نویسنده: مجید سجادی
// سه شنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

گزارش زومجی از مسابقات Dota 2 اینترنشنال ۲۰۱۵ مرحله گروهی - روز اول

همان‌طور که قول داده بودیم، مسابقات Dota 2 اینترنشنال امسال را بصورت روزانه به شما گزارش می‌دهیم. برای اطلاعات بیشتر از روز اول مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ با زومجی همراه باشید.

روز اول مسابقات با برگزاری ۳۰ بازی هیجان‌انگیز سپری شد. مرحله‌ی گروهی مسابقات در دو گروه A و B برگزار شد که در هر کدام از این گروه‌ها هشت تیم جای گرفت. فرمت مسابقات به این صورت است که بین هر دو تیم دو بازی برگزار می‌شود. نتیجه‌ی ۲ بر ۰ برای تیم برنده، سه امتیاز و تساوی، یک امتیاز دارد. چهار تیم برتر هر گروه به براکت بالا می‌روند.

ti15 day one

گروه A

تیم برتر گروه A، بدون شک LGD بود که توانست هر چهار بازی خود را با پیروزی پشت سر بگزارد و با شش امتیاز صدرنشین گروه A باشد LGD بهترین عملکرد را میان تیم‌های گروه A داشت و با استرس کمتری به استقبال روز دوم مرحله‌ی گروهی می‌رود. Team Secret، تیم دوم این گروه با چهار امتیاز، بازی اول خود را در مقابل Fnatic با پیروزی پشت سر گذاشت اما در بازی دوم مقابل این تیم به مشکل برخورد و Fnatic توانست با درخشش بی‌نظیر کاپیتان Mushi، به آسانی پیروز شود. دو بازی بعدی Team Secret در مقابل iG، چندان بازی مشکلی نبود و این تیم توانست سه امتیاز آسان را از iG بگیرد. iG که روز بد خود را سپری می‌کرد پس از باخت در مقابل Team Secret، به مقابله با Fnatic رفت و تنها توانست یک امتیاز بگیرد. بازی دوم این دو تیم با زمان ۹۷ دقیقه، طولانی‌ترین بازی روز اول بود. تیم Cloud9 هم با اینکه نمایش خوبی به جا گذاشت نتوانست بیش از یک امتیاز نسیب خود کند و امید به روز‌های بعدی دارد. تیم Complexity نیز بر خلاف انتظار وضع خوبی دارد و توانست  روز اول را با سه امتیاز و رده‌ی سوم جدول به پایان برساند . در روز دوم شاهد رقابت بین تیم Fnatic و Na`Vi هستیم که هر دو برای رده‌ی چهارم جدول مبارزه می‌کنند.

international dayone
گروه B

در گروه B، طبق پیش‌بینی‌ها ٰViCi Gaming توانست صدرنشین شود. VG دو بازی خود را در مقابل Empire با پیروز پشت سر گذاشت اما در بازی اول مقابل MVP.Hot6 به مشکل برخورد و تیم MVP.Hot6 با بازی فوق‌العاده‌ی MP با هیرو‌ی Storm Sprite که توانست Agies را از VG بدزدد، پیروز میدان شد. اما VG بازی دوم به خود آمد و یک برد آسان را تجربه کرد و در نهایت با چهار امتیاز روز اول را به پایان رساند. بر‌خلاف انتظار تیم دوم گروه CDEC بود. این تیم نه‌تنها به صورت مستقیم به مسابقات دعوت نشده بود بلکه در مسابقات مقدماتی هم نایب قهرمان شد و در نهایت توانست در آخرین شانس خود، با پیروزی در مسابقات WildCard به اینترنشنال ۲۰۱۵ راه یابد. با این حال در روز اول مسابقات خوش درخشید و هر دو بازی خود را در مقابل MVP.Hot6 با پیروزی به پایان رساند. حال باید منتظر بازی‌های دیگر این تیم در روز دوم مسابقات باشیم تا ببینیم چگونه عمل می‌کنند.دو تیم EHOME و Empire که از تیم‌های قدیمی Dota هستند در بازی مقابل هم، هر کدام توانستند یک بازی را پیروز شوند و هر دو با یک امتیاز به استقبال روز دوم خواهند رفت. یکی از امید‌های اصلی قهرمانی، تیم EG بود که با قرار گرفتن در گروه آسان‌تر شانس بیشتری پیدا کرد ولی در روز اول، این تیم نتایج غیرقابل‌قبولی کسب کرد. دو مساوی در مقابل تیم‌های Newbee و Virtus Pro چندان برای نایب قهرمان ESL One Franfurt خوشایند نیست.

international day one

روز اول مسابقات با تمام اتفاقات هیجان‌انگیزش به پایان رسید، اما این پایان اینترنشنال ۲۰۱۵ نیست. هنوز سه روز تا پایان مرحله‌ی گروهی و مشخص شدن هشت تیم برتر فرصت باقی‌است. باید دید در روز‌های بعدی LGD و VG می‌توانند برتری خود را حفظ کنند یا خیر؟ آیا تیم‌های باسابقه‌ای همچون iG و EG همچنان ضعیف ظاهر می‌شوند یا می‌توانند آن عملکردی که از آن‌ها انتظار می‌رود به نمایش بگذارند؟ بی‌صبرانه منتظر روز دوم مسابقات ‌هستیم. با ما و گزارش روز‌های بعدی نیز همراه باشید.

international day one

با هم برخی از آمار قابل توجه روز اول مسابقات را مرور می‌کنیم:

بیش‌ترین پیک‌ (Pick): 
Gyrocopter، Earth Shaker، Tusk

بیش‌ترین بن (Ban):
Leshrac، Bounty Hunter، Shadow Fiend

بیش‌ترین آمار برد:  
۷۷.۲۷ درصدGyrocopter

طولانی‌ترین بازی:  
Fnatic vs. iG با زمان ۹۷ دقیقه و پیروزی Fnatic

کوتاه‌ترین بازی:
 Na`Vi vs. MVP.pheonix با زمان ۲۴ دقیقه و پیروزی Na`Vi

تعداد Divine Rapiers‌ های خریداری شده:
 ۸ عدد

 تهیه شده در زومجی
آمار از دوتاباف
تصاویر از اینستاگرام


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده