نویسنده: مرتضی تقوی
// شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۵

بازیگر نقش سوپرمن: تنها کسی که می تواند سوپرمن را شکست دهد خودِ سوپرمن است

به نظر می‌رسد تمام آن چیزی که درباره‌ی فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice گفته می‌شود و بتمن باید سوپر من را از بین ببرد، چندان هم به واقعیت نزدیک نباشد. با صحبت‌های جالب هنری کویل، بازیگر نقش سوپرمن، با زومجی همراه باشید.

با انتشار تریلر فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice حرف‌ها و نتیجه گیری‌های زیادی پیرامون داستان فیلم و اینکه بتمن باید سوپرمن را شکست دهد گفته شد. اما آنگونه که هنری کویل، بازیگر نقش سوپرمن می‌گوید، گویا تمام ماجرا اینگونه نیست و تنها اینطور «به نظر می‌رسد». کویل که در جدیدترین حضور سینمایی سوپرمن نقش او را بازی می‌کند، اخیرا در مورد ضعف‌های درونی شخصیت سوپرمن در فیلم Man of Steel حرف‌های جالبی زده است. بر اساس گفته‌های این بازیگر، شخصیت، اخلاقیات و کشمکش‌های درونیِ سوپرمن، او را به بدترین دشمن خودش تبدیل می‌کند.

کویل در مصاحبه با گاردین می‌گوید:

مردم فکر می‌کنند که کریپتونایت {در دنیای ابر‌قهرمانان گریپتونایت یک ماده‌ی بیگانه است که می‌تواند قدرت سوپرمن را از وی بگیرد} می‌تواند او را شکست دهد. نه اینطور نیست. تنها چیزی که واقعا می‌تواند سوپرمن را شکست دهد خودِ سوپرمن است؛ درگیری‌های ذهنی او با خودش، انتخاب‌های اخلاقی‌ای که انجام می‌دهد. وقتی شما چنین ایده‌ای را برای شروع دارید، روایت داستان می‌تواند واقعا عمیق و پر‌معنا باشد.

با این توضیحات، بتمن و لِکس لوتر (جِسی آیزنبِرگ در نقش لِکس لوتِر) را تصور کنید. آن شنل پوش بیگانه که در آسمان به پرواز در می آید (سوپرمن) تنها قدرتمند "به نظر می‌رسد" نه اینکه واقعا باشد.

پیش از این خود من شخصا شاید به شخصیت سوپرمن اصلا علاقه‌ای نداشتم و برای من بیشتر کودکانه به نظر می‌رسید، اما این شخصیت پردازی‌ای که در فیلم Batman V. Superman: Dawn of Justice برای او انجام شده است، من را بیشتر به این شخصیت علاقه‌مند کرده است. سوپرمنی که ورای عضله و قهرمان بازی‌اش، بُعدی درونی هم دارد که او را از آن شخصیت ساده و عوام فهم جدا کرده است. این درگیری‌های ذهنی وی با خود و اصول اخلاقیش و این جنگ درونی که با آشفته بازار بیرونی ادغام می‌شود، قطعا این ساخته‌ی زَک اِسنایدِر را برای دیدن و البته تأمل کردن بسیار جذاب‌تر می‌کند.

نظر شما درباره‌ی تحلیل کویل از شخصیت سوپرمن چیست؟ آیا جنگ درون او به مرگش می‌انجامد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع: ComicBook


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده