// چهار شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۵

سرویس استریم ویدیویی YouTube Gaming گوگل از امروز راه‌اندازی می‌شود

گوگل بالاخره سرویس Youtube Gaming که به نوعی برای رقابت با سرویس محبوب توییچ آمازون آماده شده است را امروز راه اندازی می‌کند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

غول جستجوگر دنیا که صاحب سرویس بزرگ ویدیویی یوتیوب است، حالا خود را آماده می‌کند تا به جنگ و رقابت با سرویس استریم ویدیویی مخصوص گیم توییچ کمپانی آمازون برود. گوگل سرویس خود را بر پایه‌ی یوتیوب پایه‌گذاری کرده و امیدوار است به واسطه‌ی پتانسیل قوی این شبکه، بتواند رقیب جدی و خطرناکی برای توییچ باشد.

در زمان عرضه، بیش از ۲۵ هزار بازی که هر کدام صفحه‌ی اختصاصی و ویژه‌ی خود را دارند، در یوتیوب گیمینگ وجود خواهند داشت. تمامی ناشران بازی و متصدیان یوتیوب هم دارای کانال‌های اختصاصی خود خواهند بود.

کاربران سرویس استریم یوتیوب گیمینگ می‌توانند در هر کدام از صفحات و کانال‌ها اشتراک داشته باشند و اعلانات هر کدام از این صفحات را در هنگامی که محتوای جدیدی به آنها اضافه می‌شود، دریافت کنند. بیشتر اعلاناتی که کاربران دریافت می‌کنند شبیه به چیزی است که قبلا در سرویس اصلی یوتیوب شاهدش بودیم.
از قابلیت‌های کلیدی و جالب این سرویس می‌توان به پخش و استریم ویدیو‌ها در نرخ ۶۰ فریم در ثانیه، DVR و تبدیل خودکار استریم‌ها به ویدیو‌های یوتیوبی اشاره کرد.

فرانک پترسون، مهندس ارشد پروژه یوتیوب گیمینگ در باره‌ی این سرویس می‌گوید:

با هم، گیمینگ را بهتر خواهیم کرد.کار ما باعث می‌شود تا گیمرهای بهتری پرورش پیدا کنند و بازی‌ها هم برای در برگرفتن این جامعه‌ی بزرگ، رشد خواهند کرد.

گوگل قدم به مسیر سختی گذاشته است چرا که در حال حاضر سرویس توییچ آمازون به طرز مقتدرانه‌ای صدرنشین سرویس‌های استریم ویدیویی بازی‌ها است و گوگل باید از تمام پتانسیل‌های یوتیوب برای پیشبرد سرویس استریم یوتیوب گیمینگ بهره ببرد. جالب است بدانید سابقا گوگل یکی از مشتری‌های شبکه توییچ بوده اما سرانجام آمازون موفق به خرید آن شد. همین هفته‌ی گذشته بود که توییچ به آمار قابل توجه دو میلیون بیننده‌ی همزمان رسید. این رکورد مجموع ESL One Cologne 2015 و فینال رقابت‌های قهرمانی League of Legends ۲۰۱۵ آمریکای شمالی بوده است.

متیو دی‌پترو، نایب رئیس بخش بازاریابی توییچ در اظهاراتی گفته بود که هدف آنها ایجاد بهترین و همه‌گیرترین سرویس چند نمایشگر (قابل اجرا روی دستگاه‌های مختلف) برای گیمرها در این بازه‌ی زمانی است.

سرویس یوتیوب گیمینگ امروز به زبان انگلیسی در آمریکای شمالی و بریتانیا راه‌اندازی می‌شود و علاوه بر رایانه‌های شخصی، از طریق اپلیکیشن همین برنامه در iOS و اندروید قابل دسترسی خواهد بود. گوگل اعلام کرده به زودی این سرویس در دیگر نقاط جهان هم راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده