نویسنده: نادر امرایی
// سه شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۶

راهنمای نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ – ساعت برگزاری کنفرانس‌ ها و عناوین بازی ها

گیمزکام ۲۰۱۵ چند روز دیگر به طور رسمی در شهر کلن آلمان آغاز می‌شود و استودیوهای بازی سازی بار دیگر برای معرفی بازی‌های خود گرد هم جمع می‌شوند. در این مطلب شما با ساعت برگزاری کنفرانس‌ها و شرکت‌های حاضر در آن آشنا می‌شوید. با زومجی همراه باشید.

با اینکه مدت زمان زیادی از پایان نمایشگاه E3 نمی‌گذرد، اما چند روز دیگر یکی‌ دیگر از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت بازی سازی، گیمزکام، آغاز می‌شود. این نمایشگاه که به صورت سالیانه در شهر کلن در کشور آلمان برگزار می‌شود از نظر بسیاری از بازیکنان اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول تاریخ، صنعت بازی سازی شاهد معرفی‎ها و سورپرایزهای بسیاری در گیمزکام بوده است و امسال نیز از این قائده مستثنی نیست. گیمزکام ۲۰۱۵ به طور رسمی‌ از تاریخ ۱۳ مرداد شروع می‌شود و استودیوهای بزرگ بازی‌سازی جدیدترین اخبار بازی‌های خود را با بازیکنان به اشتراک می‌گذارند. در زیر نگاهی کلی به انتظاراتی که می‌توان از استودیوهای بازی‌سازی در این نمایشگاه داشت به تفکیک استودیو می‌پردازیم.

 

Microsoft Gamescom

کنفرانس مایکروسافت – سه‌شنبه ۱۳ مرداد – ساعت ۱۸:۳۰

بازی‌های Sea Of Thieves و Recore در کنفرانس مایکروسافت حضور نخواهند داشت.

کنفرانس گیمزکام مایکروسافت در تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) در ساعت ۶ و نیم بعد از ظهر به وقت تهران برگزار می‌شود. در این کنفرانس ما باید منتظر دیدن یک نمایش هیجان انگیز از بازی Halo 5 که به صورت اختصاصی برای ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود باشیم. همچنین اطلاعات جدیدی از عناوین اختصاصی دیگری همچون Scalebound, Quantum Break و Crackdown نیز در این کنفرانس به حاضرین داده می‌شود. بازی‌های Sea Of Thieves و Recore در کنفرانس مایکروسافت حضور نخواهند داشت. مایکروسافت در وب‌سایت رسمی‌ ایکس‌باکس خبر از چند سورپرایز دیگر نیز داده است که اگر بخواهیم به شایعات استناد کنیم، می‌توانیم تقریبا مطمئن باشیم که یکی‌ از این سورپرایزها، اطلاعات جدیدی از بازی مستقل Inside (که در انحصار زمانی‌ ایکس‌باکس وان است) از تیم سازنده بازی تحسین شده Limbo خواهد بود.

همچنین در غرفه مایکروسافت در نمایشگاه، عناوینی مانند Halo 5, Forza Motorsport 6 و Rise Of The Tomb Raider برای طرفداران قابل بازی خواهند بود.

به گفته مایکروسافت شما از طریق وب‌سایت xbox.com, کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس وان و موبایل‌های مبتنی‌ بر ویندوز فون می‌توانید این کنفرانس را به صورت زنده مشاهده کنید.

 

PS-Logo

سونی (بدون کنفرانس)

شرکت سونی امسال تصمیم گرفته تا کنفرانسی در گیمزکام برگزار نکند و در حال برنامه ریزی برای حضوری قدرتمند در نمایشگاه هفته بازی پاریس که در ماه اکتبر (مهر) برگزار می‌شود، است. دلیل این کار سونی نزدیک بودن نمایشگاه گیمزکام به E3 ذکر شده است.

این تصمیم سونی، استراتژی‌ای با ریسک بسیار بالایی‌ است. هرچند که اگر آنها بعد از نمایش قدرتمندشان در E3 محتوایی برای عرضه در گیمزکام نداشته باشند، حضورشان بدون داشتن محتوای جدید و هیجان‌انگیز به اعتبار آنها لطمه می‌زند.

 

Nitendo-Correct

نینتندو (بدون کنفرانس)

شرکت نینتندو نیز در گیمزکام کنفرانسی برگزار نخواهد کرد. در عوض آنها در غرفه خود در نمایشگاه بازی‌های جدیدی برای بازی کردن در اختیار طرفداران قرار خواهند داد. بازی‌هایی مانند Mario Party 10, Xenoblade Chronicle X, Yoshi's Woolly World و The Legend Of Zelda از جمله بازی‌هایی هستند که در غرفه نینتندو برای بازی کردن قرار حضور دارند.

چارلز مارتینت، صدا پیشه دو شخصیت محبوب نینتندو، ماریو و لویجی نیز در غرفه این شرکت حضور خواهد داشت. نینتندو همچنین تورنمنتی بر پایه بازی Pokemon 3DS برگزار خواهد کرد.

 

Bethseda Gamescom

بتسدا (بدون کنفرانس)

بتسدا پس از یک حضور شگفت انگیز و قدرتمند در نمایشگاه E3 (که اولین سالی‌ بود که آنها کنفرانس مطبوعاتی در E3 برگزار می٬کردند)، با اخبار بیشتری در مورد بازی Fallout 4 قدم به گیمزکام خواهد گذاشت. تا به حال تریلرهای بسیار زیادی از امکانات جدید بازی منتشر شده است اما هیچ گونه نمایش گیم‌پلی‌ای به صورت زنده از Fallout 4 اجرا نشد. طرفداران باید انتظار دیدن نحوه مبارزات، چگونگی‌ پیاده‌سازی شدن سیستم VATS و همچنین چگونگی‌ حرف زدن شخصیت بازی را در قسمت چهارم بازی را داشته باشند.

بتسدا در گیمزکام فقط درباره Fallout حرف خواهد زد و احتمالا نمایش‌هایی هم از بازی‌های دیگر مانند DOOM و Elder Scrolls Online داشته باشد.

 

EA Gamescom

کنفرانس الکترونیک آرتز –  چهارشنبه ۱۴ مرداد – ساعت ۱۲:۳۰

کنفرانس مطبوعاتی شرکت الکترونیک آرتز در تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد) در ساعت ۱۲ و نیم بعد از ظهر به وقت تهران برگزار خواهد شد. الکترونیک آرتز از ارائه اطلاعات زیادی در مورد اینکه چه بازی‌هایی در این کنفرانس حضور خواهند داشت خودداری کرده است اما ما می‌توانیم انتظار دیدن اخباری از بازی‌های Star Wars: Battlefront, FIFA 16 ، Need For Speed, Mirror's Edge ، Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 و Unravel  داشته باشیم.

چندی پیش نیز استودیو دایس در صفحه فیسبوک الکترونیک آرتز خبر از حضور یک شخصیت جدید در بازی Star Wars: Battlefront داده بود. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا از این شخصیت جدید رونمایی خواهد شد یا خیر.

کنفرانس گیمزکام الکترونیک آرتز از طریق وب‌سایت livetoplay.ea.com به صورت زنده پخش خواهد شد.

 

Konami-Gamescom

کونامی (بدون کنفرانس)

با اینکه روابط بین کونامی و هیدئو کوجیما تمام شده است اما بازی Metal Gear Solid 5 کماکان یکی‌ از بازی‌هایی است که بازیکنان سراسر دنیا بی‌ صبرانه منتظر عرضه آن‌ هستند. کونامی چندی پیش اعلام کرد که در جریان نمایشگاه گیمزکام، این بازی به همراه بازی فوتبال آنها، PES 2016, برای اولین بار برای عموم قابل بازی خواهند بود.

 

2K-Games

2K (بدون کنفرانس)

بدون شک یکی‌ از بزرگ‌ترین اخبار دنیای بازی در ماه گذشته، معرفی‌ رسمی‌ قسمت سوم بازی مافیا بود. چندی پیش حساب رسمی‌ توییتر توکی‌ در توییتی خبر از پخش اولین تریلر رسمی‌ از عنوان مافیا ۳ در نمایشگاه گیمزکام داد. این تریلر قرار است در تاریخ ۵ آگوست (۱۳ مرداد) در ساعت ۴ و نیم بعد از ظهر پخش شود. علاوه بر مافیا ۳، احتمال دیدن گیم‌پلی جدیدی از بازی Xcom 2 که به طور اختصاصی برای رایانه‌های شخصی‌ منتشر می‌شود نیز وجود دارد.

بازی Battleborn نیز برای بازی‌ کردن توسط عموم در غرفه توکی‌ حضور خواهد داشت. همچنین ما می‌توانیم انتظار اطلاعات جدیدی از بازی‌های NBA 2K16 و WWE 2K16 را از توکی‌ داشته باشیم.

توکی‌ همچنین در جریان این نمایشگاه تورنمنتی بر مبنای بازی Evolve با نام Beat The Pro برگزار خواهد کرد که بازیکنان در مقابل یک بازیکن حرفه‌ای باید به رقابت بپردازند و گفته شده که جایزه این تورنمنت چیزی در حدود ۲ هزار یورو خواهد بود.

 

Blizzard Gamescom

کنفرانس بلیزارد – چهارشنبه ۱۴ مرداد – ساعت ۱۴:۳۰

اولین اطلاعات در مورد بسته الحاقی جدید بازی World Of Warcraft در کنفرانس بلیزارد اعلام خواهد شد.

بلیزارد در گیمزکام ۲۰۱۵ کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت. حضور در این کنفرانس فقط در صورتی‌ امکان پذیر است که شما دعوتنامه رسمی‌ داشته باشید. این کنفرانس در تاریخ ۵ آگوست (۱۴ مرداد) و در ساعت ۲ و نیم بعد از ظهر به وقت تهران برگزار خواهد شد. اطلاعات زیادی از اینکه چه بازی‌هایی در این کنفرانس نشان داده می‌شوند در دسترس نیست اما چیزی که مطمئن هستیم این است که اولین اطلاعات در مورد بسته الحاقی جدید بازی World Of Warcraft در این کنفرانس اعلام خواهد شد.

آخرین بسته الحاقی بازی WoW، وارلردهای درانر نام داشت. بنا به گزارشی که وب‌سایت VG247 منتشر کرده بود، چندی پیش بلیزارد نام تجاری Council Of Glades را به ثبت رسانده بود. به احتمال بسیار زیاد نام بسته الحاقی جدید بازی WoW نیز Council Of Glades خواهد بود.
 همچنین اطلاعات بیشتری از بسته الحاقی جدید بازی Starcraft II که نامش Legacy Of Void است منتشر خواهد شد. امکان معرفی  عنوان محبوب بلیزارد، Hearthstone، برروی کنسول‌های خانگی نیز می‌رود. این بازی پیش از این فقط برروی رایانه‌های شخصی‌ منتشر شده بود.

زمان زیادی تا آغاز نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ باقی‌ نمانده است. با توجه به اخبار منتشر شده ما باید منتظر یک نمایشگاه بسیار بزرگ به همراه اخبار هیجان انگیز و سورپرایزهای جالب باشیم. نظر شما چیست؟ آیا شما نیز مانند تیم زومجی نمی‌توانید تا آغاز این نمایشگاه صبر کنید؟ نظرهای خود را به ما بگویید و بگویید بیشتر از هرچیزی منتظر دیدن اخبار جدید درباره کدام بازی هستید.

[alert variation="alert-warning"]برای مشاهده کلیه اخبار، مقالات و حواشی مربوط به گیمزکام ۲۰۱۵ به صفحه اختصاصی این رویداد در زومجی مراجعه کنید [/alert]


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده