نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰

«برنامه پیش‌نمایش بازی‌‌ها» در ایکس‌باکس شامل بازی‌های انحصاری خواهد بود

در کنفرانس E3 ۲۰۱۵ مایکروسافت بود که در بین تمام سورپرایزهای این شرکت، اعلام شد که کاربران می‌توانند به نسخه‌ی اولیه و درحال ساخت بازی‌ها از طریق برنامهِ‌ی پیش‌نمایش بازی‌ها دسترس داشته باشند. حال تأیید شده که این برنامه، شامل بازی‌های انحصاری نیز خواهد شد.

شانون لافتیس، مدیرمسئول انتشار بازی‌ها در تیم ایکس‌باکس تأیید کرد که قطعاً بازی‌های انحصاری نیز برای تست و ارائه‌ی پیشنهادها و رفع ایرادات، در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

فعلاً نمی‌توانم در مورد بازی‌های انحصاری که قرار است در برنامه‌ی پیش‌نمایش قرار بگیرند صحبت کنم، اما در این شرایط با توجه به روند ساخت و توسعه‌ی بازی‌ها و پیچیدگی‌های سیستم‌هایی از این دست، برای ما بسیار مهم است که کاربران در طول این مسیر با ما همراه باشند.

روند توسعه‌ی بازی‌ها در سه چهار سال اخیر تکامل یافته است و بسیار اجتماعی‌تر شده و روند رو به رشد به خود گرفته است. این [برنامه‌ی پیش‌نمایش بازی‌ها] روشی است که تجربه‌ی نسخه‌های آزمایشی بازی‌ها را بهبود دهیم و همچنین کمی توسعه‌دهندگان را در مرحله‌ی ساخت بازی‌هایشان، پشتیبانی و حمایت کنیم.

لافتیس می‌گوید طرفداران بسیار از این سرویس استقبال کرده‌اند و تیم ایکس‌باکس بازخوردهای بسیار خوبی از آن‌ها دریافت کرده‌ است. توسعه‌دهندگان هم مانند گیمرها علاقه‌ی زیادی به برنامه‌ی پیش‌نمایش نشان داده‌اند. لافتیس اضافه می‌کند:

ما از طرف جامعه‌ی توسعه‌دهندگان درخواست‌های بسیار زیادی مبنی بر قرار دادن بازی‌هایشان در این سرویس دریافت کردیم.

برنامه‌ی پیش‌نمایش ایکس‌باکس در واقع همان سرویس «دسترسی زودهنگام» استیم برای کنسول‌های مایکروسافت است. این سرویس به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد بازی‌های در حال ساخت خود را برای فروش قرار دهند و از بازخوردهای کاربران استفاده کنند تا پروژه‌ی خود را تا زمان عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی، بهبود بخشند.

با این حال، لافتیس در مصاحبه‌ی خود اشاره می‌کند که برخلاف استیم، آن‌ها به دقت بازی‌هایی که در این سرویس قرار می‌گیرند را زیر نظر دارند و پروژه‌ها را خودشان انتخاب می‌کنند. هر دو روش مایکروسافت و استیم خوبی‌ها و بدی‌های خودش را دارد اما لافتیس می‌گوید انگیزه‌ی اصلی مایکروسافت از ارائه‌ی این سرویس، جلوگیری از تجربه‌های ناخوشایند کاربرها هنگام تست نسخه‌های آزمایش بازی‌ها است، چرا که پروژه‌های بسیاری بوده که در مرحله‌ی آزمایشی متوقف شده‌اند و کمک‌های مالی کاربران نتیجه‌ای نداده است.

ما به گیمرها و توسعه‌دهندگان به روشنی توضیح داده‌ایم که این روش، بهترین راه برای کمک به توسعه‌ی یک پروژه نیست. شما در این سرویس باید بازی را کاملاً به اتمام برسانید تا بتوانید وارد برنامه شوید و نظرهای خود را به توسعه‌دهنده برسانید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده