نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۹

قابلیت استریم بازی های ایکس‌باکس وان بر روی ویندوز ۱۰ فعال شد

در حالی‌ که زمان زیادی تا عرضه نسخه ۱۰ ویندوز توسط مایکروسافت باقی‌ نمانده است،  در خبری مایکروسافت اعلام کرد که کاربران ایکس‌باکس وان که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند از امروز می‌توانند بازی‌های خود را بر روی رایانه‌های شخصی‌ یا تبلت‌های دارای این نسخه از ویندوز استریم کنند.

برای فعال کردن قابلیت استریم بازی‌ها، کافی است بر روی کنسول خود گزینه «اجازه استریم به دستگاه‌های دیگر» را در قسمت تنظیمات کنسول روشن کنید و سپس آخرین نسخه اپلیکیشن ایکس‌باکس را برای تبلت یا رایانه‌ شخصی‌ حاوی نسخه ۱۰ ویندوز خود دانلود کنید.

در اپلیکیشن ایکس‌باکس شما گزینه اضافه کردن یک دستگاه را در قسمت ارتباطات اپلیکیشن خواهید دید. پس از اضافه کردن کنسول خود به اپلیکیشن، می‌توانید شروع کنید به بازی کردن بازی‌های ایکس‌باکس وان خود. برای اینکار شما نیاز به یک گیم‌پد سیمدار ایکس‌باکس وان یا ایکس‌باکس 360 دارید. هنگامی که شما در حال استریم بازی هستید، کنسول ایکس‌باکس وان شما به حالت «در حال استفاده» در خواهد آمد.

در هفته‌های آینده، قابلیت‌های جدیدی به اپلیکیشن ایکس‌باکس اضافه خواهد شد. این قابلیت‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • پارتی چت - در بالای لیست دوستان شما، گزینه جدیدی به نام «آغاز یک پارتی» اضافه می‌شود که به کاربران ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان این اجازه را می‌دهد که باهم حرف بزنند.
  • بازی‌های من - در اینجا بازی‌هایی که حتی روی ویندوز استور هم نیستند و بر روی کامپیوتر شما هستند نیز قابل مشاهده است. همینطور شما می‌توانید به طور دستی‌ بازی به این قسمت اضافه کنید.
  • خانه - دسترسی‌ راحت‌تر به قسمت استریم بازی‌ها و سریع اجرا کردن بازی‌هایی که اخیرا بازی کردید.
  • پروفایل - آواتار یا عکس شما در اینجا می‌تواند به روز رسانی شود و توسط دوستان شما قابل مشاهده است.
  • اشتراک گذاری با دوستان - تصاویر و ویدیوهایی که از بازی‌ها ضبط کرده‌اید را در این قسمت می‌توانید با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  • آوتارهای ایکس‌باکس - قابلیت عکس گرفتن از آواتارهای شما به این قسمت اضافه شده است.
  • تجربه روز اول - کاربران رایانه‌های شخصی‌ که به تازگی به اکوسیستم ایکس‌باکس وارد شدند می‌توانند برای بیشتر آشنا شدن با ایکس‌باکس و قابلیت‌هایش در این مکان کمک بگیرند.

ویندوز ۱۰ به صورت رسمی‌ در تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد) منتشر می‌شود و در ابتدا کاربران ویندوز اینسایدر این قابلیت را دارند که نسخه ویندوز خود را ارتقا دهند. پس از آن‌، این بروزرسانی برای دیگر کاربران قابل دانلود خواهد بود.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده