نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

بیش از ۵۰ درصد از والدین نگران انجام بازی های ویدئویی آنلاین توسط فرزندانشان هستند

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط سایت مشاوره‌ی Get Safe Online صورت گرفت، بیش از ۵۰ درصد والدین نگران انجام بازی‌های آنلاین توسط فرزندانشان هستند اما از هر ۱۰ نفر ۹ نفر اجازه‌ی بازی به فرزندانشان را می‌دهند. با نتایج این تحقیق و یک آمار جالب در ادامه با زومجی همراه باشید.

اکثر گیمر‌هایی که بازی‌های آنلاین انجام می‌دهند محیطی متفاوت و بسیار متنوعی را تجربه می‌کنند، محیطی که شاید در موقعیت‌های روزمره‌ی اجتماعی با آن کمتر مواجه شوند. این تفاوت‌ها در کنار جنبه‌ی سرگرمی‌ای که فرآهم می‌آورند، می‌توانند بستر اتفاقات ناخوشایندی نیز باشند.

بر اساس تحقیقات جدیدی که توسط سایت مشاوره‌ی Get Safe Online صورت گرفت، بیش از ۵۰ درصد از والدین هنگامی که صحبت از انجام بازی‌های ویدئویی به صورت آنلاین به میان می‌آید نگران امنیت بچه‌هایشان هستند و تقریبا یک نفر از هر پنج نفر از این موضوع که از بازی‌های آنلاین ممکن است به عنوان ابزاری برای تعرض و سؤ استفاده‌ی کلامی از فرزندانشان استفاده شود آگاهی دارند.

بر اساس این تحقیق که بر روی ۲ هزار نفر از والدین دارای فرزندان بین ۵ تا ۱۸ سال صورت گرفت مشخص شد که بیش از نیمی از والدین نگران انجام بازی‌های ویدئویی آنلاین توسط فرزندانشان هستند اما با این وجود باز هم  ۹۱ درصد از آنها به کودکانشان اجازه‌ی انجام چنین بازی‌هایی را می‌دهند.

video-game

۳۷ درصد از والدین احساس می‌کنند که کنترلی روی آنلاین بازی کردن بچه‌هایشان ندارند و یک سوم از والدین مصاحبه شونده تایید کردند که فرزندشان حداقل یک بار در روز به صورت آنلاین بازی می‌کند.

نکته‌ی جالب این تحقیق این بود که ۱۶ درصد والدین می‌دانستند که کودکشان به صورت آنلاین مورد تعرض و سؤ استفاده‌ی کلامی قرار می گیرد اما باز هم جلوی بازی کردن آنلاین او را نمی گرفتند.

۲۵ درصد از والدین شرکت کننده در این تحقیق از این موضوع که اطلاعات شخصی فرزندشان محرمانه است و در اختیار بقیه قرار نمی‌گیرد نیز اطلاع داشتند. نکته‌ی جالب این تحقیق این بود که ۱۶ درصد والدین می‌دانستند که کودکشان به صورت آنلاین مورد تعرض و سؤ استفاده‌ی کلامی قرار می گیرد اما باز هم جلوی بازی کردن آنلاین او را نمی گرفتند و یا اقدامات کنترلی را انجام نمی‌دادند.

البته محققان این تحقیق اعلام کردند که درصد اخیر در واقعیت قاعدتا باید بیشتر از مقداری باشد که در تحقیق نمایان شده است.

تونی نیت، مدیر اجرایی سایت Get Safe Online، درباره‌ی این تحقیق می‌گوید:

اکثر اوقات بازی‌های آنلاین سرگرم‌کننده، دارای ماهیت اجتماعی و بی‌خطر هستند. اما ما باید در رابطه با این موضوع این حقیقت را بپذیریم که بچه‌ها علاقه دارند تا با دوستان‌شان {آنلاین} بازی کنند و البته والدین هم حق دارند که نسبت به دنیایی که شاید با آن آشنایی زیادی ندارند ابراز نگرانی کنند. خطراتی که در محیط‌های آنلاین وجود دارد طیف گسترده‌ای از جمله دانلود کردن ویروس کامپیوتری تا مورد تعرض قرار گرفتن و حتی هدف قرار گرفتن توسط یک مجرم با انگیزه‌های منفی را شامل می‌شود.

نیت توصیه‌هایی را نیز به والدین می‌کند:

والدین باید هوشیار باشند و با گفت‌و‌گوی صادقانه و دوستانه با فرزندشان مطمئن شوند که او در وهله‌ی اول برای انجام بازی‌های آنلاین به اندازه‌ی کافی بزرگ شده است و ثانیا متوجه تفاوت‌های بازی‌های آنلاین و خطراتی که تهدیدش می‌کند باشد.

این سایت همچنین پیشنهاد می‌کند که کودکان اصلا به تعرض‌های آنلاین پاسخی ندهند و والدین نیز به رده‌بندی سنی بازی‌ها حتما توجه داشته باشند.

منبع: VideoGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده