// دوشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۷

هیدکی کامیا در بازی Scalebound ابتدا قصد داشت بجای اژدها از دایناسورها استفاده کند

هیدکی کامیا کارگردان و خالق بازی Scalebound اخیرا طی مصاحبه‌ای اعلام کرد از همان ابتدای تاسیس استودیوی پلاتینوم گیمز ایده‌ی ساخت این بازی به وجود آمده بود اما کمی متفاوت‌تر از چیزی که در حال حاضر مشاهده می‌کنید. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

تصویر و مفهوم کلی بازی که در نبردهای عظیم و با مقیاس بزرگ خلاصه می‌شد برای چندین سال در ذهن اعضای تیم سازنده نقش بسته بود اما با این تفاوت که ابتدا قرار بود دایناسورهای عظیم الجثه به مقابله با یکدیگر بپردازند نه اژدهایان بزرگی که ما اکنون در بازی می‌بینیم. کامیا در این باره توضیح داد که:

بعد از اینکه من کمپانی کپ‌کام را ترک کرده و به همراه دیگر همکارانم استودیوی پلاتینوم گیمز را تاسیس کردیم، ایده‌ی اصلی ساخت بازی Scalebound در حقیقت جزو اولین برنامه‌هایی بود که با دیگر اعضا راجع به آن به بحث و گفتگو پرداختیم. ایده‌ی دیگر نیز ساخت بازی Bayonetta بود به همراه چند بازی دیگر. به چندین و چند دلیل مختلف ما تصمیم گرفتیم تا کارمان را با ساخت بازی Bayonetta شروع کنیم با این حال در آن بازه‌ی زمانی قرار بود برای Scalebound از دایناسورها استفاده کنیم نه اژدها.

او در ادامه افزود:

در هر حال مضمون مشترک هر دوی ایده‌ها این بود که بتوانیم این دو موجود عظیم الجثه را به جان یک دیگر بیندازیم و از طرفی نیز نمی‌خواستیم شما به عنوان بازیکن تنها نقش تماشاچی این نبرد را داشته باشید بلکه به کمک اژدها یا دایناسور خود رفته و در مبارزه شرکت کنید.

همانطور که خواندید مفهوم کلی بازی با وجود جایگزینی اژدهایان بجای دایناسورها عوض نشده است اما با این حال کامیا توضیح داد که تیم سازنده برای بوجود آوردن چنین دنیای منحصر به فردی نیاز به زمان بیشتری داشت. اعضای تیم با شروع کار ساخت بازی Bayonetta به طور موقت ایده‌ی ساخت بازی Scalebound را کنار گذاشتند. پس از موفقیت بی نظیر جادوگر جذاب و سیاه پوش، اعضای استودیو دوباره شروع به ایده پردازی برای ساخت دنیای Scalebound کردند اما این بار موجودات اصلی بازی تغییر جایگزین شدند. کامیا در ادامه گفت:

در آن بازه‌ی زمانی ما موفق شدیم تا یک نمونه‌ی اولیه از بازی را بوجود آوریم و وقتی که ما کار ساخت این نمونه‌ی اولیه را شروع کردیم من تصمیم گرفتم تا موضوع اصلی بازی را از دایناسورها به اژدهایان تغییر بدهم.

Scalebound

بنا بر این کامیا و تیمش کار ساخت نمونه‌ی اولیه بازی را به همراه اژدهایان به پایان رساندند اما پروژه‌ی اصلی هیچگاه شروع نشد چرا که استودیوی پلاتینوم گیمز نتوانست هیچکدام از ناشرین بزرگ را آنگونه که باید جذب خود کند.

پس دوباره کار ساخت بازی را کنار گذاشتیم.

با دوباره متوقف شدن پروژه‌ی ساخت بازی Scalebound ، تیم سازنده تصمیم گرفت تا تمرکز اصلی خود را بر روی ساخت بازی The Wonderful 101 برای کنسول Wii U متمرکز کند. بعد از عرضه‌ی آن بازی اعضای تیم گرفتند تا نمونه‌ی اولیه جدید و بهتری از بازی Scalebound را سرهم کرده و به کمپانی مایکروسافت نشان دهند. کامیا در این باره گفت:

خوشبختانه مایکروسافت بسیار نسبت به بازی علاقه‌مند بود و قصد داشت بیشتر راجع به آن بداند.

این بازی قرار است در تاریخی نامعلوم طی سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه شود. در نمایشگاه گیمزکام امسال ما توانستیم برای اولین بار ویدئویی از گیم‌پلی بازی را مشاهده کنیم.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده