نویسنده: نادر امرایی
// جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

پاسخ بتسدا به انتقادات وارد شده به گرافیک و گیم‌ پلی بازی Fallout 4

هنگامی‌ که در اوایل تابستان استودیو بتسدا بازی Fallout 4 را معرفی‌ کرد، تعدادی از طرفداران این مجموعه انتقاداتی از گرافیک و گیم‌پلی بازی داشتند. امروز رئیس بازار‌یابی بتسدا، پیت هاینز به این انتقادات پاسخ داد. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پیت هاینز، مدیر بازار‌یابی استودیو بتسدا (که سابقه‌ ۱۶ سال کار در صنعت بازی‌سازی را دارد) ، در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت مترو انجام داد گفت که حرف‌های منتقدین آنها را ناراحت نخواهد کرد. وی در ادامه افزود این نکته که برخی‌ از طرفداران از گیم‌پلی و گرافیک این بازی ناراضی باشند، امری کاملا طبیعی است. به گفته وی، بازی نیز یک فرم دیگر از سرگرمی است و در صنعت سرگرمی، شما نمی‌توانید همیشه همه را راضی‌ نگاه دارید.

مانند بقیه اشکال مختلف سرگرمی، شما هیچوقت نمی‌توانید نظر مثبت همه را جلب کنید. در انتها هر کسی‌ می‌تواند نظر خود را در مورد گرافیک، گیم‌پلی و فضای بازی داشته باشد.

در جریان نمایشگاه E3 که در ماه ژوئن برگزار شد، تاد هاوارد، کارگردان بازی درباره گرافیک بازی Fallout 4 گفته بود که گرافیک این بازی، بهترین چیزی نیست که آنها می‌توانستند انجام بدهند اما به دلیل اینکه دیگر سیستم‌های بازی بتوانند به خوبی‌ عمل کنند، آنها مجبور به کاهش گرافیک بازی بودند.

برخی‌ از طرفداران نیز اعتقاد داشتند که گیم‌پلی قسمت چهارم بازی Fallout، بسیار شبیه به نسخه قبلی‌ این مجموعه، Fallout 3 که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، است. هاینز درباره این موضوع گفت که او اصلا از این مساله متعجب نیست زیرا هدف اصلی‌ بتسدا در هنگام ساخت بازی Fallout 4 این بوده که تلفیقی از المان‌های جدید و قدیمی‌ را در بازی قرار بدهند.

قطعا بازی باید برای طرفداران آشنا به نظر برسد. اگر شما Fallout 3 را بازی کرده باشید، باید مواردی را در قسمت چهارم ببینید که برای شما آشنا باشد. ما نمی‌خواستیم یک بازی کاملا متفاوت بسازیم. وقتی‌ شما در حال انجام بازی Fallout 4 هستید، پی‌ می‌برید که بازی تلفیقی است از المان‌های آشنا و المان‌های جدید. مواردی در بازی وجود دارند که کاملا شبیه قسمت قبلی‌ هستند و مواردی نیز وجود دارد که کاملا جدید هستند.

نشان دادن تمامی این موارد در یک ویدیو کوتاه (مانند ویدیویی که بتسدا در نمایشگاه E3 نشان داد) کار بسیار دشواری است. غیر از ویدیوهای نشان داده شده در E3،, بتسدا هیچگونه ویدیوی رسمی‌ دیگری از گیم‌پلی بازی نشان نداده است. البته چندی پیش ویدیویی از بازی در نمایشگاه گیمزکام که به طور مخفی‌ فیلمبرداری شده بود لو رفت. هنگامی که شما فرصت بازی کردن Fallout 4 را پیدا کنید، متوجه می‌شوید که این بازی، کاملا مشابه Fallout 3 نخواهد بود.

اگر شما به داخل بازی بروید و برای مدتی‌ بازی را انجام دهید، به راحتی‌ می‌توانید پی‌ ببرید که این بازی، یک بازی کاملا جدید است و سریعا می‌توانید تفاوت‌ها را تشخیص دهید.

اخیرا نیز بتسدا اعلام کرده که تا زمان انتشار بازی، از داستان Fallout 4 اطلاعات زیادی به طرفداران نخواهد داد. همچنین این استودیو می‌خواهد بسته‌های الحاقی‌ای برای این بازی منتشر کند اما در حال حاضر تمرکز اصلی‌ تیم سازنده این است که بازی را برای انتشار در ماه نوامبر آماده کنند.

بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۰ نوامبر (۱۰ آبان) برای رایانه‌های شخصی‌، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده