// چهار شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰

ریموت کنترل رسمی برای کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی شد

در نهایت انتظار ها به پایان رسید و سونی رسما ریموت کنترلی را برای راحتی علاقمندان به مشاهده فیلم برروی پلی‌استیشن 4 رونمایی کرد. این ریموت کنترل که PDP نامگذاری شده در آبان‌ ماه عرضه می‌شود. در ادامه با زومجی همراه باشید.

اینکه هنوز سونی  رسما برای پلی‌استیشن 4‌ بعد از نزدیک به دو سال ریموت کنترل (کنترل از راه دور) عرضه نکرده کمی عجیب به نظر می‌رسد. در حالی که این روزها دیدن فیلم و ویدیو‌ها از هر زمان دیگری دارای اهمیت است با این‌ حال پلی‌استیشن 4 هنوز ریموت کنترلی ندارد! در صورتی که کاربران قادر به استفاده از سیستم‌های هماهنگ کننده مانند پروتکل HDMI-CEC  از طریق سازگاری با ریموت کنترل تلویزیون نباشند، باید از کنترلر گیم‌پد کنسول استفاده کنند.

CEC یا همان کنترل لوازم الکترونیکی مصرفی (Consumer Electronics Control) به قابلیتی گفته می‌شود که به شما اجازه‌ی کنترل دستگاه‌های مختلف را از طریق HDMI با استفاده از یک ریموت کنترل می‌دهد. در این فرآیند شما نیاز به دستگاه دومی برای دریافت دستورات از دستگاه اول دارید.

اکنون راه حلی رسمی در نهایت توسط سونی رونمایی شده است. این کنترلر که PDP نامگذاری شده با مجوز رسمی شرکت سونی برای کنترل راحت‌تر کنسول و تلویزیون در هنگام تماشای فیلم منتشر می‌شود. البته هنوز به صورت رسمی جزئیات عرضه‌ی PDP اعلام نشده، هرچند خرده‌ فروشان ایالات متحده از عرضه‌ی این کنترلر در تاریخ ۳۱ اکتبر (نهم آبان) با قیمت ۳۰ دلار خبر داده‌اند. مبلغ ۳۰ دلاری برای یک محصول جانبی پلی‌استیشن 4 به نظر قیمت بدی نیست.

هرچند قیمت ۳۰ دلاری (در حدود ۱۰۰ هزار تومان)‌ برای یک ریموت کنترل از نقطه نظر برخی می‌تواند زیاد باشد، با این حال با نگاهی به زمان صرف شده بابت تماشای فیلم از نِت‌فلیکس باید این واقعیت را قبول کرد که این روزها وظیفه‌ی کنسول شما تنها اجرای بازی ها نیست. برای بسیاری کنسول پلی‌استیشن 4‌ به عنوان دستگاهی برای استریمنگ استفاده می‌شود در نتیجه استفاده از کنترلر دستگاه برای حرکت در منو برای بسیاری امری ایده‌ آلی نخواهد بود.

عمر باتری شش ماهه این ریموت کنترل در حالت عادی بسیار مناسب و معقول به نظر می‌رسد. بنابراین اگر شما مایل به استفاده از ریموت کنترل برای مشاهده فیلم در پلی‌استیشن 4 هستید. این نوید را به شما می‌دهیم که در نهایت یک نمونه از این ریموت ها در راه پلی‌استیشن 4 است.

با توجه به وب‌سایت آمازون ریموت کنترل PDP دار خصوصیات زیر است:

  • دارای مجوز رسمی سونی کامپیوتر اینترتیمنت امریکا
  • ناوبری آسان و بی دردسر
  • کنترل آسان چهار دستگاه
  • دکمه‌ی Home و Power اختصاصی برای پلی‌استیشن 4

منبع: Geeky Gadgets


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده