نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵

تمام چیزهایی‌ که باید در مورد بخش درفت FIFA 16 بدانید

طرفداران بازی FIFA، امسال دلیل دیگری هم برای خوشحالی‌ دارند. این دلیل، معرفی‌ بخش درفت در قسمت آلتیمت تیم فیفا در جریان نمایشگاه گیمزکام است. با زومجی همراه باشید تا باهم نگاهی‌ به این بخش کاملا جدید در سری بازی‌های FIFA داشته باشیم.

بخش آلتیمیت تیم که با بازی FIFA 09 معرفی‌ شد، ابتدا بخش جانبی و بسیار کوچکی از بازی FIFA بود، اما اکنون این بخش تبدیل به یکی‌ از نقاط قوت این سری شده است. در سال‌های اخیر بسیاری از طرفداران این سری، نسخه سالیانه بازی را فقط به دلیل تجربه قسمت آلتیمیت تیم خریداری می‌کنند.

FIFA16_XboxOne_PS4_Gamescom_PSG_LR_WM-Copy

الکترونیک آرتز می‌خواهد با سری FIFA میراثی در بین بازی‌های ویدیویی ورزشی از خود بجا بگذارد

هفته گذشته وب‌سایت وی‌جی‌ ۲۴۷ مصاحبه‌ای با نمایندگان الکترونیک آرتز در مورد بخش درفت آلتیمیت تیم و دیگر نوآوری‌های این نسخه از فیفا انجام داد. اینطور که به نظر می‌رسد، قرار داشتن در مکان اول بین بازی‌های ورزشی برای سازندگان بازی کافی‌ نیست. آنها می‌خواهند تا با ایجاد نوآوری‌ها و کامل کردن ایرادات نسخه‌های قبلی‌  میراثی در بین بازی‌های ویدیویی ورزشی از خود بجا بگذارند.

FIFA 16 غیر از امکان بازی با تیم فوتبال بانوان، نوآوری‌های بسیار بیشتری در خود جای داده است. ادم شیخ، کارگردان خلاق بخش آلتیمیت تیم که ۷ سال است این سمت را بر عهده دارد درباره بخش درفت گفت:

در اصل، بخش درفت آلتیمیت تیم یک بخش کوتاه یک ساعته است که شما می‌توانید سریع وارد آن‌ بشوید و سریع آن‌ را به اتمام برسانید. شما با انتخاب بازیکنانی از لیستی که به صورت تصادفی برای شما ایجاد شده تیمی تشکیل می‌دهید و وارد یک تورنمنت حذفی ۴ تیمی می‌شوید. با بردن این تورنمنت، شما به عنوان جایزه سکه، امتیاز فیفا یا ژتون بخش درفت دریافت می‌کنید (که می‌توانید در صورت باختن از آنها استفاده کنید و به بازی برگردید).

این مفهوم به قدری ساده است که فقط کافی‌ است تریلر رسمی‌ بخش درفت آلتیمیت تیم FIFA 16 را با حضور گری نویل و جیمی کراگر تماشا کنید تا تمام آن‌ چیزی را که باید در باره این بخش بدانید متوجه شوید.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

ادم شیخ در ادامه از عبارت «چکیده آلتیمیت تیم» برای توضیح بخش درفت استفاده کرد. این توضیح کاملا این مساله را تایید می‎کند که این بخش یک بخش ساده از آلتیمیت تیم با حذف برخی‌ از ویژگی‌های کلیدی آن‌ نخواهد بود. بلکه شما با تجربه بخش درفت، یک تجربه کامل از آلتیمیت تیم را خواهید داشت.

شیخ افزود:

یکی‌ از دلایل اصلی‌ وجود بخش درفت این است که ما یک بخش جذاب با تفاوت‌های اساسی‌ برای بازیکنان با تجربه این سری ایجاد کنیم. بخشی با ریسک بسیار بالا و جوایز ارزنده. و ما توانستیم چکیده‌ای هیجان انگیز از بخش آلتیمیت تیم را پیاده‌سازی کنیم. در یک بعد از ظهر، شما می‌توانید یک تیم فوق‌العاده بسازید و در یک تورنمتنت سخت شرکت کنید و در پایان جوایز بسیار خوبی‌ به دست بیاورید.

FUT16_PackItems_Asset_higher-resolution-1152x648 طراحی جدید کارت‌های آلتیمیت تیم در FIFA 16

همچنین در این بخش تمامی‌ نوآوری‌هایی را که در آلتیمیت تیم FIFA 16 وجود دارد می‌توانید تجربه کنید. مانند پخش تلویزیونی و ۹ بازیکن افسانه‌ای جدید که در میان آنها بازیکنانی مانند جرج بست و رایان گیگز دیده می‌شوند. همچنین در این بخش، بازیکنان هفته نیز گنجانده شده‌اند. به این صورت که شما توانایی انتخاب از بین بازیکنان روی فرم را هم خواهید داشت. گزارشگری این بخش نیز به طرز بسیار جالبی‌ گاهی‌ اوقات آمار فصل شما را برای شما بازگو می‌کند.

با این حال و تمامی‌ این نوآوری‌ها، هسته اصلی‌ آلتیمیت تیم دچار تغییر نشده است. شیخ در توضیح این مورد گفت:

برای ما همیشه این مساله که تمام محتوای بازی به صورت رایگان در دسترس بازیکنان باشد از اهمیت بسیار بالایی‌ برخوردار بوده. تمام مواردی که شما در بازی می‌توانید با خرج کردن پول واقعی‌ به دست بیاورید به صورت رایگان هم می‌توانید آنها را به دست آورید. برای ما تمرکز بر روی این نکته که بازیی بسازیم که بازیکنان دوست داشته باشند بازی کنند بسیار حیاتی است.

همچنین با استفاده از بازخورد طرفداران، تغییراتی اساسی در منو‌ها و نحوه جستجوی بازیکن  انجام شده که رابط کاربری بازی را هرچه بیشتر کاربرپسند کرده است. به طور مثال شما در FIFA 16 می‌توانید بازیکنان روی فرم را جستجو کنید و حتی می‌توانید برای سهولت در پیدا کردن بازیکنان مختلف آنها را برچسب گذاری کنید.

با این تفاسیر، آلتیمیت تیم به مرحله‌ای رسیده است که می‌توان در آینده نزدیک آن‌ را به صورت یک بازی مجزا و رایگان منتشر کرد. هنگامی که این سوال از شیخ پرسیده شد وی در پاسخ گفت:

در حال حاضر اپلیکیشن موبایل آلتیمیت تیم ما اجازه انتقال داده را به کاربران نمی‌دهد اما من در جایگاهی نیستم که بتوانم به شما در مورد این سوال جوابی‌ بدهم، شما باید از افراد بالاتر از من در این مورد سوال بپرسید.

شما می‌توانید بهترین بازیکن تیم خود را با تمرینات اختصاصی تبدیل به یک فوق ستاره بکنید

اما آلتیمیت تیم تنها بخشی از بازی نیست که دچار تغییراتی اساسی‌ شده است. امکانات جدیدی به بخش کریر بازی نیز اضافه شده است. پیش از آغاز فصل شما می‌توانید در یکی‌ از سه تورنمنتی که در اروپا، آمریکا و آسیا برگزار می‌شود شرکت کنید. همچنین مربیان تیم می‌توانند برنامه تمرینی به بازیکنان اصلی‌ پیشنهاد دهند. به طور مثال شما می‌توانید بهترین بازیکن تیم خود را با تمرینات اختصاصی تبدیل به یک فوق ستاره بکنید یا تمرکز خود را بر روی بازیکنان جوان بگذارید و از آنها ستاره بسازید. اما شما نمی‌توانید پست بازیکنی مثل جان تری را به مهاجم نوک تغییر دهید. با سخت‌تر کردن درجه سختی بازی نیز می‌توانید چالش‌های جدیدی برای خود ایجاد کنید.

FIFA16_XboxOne_PS4_Gamescom_RMvATL_LR_WM-Copy

علاوه بر تمام مورد ذکر شده در بالا، ۹ استادیوم جدید نیز در بازی گنجانده شده است. این استادیوم‌ها عبارتند از: ویکاراج رود، کرا رود، سنچری‌لینک فیلد، استاد ولودروم، استادیوم عبدالله شاه، ال‌مانیومنتال و فرتون پارک. سرودهای رسمی‌ بیشتری نیز به بازی اضافه شده است. همچنین خوشجالی‌های جدیدی مانند خوشحالی‌ کردن با بازیکنان روی نیمکت ذخیره و یا بوسه زدن بر لنز دوربین نیز در بازی گنجانده شده است.

یکی‌ دیگر از نکات قابل ذکر بازی قطعا طرفداران فوتبال آلمان را خوشحال خواهد کرد. الکترونیک آرتز حق استفاده از لوگوها و اسکوربورد تلویزیونی بوندسلیگا را خریداری کرده و شما می‌توانید در هنگام بازی‌ کردن با تیم‌های آلمانی، نزدیک‌ترین تجربه به واقعیت را داشت باشید. (این کار پارسال برای پرمیر لیگ انگلستان انجام شده بود).

زمان زیادی تا انتشار بازی FIFA 16 باقی‌ نمانده است. این بازی در تاریخ ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵ (۳۱ شهریور) برای پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس360 و رایانه‌های شخصی‌ منتشر می‌شود. چندی پیش نیز الکترونیک آرتز با ارسال ایمیل‌هایی برای برخی‌ از کاربران به آنها گفت که می‌توانند از تاریخ ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) نسخه آزمایشی بازی را تجربه کنند. همچنین شما می‌توانید با مطالعه مقاله‌ مهم‌ترین تغییرات FIFA 16 تعدادی از تغییرات اساسی‌ بازی را بخوانید.

نظر شما چیست؟ آیا شما هم مانند تیم زومجی نمی‌توانید تا انتشار این نسخه از FIFA صبر کنید؟

منبع: VG247