نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۵

تصویر جدید بازی Need for Speed مانند دنیای واقعی به نظر می رسد

به تازگی تصویری از بازی Need for Speed منتشر شده که در آن تصاویر رندر شده‌ی با موتور بازی با دنیای واقعی مقایسه شده است. به جرات می‌توان گفت که این اسکرین‌شات‌ها با محیط واقعی‌ای که از روی آن شبیه‌سازی شده‌اند مو نمی‌زنند! با زومجی همراه باشید.

به نظر می‌رسد که موتور بازی‌سازی و امکانات فنی‌ای که شرکت سازنده‌ی بازی Need for Speed، یعنی گوست گیمز، به کار گرفته است جلوه‌های بصری فوق العاده‌ای را در بازی خلق می‌کند که به دنیای واقعی بسیار نزدیک‌اند. همانگونه که در تصویر بالا هم مشاهده می‌کنید، تصویر بازی را به سختی می‌توان از تصویر همان محل در دنیای واقعی تمیز داد.

قبلا از بخش معرفی این بازی پر‌طرفدار در نمایشگاه E3 2015 ویدئوی کاملی که را برای شما بر روی سایت قرار داده بودیم که به معرفی بخش شخصی‌سازی و گیم‌پلی آن می‌پرداخت و شما با حال‌و‌هوای بازی تا حدودی آشنا شدید. تصور کنید که اگر نسخه‌ی نهایی‌ای که منتشر می شود دارای جلوه های بصری ای مشابه این اسکرین شات باشد، باید گفت Need for Speed جدید فوق العاده خواهد بود. درست است که جلوه‌های بصری همه چیز یک بازی نیست اما در بازی‌های این سبک نقشی کلیدی دارد.

شرکت بازی‌سازی گوست گیم این اسکرین‌شات را از داخل بازی نگرفته است، بلکه صحنه‌ای را با موتور بازی رندر کرده است و آن را با عکسی از دنیای واقعی مقایسه کرده است تا قابلیت‌های موتور بازی را به رخ بکشد.

برایان آلبان، کارگردان هنری طراحی ماشین‌های بازی، در این مورد می‌گوید:

هدف ما از این کار، به کارگیری قابلیت‌های (Physically Based Rendering (PBR موتور فراست بایت برای خلق جزئیات دنیای واقعی بود، یعنی شبیه‌سازی سطوح و نورپردازی‌ها برای دستیابی به تصویری مشابه واقعیت {و بکارگیری این قابلیت‌ها و اِلِمان ها در بازی}.

اسکرین‌شات و مقایسه‌ی آن با دنیای واقعی در اندازه ی بزرگ‌تر را می‌توانید با کلیک بر روی تصویر زیر مشاهده کنید:

آیا می‌توانید تصویر بازی را از دنیای واقعی تشخیص دهید؟!

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده