نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

اولین نگاه به بازی Assassin's Creed: Syndicate

جدیدترین نسخه از سری محبوب Assassin's Creed روایت‌گر داستان یک خواهر و برادر دوقلو در لندن است. این نهمین بازی سری است که داستان آن حدود ۷۵ سال پس از اتفاقات بازی قبلی یعنی Unity اتفاق می‌افتد و اولین بار است که استودیوی کبک (Quebec) با مشارکت چند استودیوی دیگر کار ساخت آن را بر عهده دارند. در ادامه نگاهی به این بازی می‌اندازیم. با زومجی همراه باشید.

سال ۲۰۰۷ بود که اولین نسخه از سری بازی Assassin’s Creed (به اختصار AC) منتشر شد و جنجال فراوانی به راه انداخت. یک بازی کاملا جدید از یوبی‌سافت که با وجود برخی نواقص، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت. جذابیت بسیار بالایی در AC وجود داشت. پرداختن به یک دوره‌ی تاریخی خاص، آن هم به این شکل برای بسیاری از مخاطب‌ها تازگی داشت. مبارزه با شمشیر، دنیای جهان‌باز بازی، عناصر مخفی‌کاری، بالا رفتن از برج‌ها و چیزهایی از این قبیل در آن زمان بسیار جالب بود. داستان بازی نیز پر از ایده‌های تازه بود و مورد توجه قرار گرفت. شرکتی به نام آبسترگو با اختراع دستگاه آنیموس، اهداف عجیبی را دنبال می‌کرد. آنیموس قادر بود حافظه‌ی افراد برای بازبینی زندگی اجدادشان را مرور کند. آبسترگو با استفاده از فردی به نام دزموند مایلز(Desmond Miles)، اقدام به مرور خاطرات فردی به نام الطیر (Altaïr Ibn-La’Ahad) می‌کند. قاتلی که در زمان جنگ‌های صلیبی عضوی از گروه حشاشیون بود. پتانسیل موجود در این بازی به قدری بالا بود که ساخت ادامه‌ای برای آن به هیچ وجه دور از ذهن نبود. دو سال بعد و در سال ۲۰۰۹ دومین نسخه سری AC منتشر شد و الطیر جای خود را به شخصیتی ایتالیایی به نام اتزیو (Ezio Auditore da Firenze) می‌دهد. سه نسخه از بازی روایت‌گر داستان اتزیو بود و شاید فکرش را هم نمی‌کردیم که به همین زودی، یوبی‌سافت این مجموعه را  مثل بازی‌های نظیر FIFA  یا Call of Duty هر سال منتشر کند! در این چند سال شاهد انتشار نسخه‌های مختلفی از این بازی بودیم و می‌توان به راحتی وجود نسخه‌ی های بعدی را نیز پیش بینی کرد و شاید روزی برسد که دور دنیا را با این مجموعه در طی سال‌های مختلف زده باشیم. اما امسال قرعه به نام انگلستان افتاده و داستان نسخه‌ی جدید بازی را که Syndicate نام دارد در این کشور تجربه خواهیم کرد.

ac syndicate جیکوب فرای (Jacob Frye) و خواهر دوقلویش ایوی (Evie) شخصیت‌های اصلی و قابل بازی این نسخه هستند

داستان Assassin's Creed: Syndicate در قرن ۱۹ میلادی اتفاق می‌افتد. لندن و انقلاب صنعتی در سال ۱۸۶۸ این‌بار میزبان شما و شخصیت جدید سری یعنی  جیکوب فرای (Jacob Frye) و خواهر دوقلویش ایوی (Evie) است. تیم سازنده از منطقه‌ی باکینگ‌هام تا بیگ‌بِن، دوران ویکتوریای لندن را به تصویر کشیده‌ است.در گذشته لندن بزرگترین مرکز بشریت، و جمعیتی معادل یک چهارم جهان را دارا بوده است، و تمپلارها بر روی تمامی بخش‌های شهر کنترل کامل داشتند. لندن سال ۱۸۶۸ و انقلاب صنعتی، دوران اختراعات و تحول زندگی میلیون‌ها انسان را به همراه خود آورده است. در این دوره، موقعیت‌های زیادی برای مردم به وجود آمد و بسیاری از انسان‌ها برای شرکت در این انقلاب به لندن سفر کردند. دنیا دیگر توسط پادشاهان، فرماندهان، سیاست‌مداران و افراد مذهبی کنترل نمی‌شود و تنها فرمانروای اصلی «پول» است.

با معرفی جیکوب فِرای و خواهر دوقلویش ایوی، زندگی میلیون‌ها انسان در Assassin’s Creed: Syndicate تغییر پیدا خواهد کرد.

با این حال همه نمی‌توانند از این انقلاب سود ببرند. برخلاف زندگی اشرافی فرمانروایان، زندگی کارگران به بردگی خلاصه می‌شود و درصد کمی از آن‌ها از کار خود سود می‌برند. در این دوره که انسان‌های فقیر در جوانی از دنیا می‌روند، گروه ضعیف جامعه در راستای اعتراض به این وضیعت، خانواده و گروه جدیدی را برای زنده‌ ماندن در این وضعیت راه‌اندازی می‌کنند. Assassin ها که از این وضیعت راضی نیستند، به این گروه ملحق می‌شوند و آتش جنگ تاریخی خود با فرمانروایان را برپا می‌کنند. با معرفی جیکوب فِرای و خواهر دوقلویش ایوی، زندگی میلیون‌ها انسان در Assassin’s Creed: Syndicate تغییر پیدا خواهد کرد. قیام کنید و با رهبری گروه ضعیف جامعه، پایگاه افراد قدرتمند را با اکشن و مبارزات بی‌رحمانه بازی خراب کنید. با توجه به پویایی دنیای بازی قبلی یعنی Unity و نمایش‌های بازی، باید منتظر یک گشت و گذار تاریخی لذت بخش دیگر باشیم. بر خلاف نسخه‌های قبلی که شعبه مونترال یوبی‌سافت ساخت بازی را برعهده داشت، این‌بار شاهد همکاری چند استودیو برای ساخت Syndicate هستیم. علاوه بر استودیوی مونترال که در بخشی از مراحل ساخت بازی سهیم بوده استودیوهای کبک، سنگاپور، انسی، مون‌پلیه، رفلکشنز، چنگدو، کیو و شانگهای نیز برای ساخت بازی با یکدیگر همکاری داشته‌اند. البته به نظر می‌رسد مراحل اصلی ساخت بازی در استودیوی کبک صورت گرفته است. اواخر اردیبهشت امسال و تنها چند روز قبل از نمایشگاه E3 2015 شاهد معرفی Syndicate بودیم. یک معرفی کامل و مفصل با نمایش ۹ دقیقه از گیم‌پلی بازی که اطلاعات بسیار زیادی به ما می‌داد.

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

نمایش بازی با نشان دادن جیکوب در یکی از خیابان‌های لندن آغاز شد. شهرکمی نسبت به پاریسی که در Unity شاهدش بودیم زنده‌تر و پویاتر به نظر می‌رسد. تابش نور خورشید روی سنگ فرش‌های خیابان آن‌قدر شدید است که به سختی می‌توان به کف زمین نگاه کرد. تفاوت چشم‌گیری در گرافیک بازی مشاهده نمی‌شود و به نظر می‌رسد همه چیز شبیه به همان نسخه‌ی قبلی است و البته هنوز هم زیبا به نظر می‌رسد.  جیکوب با شکل و شمایل مردمان آن دوران به آرامی در خیابان قدم می‌زند و در نگاه اول شباهت زیادی به یک قاتل ندارد! اولین نکته‌ی مهمی که در اولین نمایش بازی دیدیم، استفاده از وسایل نقلیه بود. جیکوب سوار بر یک درشکه می‌شود و شروع به حرکت در خیابان می‌کند. قبلا و در نسخه‌های قبلی شاهد استفاده از اسب یا قایق برای پیمودن مسیرهای طولانی بودیم و به نظر می‌رسد با جلو رفتن در تاریخ کم‌کم وقت آن رسیده که وسایل نقلیه‌ی پیشرفته‌تری وارد سری شوند.

ac syndicate4

علاوه بر جیکوب در خیابان‌ها شاهد حرکت درشکه‌های دیگری نیز هستیم که نوید مراحل تعقیب و گریز را در همان نگاه اول به ما می‌دهند!‌ حتی امکان دزدیدن این درشکه‌ها نیز وجود دارد و می‌توان صاحبان درشکه را به زور از روی آن‌ها خارج کرد و کنترلشان را به دست گرفت.  جیکوب در حالت پیاده تفاوت‌هایی با شخصیت‌های نسخه‌های قبل دارد. این تفاوت‌ها فقط در ظاهر او خلاصه نمی‌شوند و نحوه‌ی راه رفتن او نیز بسیار جلب توجه می‌کند. طبق گفته‌های سازندگان او شخصیتی گستاخ و کاملا بی‌پروا است و مهارت‌های قابل توجهی در مبارزه با دشمنان دارد.پس از کمی پیشروی جیکوب کلاه خود را در یک محله‌ی خلوت از سر برداشته و ظاهری دقیقا شبیه به یک اساسین را به خود می‌گیرد و این‌جاست که متوجه می‌شویم ماموریتی جدید در حال شروع شدن است!‌ اولین حرکت عجیبی که از او شاهد بودیم، نحوه‌ی بالا رفتن او از دیوار ساختمان‌ها بود. برخلاف تمام شخصیت‌های نسخه‌های پیشین که از دیوار بالا می‌رفتند، او همانند بتمن از دیوار بالا می‌رود!‌ از همان نسخه‌ی دوم به بعد شاهد آسان‌تر شدن کنترل بازی در هنگام بالا رفتن از دیوار ها بودیم و فکرش را هم نمی‌کردیم که روزی برسد که با فشار یک دکمه و پرتاب یک طناب در کمترین زمان ممکن از یک دیوار بالا برویم. البته هنوز هم می‌توان مثل بازی‌های قبلی از دیوار بالا رفت. این پرتاب‌کننده‌ی طناب قابلیت‌های دیگری مثل زیپ‌لاین را دارد که با استفاده از آن می‌توان از بالای یک ساختمان به بالای ساختمان دیگر حرکت کرد.

ac syndicate2

Eagle Vision در این بازی کمی بهتر از قبل به نظر می‌رسد و کمک بیشتری به شما خواهد کرد. با یافتن موقعیت دشمنان می‌توان استراتژی بهتری برای حمله به آن‌ها در نظر گرفت. می‌توانید با پرتاب چاقو به سمت آن‌ها بدون هیچ سر و صدایی آن‌ها را از پا درآورده و با مخفی کاری پیش بروید. حتی می‌توانید از محیط بر علیه آن‌ها استفاده کنید. مثلا می‌توانید دشمنی را که زیر یک شی آویزان ایستاده است را به راحتی و با پاره کردن طناب نگهدارنده‌ی آن شی از میان بردارید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد در بعضی از صحنه‌ها کمتر نزدیک دشمنان شوید و محیط‌های شلوغ‌تر را کمی خلوت‌تر کرده و سپس به قلب دشمن بزنید.

به نظر می‌رسد هر دو شخصیت اصلی بازی قابلیت استفاده از چاقوهای خود را داشته باشند و در بعضی از فنون مبارزه شبیه به هم باشند.

در طرف مقابل ما شخصیت ایوی را داریم که خصوصیات خاص خود را دارد و در قسمت‌هایی از بازی کنترل او را در دست خواهید گرفت. او در مخفی کاری استاد است و نقشه‌های خود را با دقت بسیار زیادی طرح می‌کند. اگر جیکوب از پنجه بوکس و شمشیر مخصوص خود در مبارزه‌ها استفاده می‌کند، ایوی از سلاحی به نام Cane-Sword بهره می‌برد که شبیه به یک عصا طراحی شده است. گرچه این سلاح را در دستان جیکوب نیز دیده‌ایم، اما در تریلر معرفی شخصیت ایوی تاکید زیادی روی استفاده‌ی او از این سلاح شده بود به نظر می‌رسد هر دو شخصیت اصلی بازی قابلیت استفاده از چاقوهای خود را داشته باشند و در بعضی از فنون مبارزه شبیه به هم باشند. در مبارزه‌ها ما جیکوب را دیدیم که مهارت بسیار بالایی در کتک زدن دشمنان بدون استفاده از سلاح را داشت و به نظر می‌رسد انتخاب‌های بیشتری برای چگونگی مبارزه با دشمنان داشته باشید. حتی سلاح گرم نیز در اختیار دارید و در هر زمان به راحتی می‌توانید به سمت دشمنان شلیک کنید و به خود زحمت ندهید. دشمنان هم با توجه به اندازه‌ی خود مهارت‌های مختلفی دارند. بعضی از آن‌ها بزرگ و قدرتمند به نظر می‌رسند و بعضی سرعت عمل بیشتری در مبارزه در مقابل شما خواهند داشت.

ac syndicate3

بازی قبلی این سری یعنی Unity با وجود گرافیک هنری بسیار زیبای خود، نقدها و عکس‌العمل‌های منفی‌ای را از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کرد. متاسفانه این بازی در زمان عرضه و تا چندماه پس از انتشار آن، از باگ‌های فراوان، مشکلات بخش آنلاین، افت فریم و هرگونه مشکلات تکنیکی که فکرش را می‌کنید رنج می‌برد. خوشبختانه استودیوی کبک این وعده را داده که مشکلات نسخه‌ی قبلی را در Syndicate نخواهیم دید و اتفاقات نسخه‌ی قبلی و واکنش مخاطب‌ها موجب شده تا با دقت بسیار زیادی مراحل ساخت بازی را پشت سر بگذارند تا در نهایت محصولی کم نقص را روانه‌ی بازار کنند. براساس صحبت‌‌های مارک-الکسیس کوت، کارگردان Assassin’s Creed: Syndicate، سازندگان می‌خواهند که این سری بازی را به ریشه‌های آن بازگردانند و تماما بر روی ارائه بهترین تجربه‌ ممکن در بخش تک‌نفره تمرکز کنند. پس شاهد هیچ‌گونه بخش چند نفره و Co-op در بازی نخواهیم بود. به نظر می‌رسد یوبی‌سافت از روندی که سری داشته راضی نبوده و این موضوع با اقدامات استودیوی کبک کاملا مشخص است. آن‌ها مدام از اشتباهات گذشته و رفع مشکلات سخن می‌گویند. آن‌ها می‌دانند از ریشه‌ها فاصله گرفته‌اند و تمام تمرکز خود را بر روی بخش داستانی بازی گذاشته‌اند. تمامی فعالیت‌ها در Assassin’s Creed: Syndicate، رویداد‌های بخش داستانی ، ماموریت‌های فرعی براساس بازخورد‌ها تا حدودی کوچک‌تر طراحی شده‌اند  تا دچار سرنوشت شوم نسخه‌ی قبلی نشود.

ac syndicate5

براساس اطلاعات منتشر شده، Assassin’s Creed: Syndicate در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۱۵ (۱ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و با کمی تاخیر در اواخر پاییز برای کاربران رایانه‌های شخصی ویندوزی هم در دسترس قرار خواهد گرفت.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده