نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵

مدیر اجرایی ایکس‌باکس‌وان: ما کارهایی را انجام می دهیم که بر روی پلی‌استیشن‌ 4 قابل انجام نیست

به تازگی کودو سونودا، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای صحبت‌های جالبی به زبان آورده است و از قابلیت‌ها و توانایی‌هایی صحبت کرده است که به عقیده‌ی او باعث می‌شود تا ایکس‌باکس‌وان دست بالا را نسبت به رقیب ژاپنی‌اش داشته باشد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

کودو سونودا، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، به تازگی در مصاحبه‌ای در مورد ویژگی‌های ایکس‌باکس‌وان صحبت کرده است و اینکه چگونه ویژگی‌هایی مانند قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس‌ 360 بر روی وان و قابلیت بازی کردن پلتفرم‌های ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی با یکدیگر سبب می‌شود تا این کنسول دست بالا را نسبت به رقیب ژاپنی خود یعنی پلی‌استیشن‌ 4 داشته باشد. بر اساس گفته‌های مدیر اجرایی ایکس‌باکس، این کنسول نسل هشتمی «پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بسیار بیشتری» نسبت به پلی‌استیشن‌ 4 و سایر کنسول‌های رقیب دارد.

سونودا در مصاحبه با GameIndustry International در این مورد می‌گوید:kudo_tsunoda-jpg

برای مدت‌ها بود که ما شاهد پی‌سی گیمر‌ها و کنسول گیمر‌هایی بودیم که نمی‌توانستند با یکدیگر بازی کنند. به همین دلیل است که قابلیت بازی کردن بین این پلتفرم‌ها هنوز هم ایده‌ی قدرتمندی محسوب می‌شود. شما باید بتوانید چیزی را که دوست دارید بازی کنید و {این هم مهم است که بتوانید} با هم بازی کنید، بدون در نظر گرفتن این مساله که بر روی چه دستگاهی مشغول بازی هستید. این موضوع به مرتبط کردن افراد به یکدیگر مربوط می‌شود.

وی اضافه می‌کند:

این مورد واقعا یک ویژگی خاص است که ما برای کاربرانمان فراهم می‌کنیم. شما شاید همچنان کاربر پلتفرم خود بمانید ولی با این تکنولوژی هم کارهای بسیاری زیادی می‌توانید انجام دهید. ما پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بسیار بیشتری {نسبت به سایر کنسول های رقیبمان} داریم. ما کار‌هایی انجام می‌دهیم که روی کنسول‌های دیگر قابل اجرا نیست.

Xbox_360_E_and_Xbox_One_-_E3_2013سونودا در ادامه‌ی صحبت‌هایش به این نکته اشاره می‌کند که «فراهم آوردن این امکان برای گیمر‌ها که هرجا که خواستند و بر روی هروسیله‌ای
که انتخاب کردند بتوانند بازی کنند و همچنین آسان‌سازی این کار»، جزو اهداف بلند مدت مایکروسافت برای ایکس‌باکس است.

سونادا همچنین با اشاره به قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس‌360 بر روی وان از خوشحالی خود برای فرآهم آوردن ویژگی‌ای که تقاضای کاربران بود می‌گوید:

این ویژگی چیزی نیست که ما تصور کنیم گیمر‌ها «شاید» آن را می‌خواستند. بلکه ما می‌دانستیم دنبال چه چیزی باید برویم و تقاضا‌های کاربران را هم دریافت کرده بودیم. در خواست فرآهم آوردن این قابلیت در صدر تقاضا‌های کاربران ایکس‌باکس‌وان از ما بود.

اما شرکت ژاپنی سونی اخیرا گفته است که برنامه‌ای برای اجرای این قابلیت بر روی کنسول پلی‌استیشن‌4 خود ندارد.

سونودا: ما از تمام پلتفرم‌های دیگر عناوین انحصاری بیشتری داریم

سونودا ادامه می‌دهد که کنسول ایکس‌باکس‌وان نه تنها ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که در پلتفرم‌های رقیب وجود ندارد، بلکه از هرکدام از رقبا عناوین انحصاری بیشتری را به خود دیده است:

ما از تمام پلتفرم‌های دیگر عناوین انحصاری بیشتری داریم.

اگر بخواهیم به برخی از بزرگترین عناوین انحصاری کنسول ایکس‌باکس‌وان اشاره کنیم می‌توانیم از این بازی‌ها نام ببریم: Halo 5: Guardians، Gears of War: Ultimate Edition، Rise of the Tomb Raider، Fable Legends و Forza Motorsport 6. از برخی نام‌های سال بعد این کنسول هم می‌توانیم به این عناوین اشاره کنیم: Quantum Break، Sea of Thieves، Recore و Inside.

maxresdefault

این درحالی است که شرکت سونی تایید کرده است که امسال عناوین انحصاری کنسولش کمتر بوده است.

نظر شما درباره‌ی اظهارات سونودا چیست؟ آیا با نظر او که کنسول ایکس‌باکس‌وان دست بالا را بین رقبا دارد موافقید؟ دورنمای کنسول مایکروسافت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده