نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

گیرباکس کلیه حقوق بازی Duke Nukem را از 3D Realm پس گرفت

بالاخره استودیوهای گیر‌باکس و تری دی رلمز بر سر مالکیت بازی Duke Nukem به صورت مصالحت آمیز به توافق رسیدند و حق مالکیت این سری محبوب به گیر‌باکس رسید. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

گیر‌باکس از مدت‌ها قبل درگیر پرونده شکایت از تری‌دی رلمز و اینتیسپتر اینترتینمنت بوده است. چون این استودیو قبلا حق مالکیت سری Duke Nukem را از تری‌دی رلمز خریداری کرده و حتی بازی Duke Nukem Forever را ساخته بود. ولی پس از آن تری‌دی رلمز توسط استودیو دانمارکی اینتیسپتر خریداری شد و بلافاصله بازی Duke Nukem: Mass Destruction را معرفی کردند که باعث شد گیرباکس به صورت قانونی از این استودیو شکایت کند که منجر به لغو شدن بازی شد. پس از آن هم تری‌دی رلمز بازی Bombshell را معرفی کرد که به عقیده اکثر طرفداران همان بازی Duke Nukem: Mass Destruction ولی با شخصیت اصلی به غیر Duke بود. حال گیر‌باکس رسما اعلام کرده است که تمام تنش‌‌های مابین این استودیو با تری‌دی رلمز و اینتسپتر برطرف شده است. مایک نیلسن، رییس فعلی تری‌دی رلمز گفت:

اینتیسپتر به صورت توافقی مجوز ادامه تولید Duke Nukem: Mass Destruction را از گیر‌باکس دریافت کرده است. باید اعلام کنم که ما هیچ وقت سعی نکردیم مشکلی برای سری Duke ایجاد کنیم و به همین دلیل هم پس از شکایت گیر‌باکس ساخت ادامه Mass Destruction را متوقف کردیم. درمذاکراتی که با گیر‌باکس داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر سری Duke فقط متعلق به یک شرکت باشد برای آینده این بازی بهتر است و به عنوان یک طرفدار سری Duke از برنامه‌ای که گیر‌باکس برای بازی محبوبمان دارد بسیار هیجان زده هستیم. ما هم سعی می‌کنیم تا بازی Bombshell را به بهترین حالت بسازیم و در اختیار طرفداران قرار دهیم.

گیر‌باکس هم این خبر را تایید کرده است. رندی پیچفورد، مدیر استودیو گیر‌باکس در مورد آینده سری Duke گفت:

ما بسیار مشتاق هستیم تا بتوانیم یک بازی جدید در خور نام این سری بسازیم و حتی مراحل اولیه این کار را هم شروع کرده‌ایم ولی واقعیت امر این است که به دلیل مشغله زیاد امیدواریم تا با یک استودیوی دیگر برای ساخت بازی Duke Nukem به توافق برسیم و ما فقط وظیفه انتشار آن را بر عهده بگیریم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا تمام شدن اختلافات مابین این شرکت‌ها و رسیدن حق مالکیت سری Duke Nukem به گیر‌باکس می‌تواند باعث پیشرفت مجدد سری Duke Nukem شود یا خیر. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده