نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

رشد سوددهی بخش ایکس‌باکس مایکروسافت نسبت به سال گذشته

مایکروسافت امروز با ارائه گزارش مالی سه‌ماه دوم سال ۲۰۱۵، اعلام کرد که ۳.۲ میلیارد ضرردهی داشته اما این در حالی است که بخش ایکس‌باکس مایکروسافت با عملکرد خوب بازی‌های انحصاری توانسته نسبت به مدت مشابه به سال قبل، ۲۷ درصد رشد داشته باشد.

مایکروسافت در گزارش مالی خود اعلام کرد که ضرر عملیاتی ۲.۱ میلیارد دلاری را متحمل شده است. این در حالی است که  براساس اطلاعات ارائه شده این کمپانی موفق شده تا درآمدی ۲۲.۲ میلیارد دلاری را به جیب بزند که در مقایسه با درآمد ۲۳.۳ میلیارد دلاری مدت مشابه سال پیش از آن کاهش یافته است.

ضرر خالص تحمیل شده به ردموندی‌ها بیش از ۳.۲ میلیارد دلار است که بلومبرگ آن را بزرگ‌ترین ضرر مایکروسافت در طول تاریخ کمپانی خوانده است.

اما این در حالی است که بخش ایکس‌باکس با وجود ضرردهی بی‌سابقه مایکروسافت، رشد خوبی را تجربه کرده و نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است. این رشد را می‌توان مدیون فروش بازی‌های انحصاری، خریدهای انجام شده در شبکه ایکس‌باکس لایو و فروش کنسول دانست.

مجموع فروش کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 در این سه ماهه به ۱.۴ میلیون دستگاه رسید. این فروش در مدت مشابه سال گذشته ۱.۱ میلیون دستگاه بود.

مایکروسافت درباره عملکرد بخش ایکس‌باکس گفت که سود بخش پلتفرم ایکس‌باکس در برابرمجموع این بخش، ۱۰ درصد رشد داشته است و اعلام کرد کاهش قیمت ایکس‌باکس وان را می‌توان نقطه عطف این موضوع دانست.

بخش کامپیوتری مایکروسافت و دستگاه‌های گیمینگ که شامل سرفیس و دیگر دستگاه‌ها به علاوه کنسول‌های ایکس‌باکس می‌شود، شاهد رشد ۴۴ درصدی در سود بوده‌اند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده