نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه – قسمت ۲۴: از درگذشت رئیس شرکت نینتندو تا معرفی Angry Birds 2

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌ی جدید را با عید فطر آغاز می‌کنیم. امیدواریم نماز روزه‌هایتان در ماه رمضان مورد قبول خدا قرار گرفته باشد. همچنین عید فطر را به شما تبریک می‌گوییم. هفته‌ی گذشته هفته‌نامه صاحب یک برادر شد! از این پس  رویدادهای مهم سینمایی هفته را در هفته‌ نامه‌ی سینمایی زومجی مطالعه کنید. شاید بپرسید یک سایت مخصوص بازی‌های ویدیویی را چه به سینما؟! اشتباه نکنید. هدف اصلی ما این است که ذره بین را روی بازی‌ها بگیریم و شما را غرق در این دنیای هیجان انگیز کنیم. اما در کنار آن به سینما و معرفی آثار روز نیز می‌پردازیم که خوشبختانه مخاطبان زیادی نیز از این مطالب استقبال کرده‌اند و از طرفی اکثر اخبار و مطالب سینمایی به ذائقه‌ی گیمرها هم‌خوانی دارد و این موضوع ارتباط بین فعالیت‌های ما را می‌تواند تا حدود زیادی توجیه کند. پس هفته‌نامه‌ی سینمایی را نیز مدنظر داشته باشید.

1

همان‌طور که هفته‌ی پیش اشاره کردم، این هفته شاهد انتشار چند بازی بودیم که این موضوع بعد از حدود دو هفته سکوت در بازار خبر خوشی برای ما محسوب می‌شود. مهمترین بازی این هفته یک عنوان بازسازی شده بود. God of War III Remastered برای پلی استیشن 4 منتشر شد تا خاطرات دوست‌داران خدای جنگ را به صورت Full HD بازسازی کند. هفته‌ی گذشته همچنین بسته نرم‌افزاری دو بازی Prototype یک و دو  برای ایکس‌باکس وان در دسترس قرار گرفت.

کنسول سونی هفته‌ی آینده نیز مهمان یک بازی قدیمی دیگر به نام Journey است. بازی تحسین شده‌ای که در سال ۲۰۱۲ برای کنسول نسل قبل سونی یعنی پلی استیشن 3 منتشر شده بود. هفته‌ی آینده منتظر اپیزود پنجم Game of Thrones به نام A Nest of Vipers نیز باشید.

در ادامه به مرور مهمترین رویدادهای هفته‌ی گذشته می‌پردازیم:

دنیای بازی‌های ویدیویی باری دیگر یکی از مهره‌های اصلی و شاخص خود را از دست داد.  کمپانی ژاپنی نینتندو در بیانیه‌ای رسمی  از فوت ساتورو ایواتا، مدیر کل این شرکت خبر داد. ساتورو ایواتا که مدت‌‌ها بود از بیماری مجرای صفرا رنج می‌برد و چندی پیش هم در بیمارستان بستری شده بود، سرانجام دار فانی را وداع گفت. پس از انتشار خبر درگذشت ایواتا بسیاری از شرکت‌های بازی سازی، استودیوها و برنامه نویسان به وی ادای احترام کردند. زومجی نیز این اتفاق تلخ را به تمام دوست‌داران نینتندو و بازی‌های ویدیویی تسلیت می‌گوید.

2

بنا بر گزارش وال استریت ژورنال احتمال اینکه خالق ماریو یعنی شیگرو میاموتو جانشین رئیس فقید نینتندو ساتورو ایاوتا که چند روز پیش درگذشت شود بسیار زیاد است. در حال حاضر میاموتو یکی‌ از دو مدیری است که در نینتندو مشغول به کار است. نفر دیگر رئیس بخش تحقیقات این کمپانی یعنیگنیو تاکدا است. تاکدا از سال ۱۹۸۱ تا به حال بر روی تمام سخت‌افزارهای نینتندو کار کرده است. وی همچنین چند پروژه موفق در دنیای نرم‌افزار مانند Punch Out و Pilotwings 64 هم داشته است.

در حالی که کمپین سرمایه‌گذاری جمعی‌ بازی جدید کلاود ایمپریوم گیمز در حال نزدیک شدن به رقم ۱۰۰ میلیون دلار است، شکی‌ نیست Star Citizen بازی بزرگی‌ خواهد بود. اما اخیرا پس از اعلام به تاخیر افتادن بخش اول شخص بازی، Star Marine, بعضی‌ از طرفداران نگرانی‌های خود را اعلام کردند. بن لزنیک مدیر ارتباطات شرکت در پستی که در سایت روبرت اسپیس اینداستریز گذاشت به این نگرانی‌ها پاسخ داد.

دانلود با کیفیت 720p | دانلود با کیفیت 360p

چیزی که وی خاطرنشان کرد این بود که بازی برای چند هفته به تعویق می‌افتد نه چند ماه یا چند سال. همچنین لزنیک گفت که دلیل اعلام نکردن یک بازه زمانی‌ برای عرضه بازی توسط کلاود ایمپریوم گیمز این است که آنها نمی‌خواهند دوباره به چنین مشکلاتی بر بخورند.

در جریان برگزاری نمایشگاه کامیک-کان در سن‌دیگو آمریکا، مارول میزبان یکی از پنل‌های این نمایشگاه با حضور شعبه بازی‌های ویدیویی ماورل بود. مارول در جریان این نشست اعلام کرد که بازی‌های کنسولی بیشتری در راه استمایک جونز، تهیه کننده مارول گیمز در صحبت‌های خود گفت که مارول در اوایل سال جاری میلادی همکاری خود با استودیو بازی‌سازی تِل‌تِیل گینز را برای ساخت بازی تایید نشده‌ای آغاز کرده است.

ویدیویی از پشت صحنه ساخت بازی Halo 5 Guardians منتشر شده که در آن‌ اعضای ۳۴۳ اینداستریز توضیح می‌دهند که چگونه در حال ساخت بزرگ‌ترین داستان مَستر چیف برای ایکس‌باکس وان هستند.

دانلود ویدیو رزولوشن HD 720p | رزولوشن 480p

در این ویدیو، سازندگان بازی در مورد اینکه داستان چگونه توسط دو شخصیت روایت می‌شود و پایان می‌یابد توضیحاتی می‌دهند. همچنین آنها از استانداردهای فوق‌العاده بالای بازی صحبت می‌کنند و تعریف می‌کنند که هیچکس باور نمی‌کرد آنها بتوانند اینکار را انجام دهند. وHalo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

طی روزهای اخیر، کمپانی اکتیویژن تاریخ انتشار نسخه آزمایشی بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops 3  برای پلی‌استیشن 4 را مشخص کرد. براساس اطلاعات منتشرشده، نسخه آزمایشی بخش چندنفره بازی Call of Duty: Black Ops 3 از تاریخ ۱۹ تا ۲۳ آگوست (بیست و هشتم مرداد الی دوم شهریور) و به مدت ۵ روز در انحصار کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد بود. در جریان نمایشگاه کامیک-کان ۲۰۱۵، اخبار زیادی در رابطه با Call of Duty: Black Ops 3 منتشر شد. علاوه بر معرفی حالت زامبی این بازی، از نسخه کالکتور آن که شامل یک یخچال فریز کوچک واقعی خواهد بود رونمایی شد. بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط استودیو تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۶ نوامبر ( ۱۵ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد

3

متاسفانه از زمان معرفی بازی Mirror’s Edge: Catalyst اطلاعات زیادی از قسمت‌های مختلف آن منتشر نشده، اما به لطف کارگردان بخش روایت داستانی، اخیرا اطلاعات هیجا‌ن‌انگیزی از این بازی موردانتظار منتشر شده استکریستوفر اِمگارد، کارگردان بخش روایت داستانی بازی Mirror’s Edge: Catalyst در حساب توئیتر خود گفته برخی از شخصیت‌های قدیمی نسخه اول به این بازی بازخواهند گشت. همچنین مشخص شده که به دلیل جهان‌آزاد شدن دنیای Mirror’s Edge: Catalyst، در این نسخه شاهد ماموریت‌های فرعی خواهیم بود. بازی Mirror’s Edge: Catalyst در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ (چهارم اسفند) برای پلتفرم‌های پلی‌‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

بازی‌های Fallout 4 و DOOM حضور پر رنگی در E3 امسال داشتند و از مورد انتظارترین بازی‌هایی هستند که در آینده منتشر خواهند شد. بسیاری از علاقه‌مندان پروپا قرص این‌ بازی‌ها منتظر نمایش دوباره آن‌ها هستند و به نظر می‌رسد نمایشگاه QuakeCon محل مناسبی برای حضور دوباره آن‌ها باشد. شرکت بِتسدا در بیانه‌ای اعلام کرد که بازی‌های نامبرده شده را دوباره در نمایشگاه QuakeCon که کمتر از دو هفته دیگر آغاز می‌شود، به نمایش خواهد گذاشت.

رئیس شرکت آکیولس، برندن اِیرَب از سرمایه‌گذاری این استودیو بر روی بازی‌های مخصوص هدست ریفت خبر داد. در مصاحبه‌ایی که وی با وبسایت گاماسوترا انجام داد گفت که استودیو آکیولس در حال سرمایه‌گذاری برای ساخت حدود ۲۴ بازی برای ریفت است. این صحبت‌ها می‌تواند نگرانی در مورد کمبود بازی‌های هدست ریفت را تا حدود زیادی برطرف کند.

کپ‌کام در جریان پنل خود در نمایشگاه کامیک-کان ۲۰۱۵ خبر بازگشت کن به Street Fighter 5 را تأیید کرد. کن جدید دارای ظاهر، کمبوها و قدرت‌های جدیدی است.

دانلود ویدیو

نسخه آزمایشی Street Fighter 5 از ۲۳ جولای (۱ مرداد) برای بازی توسط علاقمندان بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود و برای ۵ روز قابل دسترسی‌ است و به بازیکنان اجازه می‌دهد که اولین تجربه خود را از بخش چندنفره این بازی داشته باشند. Street Fighter 5 که به طور اختصاصی برای رایانه‌های شخصی‌ و پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود اولین حضور این سری بر روی کنسول‌های نسل هشتم است.

مهم نیست تا امروز چند ویدیو و نمایش از بازی No Man’s Sky مشاهده کرده‌اید، چراکه زمانی که وارد دنیای این بازی شوید، چیزهای فراوانی برای شگفت‌زده کردن شما وجود دارد. طی مصاحبه اخیری که با شان موری، رئیس استودیو هِلو گیمز انجام شده، وی گفته است اندازه دنیای No Man’s Sky این اجازه را به بازیکنان می‌دهد تمام آن‌ها تجربه اختصاصی و بدون هیچ‌گونه خطر لو رفتنی را داشته باشند. بازی No Man’s Sky در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۵ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نسخه جدید سری بازی های Hitman که یک بازسازی مجدد محسوب می‌شود، در نمایشگاه E3 2015 با یک تریلر سینمایی معرفی شد. اخیرا اولین ویدیو از گیم‌پلی این بازی لو رفته است:

دانلود ویدیو

این ویدیو توسط کمپانی اسکوئر اِنیکس منتشر نشده، برای همین این کمپانی به محض انتشار غیر رسمی گیم‌پلی Hitman اقدام به پاک کردن آن در شبکه یوتیوب کرد. در این ویدیو می‌توانید مامور ۴۷ را در یکی از ماموریت‌های سخت خود که باید دو هدف را به قتل برساند را مشاهده خواهید کرد. همچنین به لطف این ویدیو لو رفته، می‌توانید نگاهی هم به برخی از ابزارهای دوست‌داشتنی این شخصیت مانند آچار، سیم و کُلت محبوبش بیندازید.

علاقه‌مندانی که در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ که ماه آینده در شهر کلن آلمان برگزار خواهد شد حضور یابند، درمیان کاربران عادی می توانند برای اولین بار بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain را تجربه کنند. ماه آینده و با شروع نمایشگاه گیمزکام، کونامی قرار است دو بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain و Pro Evolution Soccer 2016 را برای بازی کردن در دسترس عموم قرار دهد. نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ از تاریخ ۵ آگوست (چهارده مرداد) آغاز و در تاریخ ۹ آگوست (هجده مرداد) در شهر کُلن آلمان پایان می‌یابد. فعلا مشخص شده سونی یکی از بزرگ‌ترین غایبان این نمایشگاه خواهد بود و به جای آن، در نمایشگاه بازی‌های ویدیویی پاریس در پاییز امسال حضور خواهد یافت.

خبر دیگر از کونامی حذف نام کوجیما از روی عکس بسته بازی Metal Gear Solid 5 بود! جدیدترین عکس‌های بسته بازی بر روی سایت‌ها قرار گرفته و کاربران سایت نئوجف تعدادی تغییر را در عکس‌های تازه منتشر شده پیدا کردند. این کار جدیدترین پرده از مشکلات بین کوجیما و کونامی است. آخرین بازی کوجیما پروداکشنز که Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain است قرار است در تاریخ ۱ سپتامبر (۱۰ شهریور) بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی‌ منتشر شود.

4

جِید ریموند، تهیه‌کننده دو نسخه اول سری Assassin’s Creed که اکثر طرفداران اعتقاد دارند بهترین بازی‌های این سری است، پس از جدایی از شعبه تورنتو کمپانی یوبی‌سافت، اخیرا به کمپانی الکترونیک آرتز پیوسته و استودیو جدیدی را با نام موتیو (Motive) تاسیس کرده است. وظیفه اصلی استودیو موتیو کمک به بازی Star Wars استودیو ویزرال گیمز و پروژه‌های دیگر است. علاوه بر این کار، ریموند نظارت مستقیم روی شعبه‌های مختلف ویزرال گیمز دارد و با استودیو بزرگ بایوور هم همکاری مستقیم می‌کند. ریموند به شکل گرفتن یوبی‌سافت و تبدیل شدن آن به کمپانی‌ای که این روزها محبوبیت خاصی پیدا کرده کمک شایانی کرد. مشخص است که الکترونیک آرتز سرمایه‌گذاری بسیار زیادی را روی سری Star Wars کرده است و با آوردن ریموند روی کار، سعی دارد این سری خود را بهتر و بزرگ‌تر کند.

سری پرطرفدار Halo که الماس گران‌ قیمت کمپانی مایکروسافت محسوب می‌شود، تا امروز توانسته فروش کلی ۶۵ میلیون نسخه‌ای را تجربه کند. مایکروسافت در ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ میلادی گفته بود فروش کلی این سری به ۶۰ میلیون نسخه رسیده است. اگرچه مایکروسافت آمار دقیقی را در این رابطه منتشر نکرده، اما بازی Halo: The Master Chief Collection که باندل کنسول ایکس‌باکس وان آن هم منتشر شد، کمک بزرگی را به بالا بردن این رقم اعمال کرده است.

شعبه اروپا بخش سرگرمی‌های کامپیوتری سونی (SCEE) تصاویر جدیدی از بازی Until Dawn منتشر کرد. بازی که در شهریور ماه  به صورت اختصاصی برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود در ژانر ترسناک خواهد بود.

5

بازی Until Dawn در تاریخ ۲۵ آگوست (۳ شهریور) در امریکای شمالی و ۲۶ آگوست (۴ شهریور) در اروپا منتشر می‌شود.

بازی بسیار عجیب و جالب Goat Simulator یا همان شبیه ساز بز(!) استودیو کافی‌ استرین توسط استودیو دبل ایلون در تاریخ ۲۰ مرداد بر روی پلی‌استیشن 3 و 4 عرضه خواهد شد. اولین حضور Goat Simulator برروی کنسول‌های خانگی زمانی‌ بود که بازی در ماه آوریل (فروردین) بر روی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان پورت شد. پورت این دو نسخه از بازی نیز توسط استودیو دبل ایلون انجام گرفته بود. آنها برای پورت کردن بازی به گفته خودشان با کافی‌ استرین همکاری بسیار نزدیکی‌ داشتند تا بتوانند بازیی را ارائه بدهند که کاملا به نسخه اصلی‌ وفادار باشد.

بعد از چندین نسخه‌ی فرعی که برای Angry Birds، یکی از پرطرفدارترین بازی‌های موبایل عرضه شد، کمپانی روویو، سازنده‌ی بازی تصمیم گرفته نسخه‌ی شماره ۲ این بازی را عرضه کند و از طریق یک پوستر تبلیغاتی، آن را معرفی کرده است.  استودیوی سازنده‌ی بازی تنها به انتشار یک پوستر بسنده کرده و وعده‌ی اطلاعات بیشتر را در تاریخ ۶ مرداد داده است.

6

«پرندگان خشمگین» بازی موبایلی بسیار موفق روویو است که علاوه بر نسخه‌های گوناگون آن برای موبایل‌ها و تبلت‌ها، پلتفرم‌های دیگری نیز مانند ایکس‌باکس 360 به همراه کینکت و حتی تلویزیون‌های هوشمند هم میزبان این پرندگان خشمگین بوده‌اند. با وجود محبوبیت فوق‌العاده‌ی این سری در بین تمام اقشار سنی، سود روویو در سال گذشته ۷۳ درصد کاهش داشته است. Angry Birds 2 اگر با خلاقیت‌ها و ایده‌های جدیدی همراه باشد می‌تواند دوباره روویو را به روزهای اوج خود برگرداند.

رندی پیچفورد، مدیرعامل استودیوی سازنده‌ی Duke Nukem در سخنرانی خود در کنفرانس Develop: Brighton اعلام کرد تیم او مراحل توسعه‌ی اولیه‌ی بازی جدید را سپری کرده‌اند. او امیدوار است این بار بتواند با کمک یک استودیوی دیگر، نسخه‌ی جدیدی از Duke Nukem بسازد.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده