نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

سازنده Doom بخش چندنفره بازی را بدون توجه به ورزش‌های الکترونیکی‌ می‌سازد

مارتی استراتن تهیه کننده اجرایی استودیو سازنده Doom در جریان نمایشگاه کوایک‌-کان در مصاحبه‌ای گفت ای‌دی سافت‌ور  بازی Doom را بدون توجه به مسابقات ورزش‌های الکترونیکی‌ می‌سازد. با زومجی و ادامه این خبر همراه باشید.

در مصاحبه‌ای که استراتن با گیم‌اسپات در جریان نمایشگاه امسال کوایک-کان انجام داد، گفت با اینکه بخش چندنفره رقابتی یکی‌ از مهم‌ترین قسمت‌های بازی Doom است اما ای‌دی سافت‌ور به صورت خاص بر روی پشتیبانی‌ از مسابقات ورزش‌های الکترونیکی‌ کار نمی‌کند و به جایش در حال تمرکز بر روی بخش چندنفره بازی است و پس از عرضه بازی، پتانسیل مسابقات الکترونیکی‌ بازی را ارزیابی مجدد می‌کند.

وی در ادامه به گیم‌اسپات گفت:

ما Doom را به صورت خاص برای مسابقات ورزش‌های الکترونیکی‌ نمی‌سازیم. این درست است که لحظات بسیاری در بخش چند نفره بازی وجود دارد که کاملا به ذات این مسابقات نزدیک است و این واقعیت را نشان می‌دهد که چگونه این پتانسیل می‌تواند به واقعیت تبدیل شود اما ما واقعا داریم به این فکر می‌کنیم که چطور بازیی بسازیم که بتواند میلیون‌ها نفر از بازیکنان را در خانه خودشان سرگرم کند. تمرکز اصلی‌ ما رسیدن به این هدف است.

با این حال استراتن احتمال اضافه کردن قابلیت ورزش‌های الکترونیکی‌ به Doom را در آینده رد نکرد و ادامه داد:

ما تجربه زیادی در باره‌ ورزش‌های الکترونیکی‌ داریم به خصوص با بازی Quake. برای اینکه این کار را بتوانیم به درستی‌ انجام دهیم نیاز به تمرکز زیادی داریم و من آن‌ روزی را می‌بینم که ما اینکار را انجام دهیم. من فکر می‌کنم Doom عنوان بسیار خوبی‌ برای ورزش‌های الکترونیکی‌ خواهد بود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه چیزی پیش می‌آید.

در چند سال گذشته بازی‌های تیراندازی زیادی قابلیت مسابقات ورزش‌های الکترونیکی‌ را به بازی‌های خود اضافه کردند.بازی جدید مایکروسافت Halo 5: Guardian Of Galaxy در خود یک حالت تماشاگر دارد که بطور خاص برای مشاهده مسابقات چندنفره طراحی شده و سری بازی‌های Call Of Duty در چند سال اخیر ویژگی‌های زیادی در بخش چند نفره خود صرفا برای این مسابقات قرار داده‌اند.

بازی Doom در سال ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی‌ منتشر می‌شود.

منبع: Gamespot

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده