// شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰

نینتندو پتنتی برای کنسولی جدید بدون درایو نوری ثبت کرد

ظاهرا کنسول بعدی کمپانی نینتندو اولین کنسول خانگی از غول‌های صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد بود که فاقد درایو نوری برای خواندن دیسک است. این موضوع در پتنتی که به تازگی توسط نینتندو ثبت شده، مشاهده شده است.

چند ماه پیش بود که نینتندو اعلام کرد کنسول نسل بعدی آنها در دست ساخت است و نام آن نینتندو NX خواهد بود. هنوز هیچ‌ جزئیاتی از قدرت سخت‌افزاری و حتی شکل ظاهری آن منتشر نشده و فقط شایعاتی پیرامون آن جریان دارد. نینتندو هم اظهار داشته که این کنسول راه و روشی کاملا متفاوت و جدیدی را برای اولین بار در طول تاریخ کنسول‌های خانگی طی خواهد کرد. در جدیدترین گزارشی که توسط یکی از کاربران نیوگف افشا شده، نینتندو پتنتی را در سازمان ثبت اختراعات ایالات متحده آمریکا به ثبت رسانده که نشان می‌دهد نمونه اولیه سخت‌افزار جدید این کمپانی ژاپنی فاقد درایو نوری خواهد بود:

سیستم نمونه هیچ‌گونه درایو نوری برای خواندن دیتا و برنامه از طریق دیسک ندارد. این سیستم نمونه دارای یک هارد دیسک داخلی برای ذخیره‌سازی و خواندن برنامه است و کلیه عملیات‌های انتقال و دریافت داده‌ها و برنامه‌ها از طریق شبکه دنبال می‌شود. همچنین یک پردازنده‌ وظیفه‌ی اجرای برنامه‌های ذخیره شده در هارد دیسک را برای انجام پردازش بازی‌ برعهده دارد.

Nintendo NX همانطور که مشاهده می‌کنید هیچ درایو نوری در این پتنت دیده نمی‌شود

در کنار این مسائل، مشخص شده که این کنسول هم مانند Wii U دارای کنترلری است که صفحه‌ نمایشی روی آن قرار دارد.

با این حال، تمام این گزارشات و ثبت پتنت‌ها می‌تواند قابل تغییر باشد و ما آنها را در محصول نهایی شاهد نباشیم. چندی پیش هم شایعه شده بود که کنسول NX از سیستم عامل اندروید پشتیبانی خواهد کرد که این موضوع به سرعت تکذیب شد.

Nintendo NX

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ آیا شما حاضر به استفاده از کنسولی که درایو نوری ندارد خواهید شد؟

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده