نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵

هر آن چه درباره فیلم سینمایی وارکرافت می‌دانیم

فیلم سینمایی وارکرافت که تقریبا یک سال تا زمان اکرانش باقی‌مانده است، از سال ۲۰۰۶ میلادی در حال ساخت بوده است. در این مقاله ما سعی‌ کردیم که تمام چیزهایی‌ را که تا به این جا از فیلم می‌دانیم باهم بررسی‌ کنیم. با زومجی همراه باشید.

فیلم سینمایی وارکرافت در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۱۶ (۲۱ خرداد ۱۳۹۵) اکران می‌شود و طرفداران بازی Warcraft برای دیدن این فیلم لحظه شماری می‌کنند. آنها می‌خواهند برای اولین بار ازراث را روی پرده بزرگ سینما ببینند. به دلیل اینکه پروسه تولید فیلم از سال ۲۰۰۶ آغاز شده است (تقریبا ۹ سال پیش) اطلاعات نسبتا جامعی در مورد اینکه چه انتظاراتی می‌توان از فیلم داشت در دسترس است.  با ما همراه باشید تا باهم نگاهی‌ بر تمام اطلاعاتی که تا به این جا از فیلم سینمایی وارکرافت منتشر شده، بیندازیم.

داستان

ایده‌های جونز با بلیزارد همخوانی بیشتری دارد و ما فقط می‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم آیا وی می‌تواند تصویر بی‌طرفانه‌ای از هر دو نژاد برای طرفداران ترسیم کند یا خیر

اطلاعات زیادی از داستان فیلم در دسترس نیست اما چیزی که درمورد داستان فیلم وارکرافت می‌دانیم این است که تمرکز داستان فیلم، بر روی آغاز جنگ بین انسان‌ها و اورک‌ها است. دانکن جونز، کارگردان فیلم، تمام تلاش خود را کرده است که هر دو طرف قضیه را برای تماشاگران بازگو کند تا آنها بتوانند طرف هرکدام از نژادها را که دوست دارند و فکر می‌کنند که حق با آنها است، بگیرند. این تصمیم، تصمیم بسیار درستی‌ به نظر می‌رسد زیرا اگر شما تجربه بازی را داشته باشید، فرقی‌ نمی‌کند که کدام نژاد را انتخاب می‌کنید، در هر صورت، شما احساس می‌کنید که قهرمان بازی هستید.

سم ریمی، که قبل از دانکن جونز قرار بود سکان هدایت فیلم را بر عهده بگیرد، دوست داشت که تصویر شروری از اورکها نشان بدهد. این تصمیم وی با مخالفت بلیزارد روبرو شد و همین دلیلی‌ شد که ریمی پروژه را ترک کند. از طرف دیگر، ایده‌های جونز با بلیزارد همخوانی بیشتری دارد و ما فقط می‌توانیم منتظر بمانیم تا ببینیم آیا وی می‌تواند تصویر بی‌طرفانه‌ای از هر دو نژاد برای طرفداران ترسیم کند یا خیر.

منابع الهام فیلم

جونز گفته است که برای ساخت فیلم، از منابع بسیاری الهام گرفته است.

با اینکه هدف فیلم گرفتن درجه سنی PG-13 است، جونز اعلام کرده که وارکرافت المان‌های بسیاری از فیلم گلادیاتور را در خود دارد. اگر شما نگران هستید که با گرفتن درجه سنی PG-13، جونز در به تصویر کشیدن جنگ‌ها به مشکل بر می‌خورد، به خود نگرانی راه ندهید. زیرا فیلمی مانند شوالیه سیاه ساخته کریستوفر نولان نیز چنین درجه سنی‌ای داشت اما با استفاده از تکنیک‌های دیگر به غیر از نشان دادن خشونت، ترس و خشونت را به بینندگان القا کرد.

فیلم وارکرافت، تلفیقی از سریال بازی تاج و تخت و فیلم سینمایی آواتار خواهد بود

جونز درباره پیچیدگی‌ فیلم نیز گفت که فیلم وارکرافت، تلفیقی از سریال بازی تاج و تخت و فیلم سینمایی آواتار خواهد بود. این تصمیم جونز، بسیار تصمیم جالبی‌ است. زیرا از یک طرف بازی تاج و تخت بنا به گفته بسیاری یکی‌ از پیچیده‌ترین محصولات دنیای سرگرمی است و از طرف دیگر داستان آواتار، بسیار سرراست و بدون پیچیدگی‌ است. چیزی که می‌شود از صحبت‌های جونز برداشت کرد این است که در مقاطعی فیلم وارکرافت پیچیدگی‌های خاص خودش را خواهد داشت اما این پیچیدگی‌ها به قدری نیستند که طرفداران از درک آنها عاجز بمانند.

همچنین جونز در ادامه توضیح درباره فیلم، از حضور چند شخصیت زن قدرتمند خبر داد. این شخصیت‌ها، نقش بسیار مهم و پررنگی در فیلم وارکرافت خواهند داشت.

موسیقی

آهنگسازی فیلم بر عهده اهنگساز معروف ایرنی‌الاصل هالیوود، رامین جوادی است. وی وظیفه ساخت موسیقی برای بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را بر عهده داشته است. شاید از بهترین کارهای او بتوان به موسیقی‌ سریال‌های بازی تاج و تخت، فرار از زندان و فیلم‌های مرد آهنی و حاشیه اقیانوس آرام اشاره کرد. تمامی ساخته‌های جوادی حماسی هستند و شما را در بطن فیلم غرق می‌کنند و انتخاب او برای آهنگسازی این فیلم، انتخاب بسیار درستی‌ به نظر می‌رسد.

جلوه‌های ویژه

شرکت نور و جادوی صنعتی (Industrial Light & Magic) وظیفه ساخت جلوه‌های ویژه فیلم را بر عهده خواهد داشت. انتخاب ILM برای اجرای جلوه‌های ویژه، خیال طرفداران را از اینکه می‌توانند شاهد صحنه‌های بسیار زیبایی‌ باشند، راحت کرد. بلیزارد برای ساخت جلوه‌های ویژه هیچگونه خساستی به خرج نداده و این نشان می‌دهد که بلیزارد، برای موفقیت فیلم دست به هرکاری می‌زند. در فیلمی که در آن‌ اورکها نقش بسیار مهمی‌ دارند، هیچ چیز بیشتر از جلوه‌های ویژه ضعیف نمی‌تواند به فیلم لطمه بزند. همچنین این کار برای شرکت ILM نیز پروژه هیجان انگیزی است زیرا آنها می‌توانند به ریشه‌های خود که ساخت موجودات عجیب و غریب است و توسط این کار معروف شدند، باز گردند.

Warcraft MovieILM برای اینکه بتواند احساس اورکها را مانند انسان‌ها منتقل کند، از تکنولوژی موشن‌کپچر بهره برده است. ما شانس این را داشتیم که یک صحنه آزمایشی‌ از دوراتن (یکی‌ از اورکهای فیلم) را که توسط توبی کبل بازی می‌شد ببینیم و واقعا باید بگوییم که این صحنه بسیار زیبا به نظر می‌رسید.

کلیپی که ما دیدیم، صورت دوراتن را از فاصله بسیار نزدیک نشان می‌داد. تمام اجزای صورت او، به خوبی‌ حس درونی وی را منتقل می‌کرد. چشم‌ها، لب‌ها و حالات صورت او کاملا طبیعی‌ به نظر می‌رسید.در این کلیپ، وی در حال صحبت با همسرش بود (که ما وی را در صحنه نمی‌دیدیم) و حس نگرانی در چهره وی کاملا مشهود بود. با دیدن این کلیپ ده ثانیه‌ای، ما مطمئن شدیم که ILM در به تصویر کشیدن اورکها توسط جلوه‌های ویژه کامپیوتری بسیار عالی‌ عمل خواهد کرد.

شخصیت‌ها

شخصیت‌های معروف و محبوب بازی در فیلم حضور خواهند داشت. هنوز اطلاعات زیادی در مورد اینکه هر کدام از شخصیت‌ها چه نقشی‌ در فیلم دارند در دسترس نیست اما شخصیت‌های تایید شده برای حضور در فیلم را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

انسان‌ها

ترویس فیمل در نقش سر اندوین لوتار، رهبر انسان‌ها ظاهر می‌شود.

Travis Fimmel in Warcraft movie

دومنیک کوپر، نقش شاه لیَن رین، فرمانروای قلمرو پادشاهی استورم‌ویند (جایی‌ که انسان‌ها زندگی‌ می‌کنند) را بازی می‌کند.

Warcraft Movie نقش شاهزاده وَریِن رین، پسر شاه لیَن، توسط دیلان شامینگ ایفا می‌شود.

Warcraft Movie

ایفای نقش بانو تاریا رین، ملکه استورم‌ویند بر عهده روت نگا است. این شخصیت در بازی وارکرافت وجود نداشت و صرفا به دلیل اضافه کردن یک شخصیت زن قوی به فیلم، برای فیلم وارکرافت ساخته شده است.

Warcraft Movie

بن فاستر نقش مِیگوس مدیو، محافظ تیریسفال را بازی خواهد کرد. وی همچنین از قدرت تغییر ظاهر نیز برخوردار است. او می‌تواند خود را شبیه به کلاغ در بیاورد.

Warcraft Movie

بن اشنتزر، در فیلم وارکرافت ایفای نقش کدگار، شاگرد مدیو را بر عهده دارد.

Warcraft Movie

نقش موروس، کسی‌ که وظیفه اداره قلعه جادویی کاراژان را بر عهده دارد، توسط کلوم کیت رنی ایفا می‌شود.

Warcraft Movie

اورک ها

توبی کبل در فیلم دوراتن است. دوراتن شخصیت اصلی‌ گروه اورکها است. وی به عنوان رئیس گروه تبعید شده فراست‌ولف، در محافظت از مردمان خودش دچار مشکل می‌شود. در همین هنگام نیز وارلاک‌های شیطانی شورای سایه، در حال چیدن توطئه‌ علیه وی هستند.

Warcraft Movie

آنا گلوین در نقش همسر دوراتن، دراکا ظاهر می‌شود.

Warcraft Movie

کلنسی براون، ایفای نقش بلک‌هند را بر عهده دارد. وی رئیس گروه اورکها است و شخصیتی منفی‌ دارد.

Warcraft Movie

راب کازینسکی، نقش یک جنگجوی شجاع و تکنیسین جنگ به نام اورگریم دووم‌همر را بازی می‌کند که در حقیقت دست راست بلک‌هند است. همانطور که از نام این شخصیت پیدا است، سرنوشت وی با استفاده از سلاح افسانه‌ای دووم‌همر گره خورده است.

Warcraft Movie

ایفای نقش گولدَن بر عهده دانیل وو است. وی سردسته گروه شورای سایه است. 

Warcraft Movie

تری نوتاری گرومَش هل‌اسکریم، رئیس گروه وارسانگ اورکها است.

Warcraft Movie

در آخر نیز، پائولا پتون، شخصیت گارونا را بازی می‌کند. وی نژادی نیمه انسان / نیمه اورک دارد. در فیلم، پتون نقش بسیار مهم و کلیدی‌ای به عنوان یک قاتل را ایفا می‌کند. به دلیل ذات نیمه انسان / نیمه اورکی وی، بدون شک یکی‌ از مهم‌ترین شخصیت‌های فیلم گارونا خواهد بود. 

Warcraft Movie

مکان‌های فیلم

تا به حال، وجود چهار مکان اصلی‌ و معروف بازی وارکرافت در این فیلم تایید شده است. هنوز هیچ مکان دیگری از طرف سازندگان تایید نشده است اما طرفداران این مجموعه امیدوارند که مکان‌های بیشتری از بازی مورد علاقه خود را در فیلم ببینند.

درینور، محل اصلی‌ زندگی‌ اورکها

Warcraft Movie

دالاران شهری جادویی که حاکمش کیرین تور است و ساکنینش تعدادی از قوی‌ترین مردم ازراث هستند.

Warcraft Movie

قلمرو پادشاهی استورم‌ویند جایی است که انسان‌ها در آن‌ زندگی می‌کنند. پایتخت این قلمرو، شهر استورم‌ویند است.

Warcraft Movie

آیرون‌فورج پایتخت قلمرو دورف‌ها است. آنها از متحدین استورم‌ویند به شمار می‌روند.

Ironforge-610x343

کتاب کمیک فیلم

 

Warcraft Movieلجندری کمیکس، کتاب کمیک جدیدی قبل از اکران فیلم منتشر خواهد کرد که به نوعی‌ پیش‌درآمدی بر داستان فیلم خواهد بود. نام این کتاب وارکرافت: پیوند برادری است و یک داستان کاملا جدید را تعریف می‌کند. کریس متزن از بلیزارد داستان این کتاب را نوشته است و پاول کورنل داستان متزن را به کتاب کمیک تبدیل خواهد کرد. وظیفه تصویر سازی این کتاب نیز بر عهده مت بروم خواهد بود.

در جریان نمایشگاه کمیک‌کان، بلیزارد در توضیح کتاب پیوند برادری گفت که این کتاب داستانی است در مورد ماجراجویی‌های هیجان انگیز، شجاعت، برادری و خون ریزی. با توجه به عکس روی جلد این کتاب، به نظر می‌رسد که داستان این کمیک در مورد سه برادر خواهد بود. کتاب در ماه می ۲۰۱۶ (اردیبهشت/خرداد ۱۳۹۵) و با قیمت ۲۴.۹۹ دلار منتشر خواهد شد.

تریلر فیلم

بارها شایعاتی مبنی بر پخش تریلری از فیلم وارکرافت مطرح شده است. اما هنوز هیچ خبری از تریلر عمومی‌ فیلم نیست. پخش تریلر فیلم برای ماه نوامبر (آبان/ آذر) برنامه ریزی شده است اما باز هم امکان این که در ماه نوامبر ما تریلری را از فیلم نبینیم،  وجود دارد. در جریان نمایشگاه سال گذشته کمیک‌کان، ما شانس این را داشتیم که تریلری از فیلم را ببینیم که در زیر می‌توانید توضیحات آن را بخوانید:

تریلر، لوتار را نشان می‌دهد که در حال صحبت درباره پدر خود و رفتن به جنگ است. سپس ما دوراتن را می‌بینیم که درباره پدر شدن و ضرر و زیان جنگ صحبت می‌کند. سپس تریلر نمایی از جنگ بین انسان‌ها و اورکها را نشان می‌دهد. پس از آن‌، تعدادی تصویر از نایت الف ها با چشمانی درخشنده، یک انفجار و یک دورف با تفنگی در دست را دیدیم و سپس تریلر به پایان رسید.

در جریان نمایشگاه کمیک‌کان امسال نیز، بلیزارد تریلر کوتاهی‌ از شخصی‌ که بر روی یک هیپوگریف نشسته است و بر فراز آسمان شهر استورم‌ویند در حال پرواز است برای طرفداران پخش کرد. البته ویدیویی از قسمتی از فیلم لو رفته که می‌توانید در زیر تماشا کنید:

پوسترها

تا زمانی‌ که تریلر رسمی‌ فیلم پخش شود، می‌توانیم تعدادی از پوسترهای بسیار زیبای فیلم را که به طور رسمی‌ منتشر شده است، باهم ببینیم. دو تا از پوسترها، سلاح‌های معروف انسان‌ها و اورک‌ها را نشان می‌دهد و دو تای بعدی، شخصیت‌های اصلی هر دو نژاد، یعنی لوتار و دوراتن را به تصویر می‌کشد.

warcraft-poster1

warcraft_poster2

1436634626-warcraft-lothar-travis-fimmel

Warcraft Movie

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده