نویسنده: محسن وزیری
// پنجشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

معرفی بازی موبایل Brickies: نوستالژی با طعم جدید

حتی کسی که کمترین آشنایی را با بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد، حتماً آن بازی را که با یک خط در پایین صفحه و نقطه‌ای که به اطراف می‌خورد باید مربع‌ها را نابود می‌کردیم، دیده‌ است. بازی Brickies همان تجربه‌ی قدیمی را با خلاقیت‌های تازه‌ای ارائه می‌دهد.

دو صفحه بالا و پایین کادر و دایره‌ی سبزرنگی که دائم به اطراف می‌خورد تنها ابزار شما برای رد کردن مراحل Brickies است. روند بازی و هدف آن دقیقاً مشابه نمونه‌های قدیمی‌اش است اما بعد از گذراندن چند مرحله احساس می‌کنید با بازی کاملاً متفاوتی رو به رو هستید. استودیوی نودل‌کیک که برای طرفداران بازی‌های موبایل نامی آشنا است، به خوبی توانسته یک ایده‌ی قدیمی را با اضافه کردن موارد مختلف به یک بازی جدید تبدیل کند که علاوه بر حفظ هسته‌ی اصلی، با ویژگی‌های تازه‌اش کاربران را به سمت خود بکشد.

اولین موردی که در تصاویر بازی هم جلب نظر می‌کند، طراحی ساده‌ی محیط و استفاده از رنگ‌های روشن است که به دور از هر گونه پیچیدگی در صفحه قرار گرفته‌اند. آن مربع‌های ساده‌ و خشک قدیمی حالا جای خود را به اشکال زنده‌ای داده‌اند که با دو چشم خود جذابیت زیادی به بازی بخشیده‌اند و البته دارای شخصیت‌ها و ویژگی‌های متفاوتی هم هستند. مثلاً مربع‌های نارنجی را باید دوبار بزنید تا پس از تغییر رنگ به آبی، نابود شوند. اما غیر از این جزئیات، شاید متفاوت‌ترین ویژگی Brickies این باشد که اگر نتوانید درست جاگیری و توپ سبزرنگ را دریافت کنید، مرحله را نمی‌بازید بلکه فقط توپ قابلیت نابودکنندگی خود را از دست می‌دهد و رنگ آن به قرمز تغییر می‌کند تا زمانی که دوباره آن را با صفحات بالا و پایین بگیرید. در واقع مراحل بازی وابسته به زمان هستند و باید در در مدت معینی اشکال درون صفحه را نابود کنید.

Brickies_

اما بازی به این راحتی‌ها نیست که فکر می‌کنید. معمولاً زمان کافی برای پاک کردن صفحه‌ از اشکال گوناگون را نخواهید داشت و باید بتوانید قدرت‌هایی که گهگاه روی صفحه ظاهر می‌شوند را به دست بیاورید. این قدرت‌ها یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بازی هستند که وجود آن‌ها تنوع بسیار خوبی به روند بازی بخشیده و آن را برای مدت زیادی تازه نگه می‌دارد. قدرت‌های ساده‌ای مانند توپ‌های چندگانه یا انرژی بیشتر برای توپ اصلی همراه موارد جدیدی هستند که حتی می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنند و قدرت تخریب‌کنندگی  بسیار بیشتری داشته باشید.

بیش از ۱۰۰ مرحله در Brickies وجود دارد و با اینکه دسته‌ی اول مراحل که شامل ۲۰ است مرحله در ظاهر به یکدیگر شبیهند، اما از اواسط بازی هر مرحله کاملاً با دیگری متفاوت است و رد کردن هرکدام روش خاصی می‌طلبد و دیگر اثری از آن بازی ساده‌ی قدیمی نمی‌بینیم. اگر از رد کردن مراحل خسته‌ شده‌اید یا در جایی از بازی به مشکل برخوردید، می‌توانید حالت «بی‌نهایت» را امتحان کنید. در این حالت با موج‌های بی‌انتهایی از مربع‌ها و دایره‌ها روبه‌رو خواهید شد که به مرور سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌شوند و البته زمان هم مانند گذشته علیه شما است.

متن‌های کوتاه و تصاویری که بعد از باز شدن هر قدرت جدید یا اچیومنت روی صفحه نقش می‌بندد، بسیار جذاب هستند و حتی دیدن و خواندن آن‌ها هم از ویژگی‌های مثبت بازی است چرا که گاهی ارجاعاتی در آن دیده می‌شود که کمتر در یک بازی موبایل شاهد آن‌ها هستیم. Brickies می‌تواند به راحتی اوقات شما را پر و خاطره‌های دوران قدیم را زنده کند.

دانلود از بازار | دانلود از گوگل پلی | دانلود  از آیتونز

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده