از رحم و مروت هیچ خبری نیست و به حدی سخت است که تنها آنها که ممارست و هوش بهتری دارند، پیروز هستند.

net.hexage.defense12

چیزی که قدری از دشواری بازی می‌کاهد، ذخیره‌سازی خودکار بازی قبل از هر هجوم دشمن است (که در این بازی از واژه بیگانه (Aliens) در مورد آنها استفاده می‌شود). با وجودی که شما می‌توانید در صورت شکست خوردن، دوباره به صحنه قبل از یورش بازگردید، اما باز هم اشتباهات شما در یورش‌های قبلی جبران ناپذیر است و این شمایید که در برابر آنها، مسئول هستید! پس همانطور که مفید است، سوهان روح نیز هست!

نزدیک به ۳۰۰ حمله از سوی بیگانگان را در این بازی باید نقش بر آب کنید و تنها آن چه در چنته دارید، ۹ سلاح است که قابلیت مجهز شدن و به‌روز شدن را دارند. اگر اینها کافی نبودند، ۳ ابر سلاح نیز در خدمت شما هستند اما باید از آنها به درستی و هوشمندانه استفاده کنید.

نکته دیگر در این بازی، چگونگی مشخص کردن مسیر حرکت دشمن است. شما می‌توانید با مشخص کردن مسیر درست، بیشترین ضربه را به آنها وارد کنید و وای به وقتی که چینش مسیر، به ضرر خودتان تمام شود! پس در این کار نیز فکر خود را به کار بیندازید.

یکی دیگر از جذابیت‌ها این بازی، موسیقی متن آن است که ساخته Kubatko است و آنقدر مورد توجه قرار گرفته است که می‌توانید آن را جداگانه از iTunes خریداری کنید. البته اگر دوست داشته باشید برای این بازی باز هم خرج کنید، برج‌ها و سلاح‌های دیگری هم هستند که قابل خریداری هستند که البته با داشتن آنها، داستان تا اندازه زیادی تغییر می‌کند. این سلاح‌ها در ۴ پک ارائه می‌شوند که هر کدام ۹۹ سنت قیمت دارند.

این بازی یکی از بهترین‌ها در ژانر خود است و در صورتی که از این دست بازی‌ها قبلا انجام داده‌اید، به این موضوع پی خواهید برد.

تهیه شده در زومجی

دانلود از آیتونز | دانلود از گوگل‌پلی | دانلود از کافه‌بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده