نویسنده: فرشید معتمد
// دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰

دموی دیدنی آپارتمان ساخته شده با موتور آنریل انجین ۴

امروزه می‌توان سطح جزییات متحیر کننده‌ای را با رایانه‌ها طراحی و رندر کرد و نسبت پیشرفتِ آنها در طول ۱۰ سال گذشته هم بسیار سریع بوده است. برای دیدن یکی از این کارهای دیدنی که با موتور آنریل انجین ۴ ساخته شده  با زومجی همراه باشید.

این دمو که توسط CryZENx برای Unreal Engine 4 منتشر شده، بر اساس محیطِ یک آپارتمان مجلل ساخته شده است. با استفاده از کارت گرافیکِ GTX 980 Ti توانستیم با نرخ فریم باور نکردنیِ ۱۰۰ فریم بر ثانیه این دمو را اجرا کنیم.

در اینجا منتخبی از تصاویر گرفته شده را می‌بینید. همان‌گونه که در اولین تصویر در پایین مشاهده می‌کنید، جزییات خارق العاده هستند. طراحی تختخواب به صورتِ مرتب نشده، حس باور پذیری بیشتری را القا می‌کند.

Unreal 4- Demo Apartment

آتش در تصویر زیر در عین طبیعی به نظر رسیدن دارای جزییات زیادی است. بسیاری از بازی‌ها گرایش دارند که آتش را در حالت ضعیفی به صورت دو بعدی و مسطح بازسازی کنند، چیزی که در شبیه سازیِ این دمو اینجا طراوت بیشتری دارد. کاناپه هم با جزییاتِ بالایی بافت‌گذاری و رندر شده است تا تخیل طراح آن را به خوبی منتقل کند.

Unreal 4- Demo  2 Apartment

آخرین عکس را در پایین می‌بینید. این دمو حدودِ ۴ دقیقه بود و مدتی بیش از آن هم زمان نیاز است تا تمام ابعاد آن را پوشش دهیم. قاب تصویریِ زیر در حقیقت یک تلویزیون با عکس‌های متحرک است.

Unreal 4 -  3 Demo  2 Apartment

جزییات دمو خیره کننده است و می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. حجمِ فایل حدود ۵۸۳ مگابایت است. جنبه‌ی جالب توجهِ دیگر این دمو می‌تواند تصور بازی‌هایی با این سطح از جزییات باشد، هر چند که با در نظر گرفتن زمان و هزینه‌ی مورد نیاز، وقوع این امر در آینده‌ی نزدیک قابل پیش بینی نخواهد بود. اما هر زمان که این موضوع سرانجام به واقعیت تبدیل شود، انتظارِ گرافیک بصریِ خارق العاده‌ای را داشته باشید که آینده‌ای هیجان انگیز را نوید می‌دهد. تصور کنید که بازی فیفا چنین کیفیت بصری را داشته باشد، فوتبالیست‌‌ها آنقدر واقعی به نظر خواهند رسید که تشخیصِ واقعیت از نمونه‌ی بازسازی شده‌ی آنها در بازی دشوار خواهد بود.

منبع: eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده