نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰

جِید ریموند، مدیر سابق یوبی سافت تورنتو استودیوی جدیدی را در الکترونیک آرتز تاسیس کرد

جِید ریموند، تهیه‌کننده دو نسخه اول سری Assassin's Creed که اکثر طرفداران اعتقاد دارند بهترین بازی‌های این سری است، پس از جدایی از شعبه تورنتو کمپانی یوبی‌سافت، اخیرا به کمپانی الکترونیک آرتز پیوسته و استودیو جدیدی را با نام موتیو (Motive) تاسیس کرده است.

وظیفه اصلی استودیو موتیو کمک به بازی Star Wars استودیو ویزرال گیمز و پروژه‌های دیگر است. علاوه بر این کار، ریموند نظارت مستقیم روی شعبه‌های مختلف ویزرال گیمز دارد و با استودیو بزرگ بایوور هم همکاری مستقیم می‌کند.

ریموند در زمان اعلام این خبر گفت:

من یکی از طرفداران بزرگ بازی‌های ویزرال گیمز هستم و کار کردن با این تیم با استعداد که توسط اِسکات رهبری می‌شوند، برای من یک افتخار است.

چند سالی است که با اِمی هِنینگ آشنا شدم و کارهای بزرگ او بر روی سری Uncharted را هم ستایش می کنم. افتخار می‌کنم اولین پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنیم اِمی را به عنوان مدیر نوآوری دراختیار دارد. فرصت کار با او، تیم ویزرال و دنیای Star Wars، تنها یک بار در زندگی رخ می‌دهد.

هنینگ که سابقه کار در استودیو ناتی داگ و سری آنچارتد را دارد، سال گذشته برای کار روی یک نسخه از سری بازی‌های Star Wars این استودیو را به مقصد الکترونیک آرتز ترک کرد. از طرفی دیگر ریموند هم در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ خبر جدایی خود از کمپانی یوبی‌سافت را تایید کرد.

ریموند که یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های مونث سرشناس صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید، کار خود را به عنوان یک برنامه‌نویس در سونی آغاز کرد. پس از آن به الکترونیک آرتز پیوست و پس از مدتی، به استودیو مونترال یوبی‌سافت برای تهیه‌کنندگی بازی Assassin's Creed ملحق شد. وی که سابقه تهیه‌کنندگی بازی‌های بزرگی مانند دو نسخه اول سری Assassin's Creed، بازی Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist و Watch Dogs را دارد، برای تاسیس استودیو تورنتو یوبی‌سافت در سال ۲۰۰۹ و به دست گرفتن سُکانِ هدایت آن کمک شایانی به این کمپانی فرانسوی کرد.

Jade-Raymond-3

در زمان معرفی استودیو تازه تاسیس موتیو، ریموند گفته است امروز مانند ۲۰ سال گذشته برای تولید بازی جدید هیجان‌زده است:

هیچ دستوری برای تولید یک بازی وجود ندارد و این مسئله تنها به قوه‌تخیل تیم بازمی‌گردد. احتمالات بی‌پایان، تیم با هیجانی که با آن‌ها کار خواهم کرد و البته هیجانی که گیمرها به بازی اضافه می‌کنند، استودیو موتیو را معنا می‌کند. تمام کسانی که در این صنعت هستند یک انگیزه (معنی اصلی کلمه Motive) دارند و دوست دارند ایده خود را در یک بازی ویدیویی به زندگی بیاورند. همین مسئله صنعت ما را خاص می‌کند و این چیزی است که من دوست دارم به آن بازگردم.

من عاشق چیزهایی جدید و چالش هستم و بلاخره زمان امتحان کردن چیزهای جدید برای من فرا رسیده است.

ریموند درادامه صحبت‌های خود گفته است پیش از قبول این شغل در الکترونیک آرتز، با پَتریک سادِرلَند، یکی از مدیران این کمپانی در رابطه با بازی‌های آینده صحبت جدی داشته است:

ما در رابطه با ارائه تجریبات خلاقانه‌تر و چیزهایی که طرفداران بیشتر درخواست آن را دارند صحبت کردیم. دیدن این اتفاق که الکترونیک آرتز بیشتر از گذشته هیجان خود را به تولید بازی می‌آورد لذت‌بخش است.

موتیو با تیم بایوور همکاری مستقیم دارد. یَنیک روی و شعبه مونترال بایوور درحال کار روی چیزهای هیجان‌انگیز برای بازی Mass Effect: Andromeda هستند و مشخص است همین حالا هم استعدادهای زیادی وجود دارد که من افتخار کار کردن با آن‌ها را خواهم داشت. به عنوان بازیکن دو نسخه اخیر سری بازي‌های Battlefield و Dragon Age، می دانم موتور بازیسازی فِراست‌بایت توانایی انجام چه کارهایی را دارد. برای کار کردن با این موتور و دیدن چیزهایی که یک تیم جدید با آن خلق می‌کنند لحظه‌شماری می‌کنم.

Jade-Raymond-4

در ماه فوریه و در آخرین مصاحبه‌ای که با ریموند انجام شده بود، وی در رابطه با شغل خود و امیدهایی که نسبت به آینده دارد صحبت کرده بود:

از آن بخش فکر کردن که یک سری جدید و بسیار بزرگ می‌تواند چه کارهایی انجام دهد بسیار لذت می‌برم. دوست دارم فرصت مجددی را برای انجام این کار داشته باشم. من همچنین برای تکنولوژی و پلتفرم‌های جدید هم بسیار هیجان‌زده هستم. فکر کنم تمام بازی‌های چه در زمینه آنلاین، رایگان و یا واقعیت مجازی فرصت ارائه خلاقیت را دارند. فکر کنم چیزهای زیادی وجود دارد که من نسبت به آن‌ها هیجان‌زده هستم.

ریموند به شکل گرفتن یوبی‌سافت و تبدیل شدن آن به کمپانی‌ای که این روزها محبوبیت خاصی پیدا کرده کمک شایانی کرد. مشخص است که الکترونیک آرتز سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را روی سری Star Wars کرده است و با آوردن ریموند روی کار، سعی دارد این سری خود را بهتر و بزرگ‌تر کند.

نظر شما در رابطه با ملحق شدن ریموند به الکترونیک آرتز و تاسیس استودیو موتیو چیست؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده