نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵

احتمالا میاموتو، خالق ماریو به عنوان رئیس بعدی شرکت نینتندو انتخاب شود

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال احتمال اینکه خالق ماریو یعنی شیگرو میاموتو جانشین رئیس فقید نینتندو ساتورو ایاوتا که چند روز پیش درگذشت شود بسیار زیاد است. با زومجی و ادامه این خبر همراه باشید.

شیگرو میاموتو در بیانیه‌ای که به مناسبت مرگ ایواتا منتشر کرد گفت:

من بسیار از این اتفاق غیرمنتظره تعجب‌زده و ناراحتم. تمام تیم نینتندو با تمام قوا بر روی پروژه‌های در دست ساخت که من و آقای ایواتا درست کرده بودیم به کارمان ادامه می‌دهیم تا بتوانیم به نتایج دلخواه برسیم. زیرا این چیزی است که آقای ایواتا می‌خواست.

در حال حاضر میاموتو یکی‌ از دو مدیری است که در نینتندو مشغول به کار است. نفر دیگر رئیس بخش تحقیقات این کمپانی یعنی گنیو تاکدا است. تاکدا از سال ۱۹۸۱ تا به حال بر روی تمام سخت‌افزارهای نینتندو کار کرده است. وی همچنین چند پروژه موفق در دنیای نرم‌افزار مانند Punch Out و Pilotwings 64 هم داشته است.

همچنین از دیگر کاندیداهای این پست می‌توان به رئیس نینتندو آمریکا یعنی رجی فیلس‌-اِیمی اشاره کرد اما احتمال انتخاب وی زیاد نیست زیرا مانند اکثر شرکت‌های ژاپنی نینتندو نیز ترجیح می‌دهد که رؤسای خود را از بین بومیان انتخاب کند. به طور مثال ایواتا اولین رئیس نینتندو بود که متعلق به خانواده یامائوچی نبود.

با وجود حضور نام میاموتو در این لیست بسیار سخت است که به نفر دیگری به عنوان جانشین ایواتا فکر کرد.  وی با خلق سری‌هایی مانند Super Mario, Donkey Kong و The Legend Of Zelda یکی‌ از تاثیرگذارترین شخصیت‌های صنعت بازی سازی است.

منبع: MCVUK


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده