// شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی ایرانی عبور از گذرگاه

شرکت شیوا پرداز کرمان اخیرا تازه‌ترین بازی اندرویدی خود را بعد از «روباه و کلاغ» با نام «عبور از گذرگاه» منتشر کرده‌ است. بازی عبور از گذرگاه از نظر گرافیکی دارای نکات مثبتی نسبت به سایر بازی‌های ایرانی است. در ادامه با معرفی این بازی همراه باشید.

دفاع مقدس مطمئنا یکی از مهمترین رخدادهای بعد از انقلاب اسلامی کشورمان است. جنگی تحمیلی با هزاران واقعه غم‌انگیز اما ایثارگرانه که جوانان کشورمان برای دفاع از این مرز و بوم شهادت را به جان خریدند. این جنگ هرچند موضوع بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های موفقی بوده اما به مراتب به دلایل مختلف، بسیار محدود در بازی‌های ویدیویی با کیفیت به آن پرداخته شده‌ است. البته با گذر زمان و پیشرفت صنعت بازی‌های ویدیویی، بیشتر شاهد ظهور این دست بازی‌ها در ایران هستیم.

اکنون شرکت شیوا پرداز بعد از تولید بازی اندرویدی روباه و کلاغ که مورد توجه مخاطبین قرار گرفت با «عبور از گذرگاه» قصد ایجاد تجربه‌ی جدیدی را برای مخاطبین دارد. این شرکت توانسته بازی‌ زیبا و سرگرم کننده‌ای را در سبک «رانر بدون پایان» همانند بازی «فیتیل ران»، -هرچند کمی متفاوت در گیم‌پلی- عرضه کند. وظیفه‌ی شما در این بازی کنترل خودروی یک رزمنده برای رساندن مهمات و اسلحه از طریق گذرگاه به خط مقدم است. در این راه امّا چالش‌های مختلفی از جمله گذرگاه مین‌گذاری شده، حملات توپخانه‌ای دشمن، تانک‌ها، هلیکوپترها و سربازان پیاده با آرپی‌جی انتظار شما را می‌کشند.

در کل سازندگان «عبور از گذرگاه» را بسیار ساده طراحی کرده‌اند. شما با انتخاب یکی از دوگزینه‌ی «نحوه‌ی کنترل خودرو» به کمک لمس تصویر یا چرخواندن دستگاه، باید وارد بازی شده و از بین حملات دشمن عبور کنید تا با کسب امتیاز بیشتر که براساس عبور از هر مانع به شما داده می‌شود، در رتبه بندی سراسری بالاترین جایگاه را به خود اختصاص دهید.

گرافیک بازی شاهد بیشترین تمرکز سازندگان بوده‌ است. توسعه‌دهندگان سعی کرده‌اند تا بازی را مانند شرایط دفاع مقدس و دشت‌های جنوب ایران طراحی کنند. تنوع در قرار دادن کوه‌ها و درختان، به ویژه با پیشروی در بازی بیشتر شده و در تجربه‌ی ما از بازی از لحاظ اجرا روان و بدون مشکل بودند. به عنوان مثال با کسب امتیاز ۲۵،  خانه‌های کاه‌گِلی در مقابل شما ظاهر خواهند شد که همین موضوع تکراری بودن محیط را از بین می‌برد. جلو‌ه‌ی ویژه‌ای نیز برای زمان از بین رفتن شما توسط دشمنان در بازی طراحی شده‌ است هرچند توسعه‌دهندگان می‌توانستند برای از بین بردن ما توسط هریک از دشمنان جلو‌ه‌ای متفاوت را ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان  تنظیماتی را برای کاهش گرافیک در جهت رفع مشکل قدرت پردازش دستگاه‌های قدیمی‌تر در بازی تعبیه‌ کرده‌اند.

البته تغییرات بازی با پیشروی به جزئیات گرافیکی خلاصه نمی‌شود. شما به مرور و با کسب امتیازات بیشتر دشمنانی مشابه را اما با عملکردها متفاوت خواهید دید. ضربات حملات توپخانه‌ای دشمن که در ابتدا به منطقه‌ی کوچک دایره‌ای محدود می‌شد، در ادامه محیط بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعدد دشمنان به ویژه تانک‌ها بعد از امتیاز ۳۰-۳۵ بیشتر شده و تا جایی پیش می‌رود که از امتیاز ۴۰ به بالا به سمت شما شلیک می‌کنند. همین تنوع و سخت‌تر شدن کسب امتیاز بالاتر می‌تواند شما را برای کسب امتیازات بیشتر ترغیب کند. هرچند نبود تنوع از بسیاری جهات بعد از مدتی احتمالا مانع انجام بیشتر بازی توسط شما خواهد شد.

شرکت شیوا پرداز تلاش کرده تا در زمینه‌ی صداگذاری نیز خوب عمل کند. البته به دلیل محدود بودن دشمنان و المان‌های بازی توقع تنوع این صداگذاری‌ها نیز می‌رفت. موسیقی بازی نیز به یک آهنگ هیجانی خلاصه می‌شود. یکی از ایرادات بازی که امیدواریم در آینده توجه بیشتری به آن شود، عدم وجود تنوع در خودروی تحت کنترل ما است. اصولا در این سبک بازی‌ها به دلیل محدود بودن المان‌های بازی سازندگان سعی می‌کنند تا در زمینه‌ی شخصیت یا خودروی تحت کنترل ما تغییراتی را ایجاد کنند. قرار دادن خودروی زرهی‌، خودروی نفر بر، خودروهای بزرگتر برای انتقال مهمات و رنگ‌بندی متفاوت خودروها می‌توانست توجهات بیشتری را به سمت خود جلب کند.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود با رزولوشن 720p

دشمنان بازی نیز به چهار نوع مختلف از جمله تانک، هلیکوپتر، سرباز آرپی‌جی و حملات توپخانه‌ای محدود می‌شود. این دشمنان نیز می‌توانستند با رنگ‌بندی و ظاهری متفاوت هرچند با قدرت‌هایی مشابه در مقابل بازیکنان ظاهر شوند. استفاده از موانع ثابت مانند صخره، مین، حصار وغیره نیز می‌توانست تنوع را در بازی افزایش دهد. البته امیدواریم سازندگان با تمرکز برروی ارتقاءبازی تنوع بیشتری را به گیم‌پلی اضافه کنند.

در کل «عبور از گذرگاه» را می‌توان بازی‌‌ای با گرافیک راضی کننده، گیم‌پلی چالشی اما ساده و البته سرگرم کننده برای مدتی کوتاه معرفی کرد. شما احتمالا با مشاهده‌ی نام سایر ایرانی‌ها که موفق به کسب امتیازات بالاتر شده‌اند تلاش بیشتری را برای بالا آوردن نام خود در لیست برترین‌ها خواهید کرد. «عبور از گذرگاه» دارای نقاط مثبتی در زمینه‌ی گرافیک و گیم‌پلی پلی‌ و البته نقاط ضعف مختلفی مانند نبود تنوع در خودرو، نبود قابلیت ارتقاء دادن خودرو، نداشتن المان‌های لازم جهت افزایش انگیزه بازیکنان و تکراری شدن بعد از مدتی بازی کردن است.

در صورتی که علاقمند به تجربه‌ی بازی معرفی شده دارید. هم‌اکنون می‌توانید «عبور از گذرگاه» را از طریق کافه بازار تهیه کنید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده