// پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

معرفی بازی ایرانی هشت‌ خوان: اساطیر ایرانی در کارت‌ها

هشت‌ خوان یکی دیگر از بازی‌های شرکت‌کننده در پنجمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران است که توسط استودیوی آوید، در سبک کارتی تولید شده است. در ادامه با زومجی برای معرفی بازی «هشت خوان» همراه باشید.

در بازی هشت‌ خوان وظیفه‌ی بازیکنان از بین بردن  قهرمان و کارت‌های حریف برای پیروزی در رقابت‌ است. بازی در مجموع شامل چهار قهرمان (خوان) می‌شود که به مرور با انجام ماجراجویی و درنتیجه شکست خوان مورد نظر، کارت‌های وی آزاد می‌شوند. این چهار خوان هر یک در کنار کارت‌های اصلی، تعداد کارت‌هایی را نیز به صورت انحصاری در اختیار بازیکنان می‌گذارند. مانند سایر بازی‌های کارتی به ویژه Hearthstone ساخته‌ی شرکت بلیزارد، این بازی نیز به صورت نوبتی میان ۲ نفر انجام می‌شود.

به گفته‌ی توسعه‌دهندگان «هشت خوان» در مجموع دارای ۱۶۰ کارت متفاوت است. طبق وعده‌ی استودیوی سازنده به مرور و به همراه بروزرسانی‌های جدید، قهرمان یا همان خوان‌های جدیدی به بازی افزوده خواهند شد. موسیقی متن بازی نیز با تِم ایرانی تولید‌ شده است. هرچند هنوز صداگذاری‌های خاصی برای خوان‌ها قرار داده نشده اما آهنگ‌های پخش شده در هنگام پیروزی یا زمانی که سلامت خوان به زیر عدد ۵ می‌رسد به خوبی قادر به ایجاد هیجان در بازیکنان هستند.

بازی هشت خوان تنها به بخش آفلاین محدود نمی‌شود. شما با ورود به «کارزار»‌قادر به رقابت با سایر بازیکنان آنلاین هستید. بازی به صورت تصادفی افرادی را برای رقابت با شما انتخاب می‌کند. البته هنوز خوان‌های بازی تنها به چهار نوع شکارچی ، جادوگر، کاهن و جنگجو  خلاصه می‌شوند. بازی دارای قابلیت خرید‌های درون برنامه‌ای نیز است با خرید الماس یا برنده شدن آن بعد از پیروزی هر مسابقه، شما می‌توانید به راحتی کارت‌های جدیدی را خریداری و آزاد کنید.

طراحی کارت‌ها و خوان‌های بازی نیز بسیار زیبا انجام شده است. شما در این بازی نیز قادر به دسته‌بندی کارت‌ها با توجه به سلیقه و استراتژی خود هستید. به این ترتیب با ورود به بخش دسته‌بندی کارت‌ها قبل از ورود به رقابت می‌توانید ۳۰ کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر یک از کارت‌ها در رقابت به صورت تصادفی در شروع نوبت شما، به شما داده خواهد شد. سیستم رتبه‌بندی و سطح گنجانده شده در بازی نیز به شما کمک می‌کند تا در کنار افزایش سطح و آزاد کردن کارت‌های جدید، با سایر بازیکنان نیز در زمینه رتبه رقابت کنید.

سبک بازی و آموزش‌های کارآمد «هشت‌ خوان» هم برای افرادی که در گذشته بازی‌های کارتی را تجربه‌ کرده‌اند و هم برای افرادی که هنوز با این سبک آشنا نیستند، مناسب است. هرچند هنوز این بازی باید توسط سازندگان از جهات مختلفی بروزرسانی شود تا در کنار تنوع در خوان‌ها، جلوه‌های بصری بهتری را در رابطه با شخصیت‌ها نیز شاهد باشیم.

این بازی اکنون از طریق فروشگاه آنلاین بازار در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته‌ است. همانطور که در بالا اشاره شد توسعه‌دهندگان به مرور بازی را با بروزرسانی‌های خود ارتقاء می‌دهند. از هم اکنون نیز برخی از قهرمانان آینده در پوسترهای منتشر شده از «هشت خوان» به چشم می‌خورد.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده