نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

بازی Final Fantasy XIV از مرز ۵ میلیون کاربر عبور کرد

در حالی که دو سال از انتشار مجدد بازی چند نفره آنلاین Final Fantasy XIV کمپانی اسکوئر‌انیکس می‌گذرد، این بازی توانسته که از مرز ۵ میلیون کاربر در سراسر جهان عبور کند. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

البته این بازی هنوز راه زیادی تا رسیدن به پر‌فروش ترین بازی در این سبک یعنی World of Warcraft دارد که با تعداد ۵.۶ میلیون کاربر پولی رکورد‌دار است، دارد. ولی با افت مشترکان World of Warcraft که اخیرا با کاهش ۱.۵ میلیونی به کم‌ترین میزان از سال ۲۰۰۵ رسیده است، Final Fantasy XIV کم کم در حال نزدیک شدن به بازی بلیزارد است. البته اسکوئر‌انیکس اعلام کرده که دارندگان نسخه‌های آزمایشی رایگان بازی را در بین این ۵ میلیون نفر حساب نکرده است.

Final Fantasy XIV پس از انتشار ناموفقی که در سال ۲۰۱۰ داشت، در سال ۲۰۱۲ برای مدت کوتاهی سرور‌های بازی را غیر‌فعال کرد و تابستان همان سال با انتشار نسخه A Realm Reborn برای پلی‌اسیتشن 3 و رایانه‌های شخصی دوباره فعالیت خود را با برطرف کردن تمامی مشکلات از سر گرفت و پس از آن هم اسکوئر‌انیکس بازی را برای پلی‌استیشن 4 به همراه بسته الحاقی Heavensward عرضه کرد که این اقدامات موجب فروش عالی این بازی شده است. همچنین بازی هفته پیش در کره جنوبی هم منتشر شده که می‌تواند به فروش هر چه بیشتر آن کمک کند.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده