نویسنده: فرشید معتمد
// سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰

قیمت پردازنده های سری اسکای لیک اینتل و بسته بندی آنها فاش شد

در حالی که قرار است سری پردازنده‌های Skylake-S اینتل رسما در تاریخِ ۱۴ مردادماه (۵ آگوست) معرفی شوند، قیمتِ تمام مدل‌های آن فاش شده است و در آستانه‌ی شروعِ نمایشگاه گیمزکام اطلاعات بیشتری درز کرده است. با زومجی همراه باشید.

قبلا در زومجی از زمانبندی عرضه‌ی این پردازنده‌ها، مشخصاتِ نسل جدید و راندمان احتمالی آنها گفته بودیم. نگاهی گذرا به فهرست زیر، حکایت از افزایش راندمانِ توام با قیمت پایین‌تر نسبت به پردازنده‌های نسل هاسوِل دارد. به طور میانگین ۷ درصد قیمتِ کمتری برای این سری در نظر گرفته شده است.

skylake - prices

به نظر می‌رسد که قیمت‌های عنوان شده، آمار و ارقام عمده فروشیِ این مدل‌ها باشند و قیمت خرده فروشی حدود ۲۵ درصد بالاتر از این فهرست باشد. حتی اگر افزایش اجتناب ناپذیرِ قیمت نهایی را نسبت به این ارقام در محاسباتمان وارد کنیم، معادل پردازنده‌ی صدرنشینِ هاسولی از نسل جدید Skylake-S یعنی Core i7- 6700K، همان  Core i7- 4790Kخودمان است که اکنون حدود ۳۵۰ دلار قیمت دارد. یک افزایش مبلغ ۲۵ درصدی روی Core i7 -6700K، آن را در رده‌ی قیمتی ۴۰۰ دلار قرار می‌دهد که هنوز نسبت به راندمانی که از آن انتظار می‌رود قیمتی مناسب است.

سری پردازنده‌های اِسکای لِیک توسط اینتل به عنوان "مهمترین معماریِ تراشه‌ای" این شرکت لقب گرفته‌اند و قرار است رسما در رخدادِ گیمزکام ۲۰۱۵ معرفی شوند. انتظار می‌رود که عرضه‌ی نهایی محصول نیز به فاصله‌ی کمی پس از آن و قبل از پایان ماه آگوست یا اوایل شهریورماه صورت بگیرد. طراحی جعبه‌ی پردازنده‌های i7 6700K و i5 6600K هم در اینترنت پخش شده که مربوط به فروش زود هنگامِ این محصولات در استرالیا بوده است. در ادامه این تصاویر را می‌بینید.

منبع: eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده